www.khabarrazmavar.ir

برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان؛

شناسه خبر : ۰۹:۰۵ 1398/01/19

معرفی شش تکواندوکار تیم بانوان/ ابهام در انتخاب یک بازنده

کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان در حالی اسامی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را اعلام کرد که حضور یک تکواندوکار تعجب برانگیز بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از ۲۵ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی انگلستان در منچستر برگزار خواهد شد. بر همین اساس تیم ملی تکواندو ایران با شش تکواندوکار در بخش بانوان به این مسابقات اعزام می‌شود.

بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون تکواندو مهلا مؤمن زاده در وزن ۴۶- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم، پریسا جوادی در وزن ۵۷- کیلوگرم، یلدا ولی نژاد در وزن ۶۲- کیلوگرم، کیمیا همتی در وزن ۶۷- کیلوگرم و اکرم خدابنده در وزن ۷۳- کیلوگرم با نظر سرمربی تیم ملی به این مسابقات اعزام خواهند شد.

نکته مهم در مورد این لیست اینکه مؤمن زاده در حالی برای حضور در وزن اول به ترکیب اصلی تیم ملی رسید که در یک سال گذشته شرایط فنی مناسبی نداشته است. وی بعد از حذف از المپیک جوانان، در مسابقات مختلف داخلی نیز برابر رقبای خود بازنده بوده و در حالی که حضورش در اردوی تیم ملی نیز جای تعجب داشت، به ترکیب ثابت تیم ملی هم رسید تا حضور در رقابت‌های جهانی را تجربه کند. چالش دیگر این انتخاب وزن بالای این تکواندوکار است. وی برای رسیدن به وزن ۴۶- کیلوگرم باید حداقل ۵ کیلوگرم وزن کم کند.

گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی جهان G۱۲ است و به نفر اول ۱۲۰ امتیاز، نفر دوم ۷۲ امتیاز، نفرات سوم ۴۳.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ و کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.