www.khabarrazmavar.ir

رسوایی دیگر برای فدراسیون تکواندو!

شناسه خبر : ۱۵:۱۰ 1395/09/17

محمد باقری معتمد: اسناد و مدارک مهمی را ارائه می دهم

مهاجرت قهرمانان ورزشی کشورمان به خارج از مرزها از معضلاتی است که مدت هاست گریبانگیر تکواندوی ایران شده و موجب نگرانی ها و همچنین جریحه دار شدن احساسات جامعه ورزشی به خصوص این رشته المپیکی شده است. اتفاقات سالهای اخیر و روند فزاینده مهاجرت مربیان شاخصی چون رضا مهماندوست و ستارگانی مانند میلادبیگی و همچنین جدیدا محمد باقری معتمد ستاره شایسته تیم ملی تکواندو به آذربایجان، می طلبد مسئولان و کارشناسان وزارت محترم ورزش در این حوزه ورود کنند وتدابیر شایسته ای را بیندیشند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، به همین بهانه واتفاقات ناگوار اخیر، محمد باقری معتمد در پست اینستایی خود برای روشن سازی افکار عمومی جامعه ورزشی و مردم ایران مسائل مهمی را عنوان کرد:

پولادگر، مقانلو و ذوالقدری هیچ سراغی از من نگرفتند

معتمد در پاسخ به برخی از خبرگزاری ها و سایت ها مبنی بر اینکه حاضر به پذیرفتن تابعیت کشور آذربایجان شده است، گفت: « در این خصوص لازم دانستم برای روشن شدن ذهن شما عزیزان موضوعات را موشکافی کرده وشفاف سازی کنم. اینجانب حدود دو سال پیش به همراه یکی دیگر از هم تیمی های خودم که از ناحیه زانوی پا دچار پارگی رباط صلیبی شده ایم، دوران نقاهت خود را می گذراندیم. اما فدراسیون تکواندو هیچگونه دعوت رسمی جهت حضور در اردوی تیم ملی از بنده به عمل نیاورد. ولی برای هم تیمی دیگرم که در یک زمان از آسیب فارغ شده بودیم، این دعوت صورت پذیرفت.»

معتمد در ادامه تاکید کرد: « نکته مهم این است در طول زمان درمان و بعد از آن آقایان پولادگر و بیژن مقانلو و همچنین غلامحسن ذوالقدری، هیچ سراغی از بنده در این مدت دو سال نداشته اند. اگر جایی چنین چیزی عنوان شده، کذب محض است.

من مدال نقره المپیک لندن را با پارگی رباط صلیبی گرفتم

معتمد در ادامه افزود: « اینجانب از بدو ورود به تیم ملی ایران تابه حال حد۶۰ مدال رنگارنگ از مسابقات رسمی و تورنمنت های مختلف در سطح آسیا ،جهان و المپیک برای کشورم ایران به ارمغان آوره ام که حتی کسب مدال نقره المپیک لندن در صورتی رقم خورد که از ناحیه رباط صلیبی دچار پارگی شدم داش که تا امروز به دور از چشم همین آقایان فدراسیون نشین بوده است. بنده با این شرایط وارد مسابقات المپیک لندن شدم و به لطف خدا و کمک کادر فنی آن زمان توانستم شرمنده مردم کشورم نباشم. »
معتمد در ادامه٬ خاطر نشان کرد: « در برابر موضوعات عنوان شده بدترین شرایط روحی و روانی به من وارد شده است. آن زمان جز سکوت کار دیگری از من برنمی آمد. چون حمایتگری دلسوز وجود نداشت و این وضعیت برای بسیاری از قهرمانان نامی هم رخ داد. اگر در این مقطع در آذربایجان هستم، فقط به عنوان یار کمکی و مطابق با قانون و به دعوت سر مربی فهیم تیم ملی تکواندو آذربایجان حاضر شدم. اگر منع قانونی وجود نداشته باشد، در این مسابقات به عنوان کمک بازی می کنم. بنده اصلا تابعیت خودم را تغییر نداده ام. در این وضعیت افراد دیگری هم در تیم های شرکت کننده به عنوان یار کمکی حضور دارند و این مسئله ای معمولی است. »

ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو در ادامه گفت: « علیرغم پیشنهاد دو کشور دیگر که در این دوره حضور دارند که به عنوان یار کمکی برای آن ها بازی کنم، ولی بنده ترجیح دادم برای آذربایجان مسابقه بدهم. چون سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان سالهای سال مربی اینجانب در تیم ملی تکواندو ایران بوده و کاملا با روحیات و شرایط فنی بنده واقف است. اگر منع قانونی وجود نداشته باشد در جام جهانی تیم ملی تکواندو آذربایجان را همراهی خواهم کرد. »
نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در ادامه افزود: « اینجانب مایل بودم که برای کشورم با پرچم کشورم در مسابقات شرکت کنم، ولی وقتی فضا و شرایط مسمومی نسبت به من حکمفرماست، این امکان هرگز میسر نخواهد شد. کما اینکه همان گونه که در صحبتهایم بیان داشته ام، این دوستان به ظاهر معتمد و اخلاق مدار ، حتی یک تماس خشک وخالی با من برقرار نکردند. »

معتمد در پایان صحبتهایش صریحا بیان کرد: « با توجه به بسیاری از رفتارها و اقدامات پلید و زشت در قبال من، در فرصت مقتضی این اسناد و سوابق را منتشر خواهم کرد و از این جماعت فدراسیون نشین که تصمیم گذار هستند، هیچ انتظاری نمی توان داشت که: خانه از پای بست ویران است.

.

در پایان و نتیجه گیری از صحبت های این بازیکن و سرمایه با ارزش تیم ملی تکواندو می توان گفت فدراسیون تکواندو یک رسوایی دیگر برای خود به ارمغان آورد. در این خصوص خانواده تکواندو بسیار خشنود و خرسند هستند که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی غرورشان از این موضوع بسیار مهم در ورزش و سرمایه سوزی در کشور مکدر شده است و خواستار پیگیری جدی موضوع و نهایتا برخورد با عاملین هستند.
این نکته بسیار قابل توجه است که مردم ایران بسیار فکورانه و بادقت به موضوعات ورزشی کشور توجه می کنند و باتوجه به سطح بالای اطلاعات مردم از وقایع چگونه قضاوت می کنند . در این خصوص می طلبد مجلس و وزارت ورزش و جوانان، نگاه جدی و منطقی به این گونه ناعدالتی ها داشته باشند و این سرمایه های ملی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارتقاء این نخبگان هزینه های هنگفتی را از بیت المال متحمل شده است تا این عزیزان در سطوح بین المللی وجهان نام ایران را در مقابل تمام دنیا طنین انداز کنند را از مشکلات حفظ کنند.
بنابراین حفظ سرمایه های ملی برای همه ایرانیان یک وظیفه شرعی و اجتماعی است و گذر کردن از کنار این مسئله، خیانت به میهن و خاک ایران است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید