www.khabarrazmavar.ir

از صبح امروز؛

شناسه خبر : ۱۱:۳۰ 1395/05/29

مسابقات بین‌المللی کاراته «جام وحدت و دوستی» آغاز شد

ارومیه – دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی با حضور ۲۰ تیم خارجی در ارومیه به مدت سه روز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در این دوره از مسابقات از ۲۹ تا ۳۱ مرداد در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود ۳۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی از ۱۴ کشور از کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، بلژیک، کانادا، آمریکا، گرجستان، هنگ کنگ، جمهوری اسلامی ایران، عراق، ماکائو، هلند، قطر، سوئیس، ترکیه حضور دارند.

از نکات قابل توجه این دوره از رقابت ها حضور کشور آذربایجان است که اخیرا در مسابقات قهرمانی اروپا مقام نخست را به‌دست آورده و با ۵۲ ورزشکار و در تمام رده‌های سنی در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده است.

تیم ملی کاراته ایران نیز با ۸۰ نفر و تیم کامل در تمام رده‌های سنی در این مسابقات حضور دارد، ۱۲۰ ورزشکار از کشور و ۳۰ ورزشکار از استان آذربایجان‌غربی در این مسابقات حضور یافته‌اند.

۶۹ داور از  کشورهای دانمارک، بلژیک، آذربایجان و ترکیه و همچنین ایران قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند.

ساعت ۵ بعد از ظهر امروز نیز مراسم افتتاحییه رسمی دوازهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری و مهمانانی از حدود ۲۰ کشور خارجی در ارومیه برگزار می‌شود.

در نخستین روز این مسابقات کاتای انفرادی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، کومیته منهای ۵۲ و منهای ۵۷ نوجوانان، کومیته منهای ۸۴ و به اضافه ۸۴ بزرگسالان و کومیته منهای ۵۵ و منهای ۶۱ جوانان برگزار می شود.

رئیس هیئت کاراته آذربایجان‌غربی در حاشیه آغاز به‌کار این مسابقات به خبرنگاران گفت: مسابقات جام وحدت و دوستی دارای برند جهانی است و معتبرترین مسابقاتی است که تا به حال در ایران در رشته کاراته برگزار می‌شود.

جواد سلیمی با بیان اینکه جایزه نقدی ۳۰ هزار دلاری برای این مسابقات در نظر گرفته شده است افزود: برای نخستین مرتبه در سطح کشور نیز ۵۰۰ متر مربع تشک استاندارد از فدراسیون جهانی برای برگزاری مطلوب این مسابقات خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از یکم تا هفتم شهریور ماه بانوان ورزشکار کشورهای ترکیه، آذربایجان، ماکائو و هنگ‌کنگ به ارومیه سفر می‌کنند گفت: با توجه به اینکه مسابقات جهانی کاراته بانوان در اواخر مهر و اوایل آبان ماه در کشور اتریش برگزار می‌شود، اردوی مشترک تیم ملی بانوان کشورمان با این کشورها برگزار می‌شود.

سلیمی با اشاره به رویکرد اصلی امسال هیئت کاراته استان آذربایجان غربی گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه و استعدادیابی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور ورزشکاران این رشته در المپیک پیش‌بینی شده است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید