www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۰۲ 1395/07/10

مشکلات عمده در اردوی تیم ملی کاراته / فقدان محل تمرینات مناسب برای بازیکنان تیم ملی

با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت های کاراته بازیهای جهانی اتریش باقی مانده است، تیم ملی بانوان کاراته کشورمان در حال آماده سازی خود برای حضور مقتدرانه در این رقابتها می باشد، به این دلیل فرصت را مناسب دیدیم تا با مریم مشیری سرمربی تیم ملی کاراته گفتگویی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مریم مشیری در مورد اینکه آیا مسابقات تدارکاتی برای تیم در نظر گرفته شده است یا خیر بیان کرد: برای آماده سازی تیم ملی مسابقات سوئیس را پشت سر گذاشتیم، البته بسیار تلاش کردیم که به مسابقات کشور آلمان هم اعزام شویم که متاسفانه مشکل ویزا اجازه آن را به ما نداد،اما در مسابقات سوئیس بهترین نتایج را کسب کردیم و از پنج فرصت که پیش روی داشتیم یک طلا،دونقره و سه برنز کسب کردیم.

به مسابقات آلمان و ترکیه با صلاحدید فدراسیون اعزام نشدیم

مشیری در مورد آنالیز تیمهای مختلف در رده های سنی مختلف بیان کرد: با توجه به اینکه با وجود تلاش بسیار به مسابقات آلمان و همچنین ترکیه(به دلایل امنیتی)و با صلاحدید فدراسیون اعزام نشدیم ، ولی بهرحال سعی کردیم از فیلمهای تهیه شده مسابقات استفاده کنیم تا بتوانیم تجزیه وتحلیلی از تیمهای مقابل داشته باشیم وهمچنین اردوی مشترکی با تیم ماکائو وترکیه وهنگ کنگ که با نفرات اصلی در ارومیه شرکت کرده بودند داشتیم که این اردو برای تیم بسیار مفیدو موثر واقع شد. به این دلیل که بازیکنان خوب و مستعدی در تیمها شرکت داشتند و از نفرات اصلی تیم استفاده شده بود، ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی ایران از روحیه و انگیزه قابل توجهی برخوردار هستند و از نظر فنی هم در شرایط بسیار مساعد وایده آلی قرار دارند، انشاالله که نتایج بسیار خوبی را کسب خواهند کرد.

مربیان در رده های مختلف به صلاحدید فدراسیون انتخاب شدند  

در ادامه مشیری در مورد وظایف مدیر فنی اعم از انتخاب سرمربی ومربی های رده های مختلف وچگونگی مدیریت این وظایف گفت:  به هرحال تعداد بانوان واجد شرایط برای مربیگری رده های مختلف بسیار محدود می باشد، برای مربیگری بایستی افراد واجد شرایط دارای سابقه ملی باشند وهمچنین سابقه مربیگری تیم ملی را داشته باشند و بر همین اساس با شرایطی که فدراسیون در نظر داشت ما تعدادی از افراد را در نظر گرفتیم واین پیشنهاد را به کمیته فنی فدراسیون ارائه دادیم و طبق نظر کمیته فنی، فدراسیون کاراته رای نهایی را صادر کرد و مربیان در رده های مختلف به صلاحدید فدراسیون انتخاب شدند.

البته در این بین ممکن است سر مربی ها برای انتخاب مربی مورد نظر خود حق انتخاب داشته باشند ، چرا که سرمربی با تشخیص وقوه انتخاب خود فردی را در نظر میگیرد که از لحاظ فنی و اخلاقی هماهنگی بیشتری داشته باشد و این مسئله مطمئنا در روند و راندمان تیم تاثیر مثبتی خواهد داشت.

خانه کاراته نداریم و این مشکلات برای تمرینات بازیکنان مشهود است

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در پایان این گفتگو به این نکته اشاره شد که تمام رده های سنی به هر ترتیب باید به تمرین بپردازند و در حال حاضر همگی در یک سالن تمرین میکنند! ولی آیا بهتر نبود رده های سنی پایین تر در مجموعه ورزشی کبکانیان به تمرینات می پرداختند و بقیه بازیکنان در آزادی؟ خانم مشیری در این مورد گفت: هنوز کانون کاراته احداث نشده است با وجود اینکه کاراته سابقه و قدمت بسیار و همچنین سابقه قهرمانی قابل توجهی دارد، ضمن اینکه رشته کاراته المپیکی هم شده است. به واقع این محدودیت و کمبود بسیار قابل توجه است که ما هنوز خانه کاراته نداریم و این مشکلات برای تمرینات بازیکنان مشهود است، ولی با این وجود بازیکنان در سه رده سنی از لحاظ خوابگاه مشکل خاصی ندارند ولی از لحاظ سالن تمرینات برای هماهنگی ها مشکلات زیادی داریم به دلیل اینکه سه یا چهار گروه را باید مدیریت و هماهنگ کنیم ولی با همین شرایط نیز بازیکنان بسیار پرامید و با انگیزه و با انرژی به تمرینات ادامه می دهند و امیدوار هستیم که در این رقابت ها نتایج بسیارخوبی را کسب کنند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید