www.khabarrazmavar.ir

بوی تغییرات در فدراسیون تکواندو؛

شناسه خبر : ۱۶:۵۷ 1396/10/18

معرفی گزینه جانشینی بی باک و دستیارانش! مهره ها چیده شدند؟

“فدراسیون  تکواندو  دست دلسوزان را به گرمی می فشارد، تغییر لازمه پیشرفت است!” این جمله محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو که روز گذشته اعلام شد خبر تغییرات به ویژه در راس تیم ملی را که مدت هاست از گوشه و کنار به گوش می رسید، جدی تر  کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، به نظر می رسد پولادگر بعد از اینکه برای پنجمین دوره متوالی آن هم با سر و صدای فراوان روی کار آمد ، قصد دارد دوره جدید را با سیاست های جدید پیش ببرد تا شاید مجمع بعدی انتخاباتی فدراسیون تا این حد پر هیاهو نباشد و صدای مخالفان آهسته تر شود.

وی در گفتگو با سایت فدراسیون تکواندو اعلام کرد که “از شورای فنی فدراسیون خواسته ایم عملکرد فنی تیم ملی تکواندو در سال ۹۶ را با حضور مهدی بی باک سرمربی تیم ملی مورد بررسی قرار دهد. پس از آن کمیته فنی با توجه به گزارش شورا برای هدایت تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی تصمیم گیری خواهد کرد.”

باتوجه به عملکرد نه چندان موفق مهدی بی باک در اعزام های بین المللی تیم ملی از همین الان هم می توان پی برد که نظر شورا چه خواهد بود و فدراسیون نشینان این بار دیگر پشت قهرمان اسبق تیم ملی را خالی خواهند کرد تا شاید به تکواندوی ایران کمکی شود.

آنچه اهمیت دارد این است که فدراسیون تکواندو تا شروع المپیک ۲۰۲۰فرصت چندانی ندارد و احتیاج دارد هرچه سریعتر تکلیف کادرفنی را مشخص کند چرا که رقبای ایران مدت هاست برای حتی تک مدال ها تلاش خود را آغاز کرده اند.

تیم ملی در مدت باقی مانده باید به فکر جمع آوری امتیاز ها باشد، شرکت در مسابقات لیگ و جلوگیری از آسیب دیدگی تکواندوکاران المپیکی هم خود، دغدغه کادر فنی است.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی، در اولین گام رای کمیته فنی اهمیت دارد و انتظار می رود جانشین بی باک طوری انتخاب شود که دیگر حواشی نادیده گرفتن آرای اعضای کمیته فنی که در زمان سرمربی فعلی شنیده می شد، ایجاد نشود.

عسکری گزینه اصلی جانشینی بی باک

هر چند گزینه هایی همچون نعمت خلیفه و همچنین بیژن مقانلو برای جانشینی مهدی بی باک مطرح شده اند اما شنیده ها از منابع موثق حاکی از آن است که حضور این دو مربی در راس تیم ملی فقط در حد حرف و حدیث رسانه ای است و فریبرز عسکری به عنوان جدی ترین گزینه مطرح است.

عسکری که در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن و زمانی که محمد باقری معتمد به مدال نقره دست یافت همراه تیم  ملی بود،در یک سال گذشته عملکرد قابل قبولی را در میادین بین المللی از خود به نمایش گذاشته و نتایج خوب شاگردانش هم در میدان‌های مختلف تا حد زیادی نظر فدراسیون نشینان را جلب کرده است.

هر چند شاید جابجایی مهره ها در فدراسیون تکواندو ، آنچنان که باید نظر مخالفان فدراسیون را جلب نکند ، با این وجود برای دلسوزان تکواندو آنچه اهمیت دارد بازگشت این رشته پرطرفدار المپیکی به روزهای اوج و نجات آن قبل از المپیک ۲۰۰۲۰ است.

اگر عسکری به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تکواندو انتخاب شود، زمزمه هایی از بازگشت بهزاد خداداد کاپیتان سابق تیم ملی و قهرمان اسبق تکواندو ایران هم شنیده می شود حضور خداداد بعد از دوری چندین ساله از فدراسیون شاید بتواند یکی از موفق ترین تغییرات در فدراسیون جدید تکواندو باشد.

همچنین محمد بسحاق که در بیشتر اعزام های بین المللی فریبرز عسکری به عنوان مربی بدنساز در کنارش بود هم به احتمال ۹۰ درصدی دوباره همکاری خود را با عسکری به عنوان دستیار ادامه خواهد داشت.

مهدی بی باک که در رقابت های گرنداسلم هم نتوانست تیم را دست پر به ایران بازگرداند هر چند در جدیدترین مصاحبه اش با سایت فدراسیون ، اشتباهات داوری را مقصر اصلی ناکامی نماینده ایران عنوان کرد، اما به نظر می رسد فدراسیون نشینان دیگر گوش شنوایی برای صحبت های بی باک ندارند و وی دیگر از حمایت های گذشته بی نصیب است، وی به خوبی از مسائل پشت پرده آگاه است.

مهدی بی باک شاید اگر بعد از رفتن بیژن مقانلو از سرمربیگری تیم ملی، جانشینی او را نمی پذیرفت اکنون سرنوشت بهتری داشت .

انتهای پیام/

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.