www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۳ 1395/06/23

مرد کروات برترین سنگین وزن قفس باقی ماند / ناک اوت اوریم در شب طلایی میوکیچ

استیپ میوکیچ پدیده ی جدید کروات سازمان یو اف سی برای اولین بار از مهمترین کمربند مبارزات هنرهای رزمی_ترکیبی (MMA) دفاع کرد و با ناک اوت الیستر اوریم به روند پیروزی هایش ادامه داد.

این مبارز 193 سانتی متری در آخرین ثانیه های راند اول مبارزه ، اوریم را به خاک برد و با ضربات سنگین مشت حریف هلندی اش را ناک اوت کرد. البته این نبرد حساس که چشم میلیون ها هوادار هنرهای رزمی ترکیبی را به خود خیره کرده بود صحنه های حساس دیگری هم داشت و درست در ثانیه های ابتدایی مسابقه بود که اوریم با یک هوک راست کوتاه، میکویچ را به زمین انداخت و تا آستانه یک برد سریع پیش رفت اما ناتوانی مبارز هلندی در اجرای تمام و کمال گیوتین گردن ، موجبات یک بازگشت دراماتیک را برای مبارز اهل کرواسی فراهم ساخت تا همانطور که بروس بافر (صدای قفس یو اف سی) اعلام کرد ، میوکیچ همچنان سنگین وزن ترین قهرمان یو اف سی باشد.

میوکیچ 34 ساله چند ماه پیش یک شگفتی بزرگ را رقم زده بود و بر خلاف پیش بینی کارشناسان MMA ، در کشور برزیل و در برابر چشمان هزاران برزیلی متعصب و پر سر و صدا، فابریسیو وردوم جوجیتسو کار خبره مبارزات قفس را ناک اوت کرد تا عنوان بدترین انسان روی کره زمین (لقبی که عاشقان MMA به قهرمان سنگین وزن UFC اعطا کرده اند) را به ارمغان آورد.

حال پیروزی دراماتیک در برابر قهرمان36 ساله سابق K-1 ، نشان داد که برد چند ماه پیش اتفاقی نبوده و میوکیچ برای رسیدن به کمربند طلایی سنگین وزن از مدت ها پیش برنامه ریزی کرده است.

بعد از این مبارزه اکثر طرفداران و کارشناسان ام ام ای معتقدند که کین ولاسکوئز مکزیکی الاصل (قهرمان سابق سنگین وزن) حریف بعدی میوکیچ در قفس هشت ضلعی سازمان یو اف سی خواهد بود. نبردی که در صورت قطعی شدن ، یکی از حساس ترین و بزرگ ترین مبارزات سال MMA خواهد بود.

شایان ذکر است که برد صبح یکشنبه ، شانزدهمین پیروزی میوکیچ در MMA حرفه ای و دهمین حضور موفقیت آمیز او در UFC بود و این کروات برای رسیدن به جایگاه فعلی علاوه بر اوریم و وردوم ، موفق به شکست آندری آرلوفسکی ، مارک هانت ، فابیو مالدونادو ، گابریل گونزاگا ، روی نلسون و … شده بود ، هرچند که از جونیور دوس سانتوز و اشتفان اشترو نیز شکست خورده است.

اوریم نیز با این ناک اوت آمار شکست های خود را به عدد 15 رساند و از رسیدن به پنجمین پیروزی متوالی محروم شد.

stipe-miocic

وردوم بروان

کثیف اما زیبا

در مبارزه ماقبل نهایی UFC 203 ، فابریسیو وردوم برزیلی در یک نبرد پرحاشیه ( و البته سخت) از سد تراویس براون عبور کرد تا همچنان در کورس برترین های سنگین وزن باقی بماند.

این مبارزه که سه راند کامل به طول انجامید سرشار از لحظات حساس بود که در این بین وردوم با مدیریت بهتر میدان و البته یک ضربه بسیار زیبای پا که در صفحات مجازی وابسته به MMA دست به دست می چرخد ، موفق شد امتیازات کامل را از آن خود کند.

البته پیروزی وردوم به مذاق حاضرین در سالن خوش نیامد چراکه در دقایقی که براون از ناحیه دست دچار مصدومیت شده بود و آرام آرام در حال حرکت به سمت پزشک مبارزه بود، حریف برزیلی اصول جوانمردی را رعایت نکرد و یک هوک سنگین را بر روی صورت براون نشاند.

وردوم در پایان مبارزه نیز دست از کارهای حاشیه ای خود بر نداشت و بعد از درگیری لفظی با اطرافیان بروان ، یک ضربه لگد را نثار ادموند تاروردیان کمک مربی ارمنی الاصل حریف کرد که اعتراض شدید حاضرین در سالن را به همراه داشت.

البته ساعاتی بعد از اتمام این مسابقه تصویری منتشر شد که نشان می داد عصبانیت وردوم خیلی هم بی دلیل نبود و در میانه های مبارزه براون در اقدامی ناشایست انگشت اشاره خود را درچشمان حریف برزیلی فرو کرده بود که این اقدام از چشمان آقای گری کوپلند داور مبارزه پنهان ماند.

به هر ترتیب اکنون فابریسیو وردوم سایه به سایه میوکیچ در حرکت است و به نظر می رسد بعد از ولاسکوئز، شانس زیادی برای مبارزه مجدد بر سر کمربند طلایی سازمان UFC دارد.

پیام یو اف سی 203 برای سی ام پانک

اینجا هیچ چیز نمایشی نیست

در یکی دیگر از مسابقات یو اف سی 203 ، فیل بروکس معروف به سی ام پانک ورزشکار پرطرفدار و پر سر و صدای کمپانی دبلیو دبلیو ای که از مدت ها پیش تبلیغات زیادی برای حضور او در قفس ام ام ای شده بود ، خیلی زود و به سادگی در راند اول برابر مایکی گال تسلیم شد تا بار دیگر معلوم شود که حضور در رینگ مسابقات نمایشی کشتی کج تفاوت های زیادی با نبردهای خونین و جانانه در قفس ام ام ای دارد و کمتر ورزشکاری مثل براک لسنار قدرت و تکنیک حضور در مبارزات رزمی ترکیبی را دارا می باشند.

به نظر می رسد سی ام پانک نیز مانند بسیاری از ورزشکاران پرحاشیه دیگر که یو اف سی سرو صدای زیادی برای حضورشان در قفس به راه انداخته بود ، خیلی زود تر از آنچه تصور می شد با UFC وداع می کند و احتمالا او را مجددا در سناریوهای تکراری کمپانی دبلیو دبلیو ای خواهیم دید.

در یکی دیگر از مبارزات حساس نیز یورایا فیبر قهرمان سابق سازمان دبلیو ای سی در عین ناباوری مغلوب جیمی ریورا شد تا کم کم از جمع مدعیان دسته 61 کیلوگرم (خروس وزن) خارج شود و شانس مبارزه با قهرمان این رده یعنی دومینیک کروز را از دست بدهد.

همچنین جسیکا آندراده ، بث کوریا ، برد تاوارز ، نیک لنتز ، درو دوبر و یانسی مدیروس به ترتیب در برابر جوانا کالدروود ، جسیکا آی ، کایو ماگالهائس ، مایکل مک براید ، جیسون گونزالس و شون اسپنسر به برتری رسیدند.

لازم به ذکر است که UFC شماره 203 صبح یکشنبه 21 شهریورماه در شهر کلیولند ایالت اوهایوی آمریکا برگزار شد.

آخرین اخبار