www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۰۲ 1394/02/29

محجوب شرمنده شد؛ مقانلو 4 مدال المپیکی را نشانه گرفت

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند: ایسنا: بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو پس […]

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند:

ایسنا: بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو پس از کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی روسیه گفت: هدف بعدی تکواندو 4 مدال المپیک است. ما نشان دادیم با شفاف سازی و اعتماد به جوانان می توان کارهای بزرگ کرد. البته این اعتماد منطقی و به جا است. یک قهرمان باید خود را شایسته قهرمانی بداند تا بتواند بر سکوی قهرمانی بایستد و ما این باور را در ملی پوشان ایجاد کردیم.

ایسنا: جواد محجوب ملی پوش وزن 100- کیلوگرم جودوی ایران پس از ناکامی در آوردگاه آسیایی کویت گفت: حمایت بیشتر از جودوکاران برای حضور در تورنمنت های مختلف و برنامه‌ریزی بهتر راهکار برون رفت جودوی ایران از وضعیت فعلی است. متاسفانه نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم و با کسب نتایج ضعیف باز هم شرمنده مردم شدیم. من الان نمی‌توانم سرم را در شهر خودم بالا بگیرم چرا که از من توقع زیادی می‌رفت اما نمی دانم چرا تا این حد بد کار کردم. در این مسابقات 10 در صد خودم هم نبودم و خیلی وضعیتم خراب بود. هر وقت که وزن زیادی کم می‌کنم مثل بچه می‌شوم و روی تاتامی نمی توانم اصلا کاری انجام بدهم و نابود می‌شوم. من برای مسابقات گرندپری ترکیه 12 کیلو وزن کم کردم و برای حضور در این رقابت‌ها نیز 9 کیلو کاهش وزن داشتم که باعث شد فشار زیادی به بدنم وارد شود. باید یا به سنگین وزن بیایم و یا با استفاده از رژیم خاص همیشه در وزن پایین باشم تا در مسابقات مجبور نشوم کاهش وزن زیادی داشته باشم. بدن من در وزن 100 کیلو جواب نمی دهد و بدنم مانند قدیم نیست که جوان بودم و می‌توانستم وزن زیادی را به راحتی کم کنم. متاسفانه من در اردوی تیم ملی حریف تمرینی ندارم و هیچکس حاضر نیست از ترس مصدوم شدن با من تمرین کند. کارم در اردوها فقط وزنه زدن است که مشخص است با این شرایط نمی‌شود کاری از پیش برد.

ایسنا: مینو مداح، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان توقع بیشتری از نمایندگان ایران در مسابقات جهانی داشت و معتقد است که تیم بانوان توانایی کسب 3 مدال را داشت.

وی بعد از کسب مدال کیمیا علیزاده که به عنوان اولین مدال بانوان در مسابقات جهانی بود اظهار کرد: کیمیا برای رسیدن به سکو کار بزرگی کرد. او با شکست دادن حریف آمریکایی و حریف کروات که مدال برنز المپیک پکن را در کارنامه دارد خوش درخشید، اما بهترین عملکرد را مقابل جید جونز داشت. این حریف انگلیسی دارنده مدال طلای المپیک لندن و در حال حاضر نفر اول رنکینگ المپیک و جهان است که خوشبختانه نماینده ایران با قدرت او را شکست داد.

مهر: زهرا افتخاری، نایب رئیس هیئت تکواندوی استان البرز از کسب اولین مدال جهانی تاریخ تکواندوی بانوان ایران به دست بانوی البرزی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: با شروع رقابتهای مقدماتي وزن منفی ۵۷ کيلوگرم كيميا عليزاده تکواندو کار البرزی توانست با شكست دادن قهرمان المپيك لندن به جمع چهار تكواندوكار برتر وزن چهارم زنان جهان راه پیدا کند. بانوی تکواندو کار البرزی ثابت کرد بانوان ایرانی اگر حمایت شوند نام آور خواهند بود.

مهر: عباس سلگی رییس هیئت جودوی البرز گفت: با توجه به موفقیت های تیم جودوی البرز در مسابقات کشوری، نسل طلایی جودوی البرز در راه است. در مسابقات جودوی هفته گذشته که با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۳۲ استان کشور در شهر سمنان برگزار شد. البرز توانست عنوان سومی کشور را بدست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در طول یک سال گذشته برای سومین بار نایب رئیس بانوان هیات تکواندو استان تهران تغییر کرد. پس از آنکه زهرا سروی نایب رئیس بانوان استان تهران 2 سال قبل به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو معرفی شد، مرجان طاهری به عنوان نایب رئیس هیات تهران انتخاب شد.  طاهری به خاطر برخی مشکلات جای خود را به زهرا شهریاری داد، با این حال شهریاری قبل از آغاز سال 94، از حضور در هیات تهران  انصراف داد و حالا قرار است بجای شهریاری مرضیه بالازاده به عنوان نایب رئیس بانوان هیات تهران انتخاب شود.

تسنیم:  یوسف کرمی، قهرمان سابق تکواندو جهان گفت: امیدوارم درخشش نفرات جوان تیم ملی تکواندو در رقابت‌های المپیک نیز تکرار شود. بچه‌ها با اعتماد به نفس خوبی در این دوره از رقابت‌های جهانی حضور داشتند و خوشبختانه تمرینات خوبی را نیز تجربه کرده‌ بودند. تیم، تیم جوانی بود اما با این حال نتیجه خوبی گرفت و این موضوع نوید آینده درخشانی را برای این رشته می‌دهد. به هر حال امیدورام مسئولان ورزش بیشتر از گذشته به این رشته توجه داشته باشند.

تسنیم:  امید غلامزاده، مربی تیم ملی نونهالان و نوجوانان تکواندو می گوید: معتقدم تیم ملی تکواندوی ایران می‌تواند با حداکثر سهمیه در المپیک حاضر شود. این قهرمانی ثابت کرد کار بچه‌های تکواندو درست است. اگر به قهرمانی تیم‌های پایه در آسیا و موفقیت‌های اخیر تیم‌های ملی توجه کنیم، متوجه‌ می‌شویم پتانسیل تکواندوی ایران چقدر است و امیدوارم با توجه به این موضوع کمی نگاه مسئولان ورزش به این رشته مهربان‌تر شود.

تسنیم: فریبرز عسگری، سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: با تکرار عنوان قهرمانی جهان ثابت شد که تکواندوی ایران در این رشته جزو قطب‌‌های اصلی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همان طور که همه شاهد بودند، تیم جوان و یک دست ایران توانست قهرمانی سال 2011 را در روسیه تکرار کند تا ثابت شود ما جزو قطب‌های اصلی این رشته در دنیا هستیم. موفقیت در رقابت‌های جهانی که به نوعی مدال‌ها بین تیم‌ها پخش می‌شود کار آسانی نیست و این قهرمانی ارزش بالایی دارد. به این ترتیب کار برای آینده سخت‌تر می‌شود زیرا توقعات از این رشته بالاتر می‌رود، اما با این حال جا دارد قهرمانی‌ که در روسیه به دست آمد را به تمام اهالی خانواده بزرگ تکواندو تبریک بگویم و امیدوار باشم در المپیک نیز شاهد موفقیت‌های این‌چنینی باشیم.

ایرنا: نخستین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو دانشجویان کشور (پومسه مردان ) با حضور 20 پومسه کار دوشنبه بعدازظهر برگزار شد و در پایان شش تکواندو کار به عنوان نفرات برتر به اردوی تیم ملی دانشجویان دعوت شدند. حمید نظری، علی نادعلی، مهدی جمالی، حسین بهشتی، محمدجواد خیری و محمدی نادری نفرات دعوت شده به اردوهای تیم ملی دانشجویان هستند. رقابت های انتخابی دختران تکواندو کار فردا (چهارشنبه ) در خانه تکواندو برگزار می شود.

تیم ملی تکواندو دانشجویان کشور خود را برای حضور در بیست و هشتمین دوره المپیاد دانشجویان جهان آماده می کند . این مسابقات از 12 تا 23 تیرماه در کشور کره جنوبی برگزار می شود و دانشجویان ایران در هشت رشته از جمله والیبال ، تکواندو ، قایقرانی و تیراندازی در این رقابت ها حضور خواهند یافت.

فدراسیون انجمن های ورزشی: نهمین دوره مسابقات جهانی ساواته 14 و 15 خردادماه سالجاری در بخش استایل کامبت و با حضور ورزشکاران بیش از 30 کشور جهان در شهر “لاروشه” فرانسه برگزار خواهد شد.ئدر این خصوص، تیم ملی ساواته ایران نیز با سه ورزشکار به نامهای حمزه مرادیان (وزن 65- کیلوگرم)، مسعود عسکری(وزن 75- کیلوگرم) و علیرضا جدیدی(وزن 80- کیلوگرم)، به مربیگری حامد متین فر قرار است پا به عرصه این رقابت ها بگذارد.

در این دوره، ستار خویی به عنوان داور و حمیدرضا حصارکی، رئیس انجمن ساواته ایران به عنوان سرپرست و سرمربی، تیم اعزامی را همراهی خواهند کرد.

ایسنا: تیم تکواندوی ایران توانست در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه برای دومین بار در تاریخ قهرمان شود، کارشناس تکواندو در این باره گفت: این بهترین نتیجه تاریخ بود و با این کار کره جنوبی تحقیر شد. جمشید سهرابی در مورد چهارم شدن کره جنوبی در این دوره از رقابتهای جهانی افزود: همین که کره جنوبی بین سه تیم اول نبود و چهارم شد یعنی کره جنوبی در این مسابقات له شد. این نتایج نشان می دهد کره جنوبی دیگر تنها قدرت تکواندو نیست و از نفوذ آنها کاسته شده است.

فارس: مرتضی کریمی، سرمربی سابق تیم ملی تکواندو می گوید: وظیفه کادرفنی کسب سهمیه المپیک بود و حالا از امروز مربیان برای کسب مدال المپیک باید برنامه ریزی کند. خوشبختانه تکواندو نتیجه مطلوبی در مسابقات جهانی کسب کرد. با برنامه‌ریزی خوب کادر فنی تیم ملی توانست در روسیه عنوان قهرمانی را از آن خود کند. تکواندو مزد زحمات بچه‌های خود را کسب کرد و حالا شاهدیم که روند رو به رشدی طی می کند. با نتایجی که آنها در روسیه کسب کردند حالا ما در دو وزن سهمیه حضور در المپیک را بدست آورده‌ایم. عاشورزاده و خدابخش با کسب مدال طلا با رقیبان خود در رنکینگ جهانی فاصله زیادی پیدا کرده‌اند و در واقع 95 درصد حضور آنها در ریودوژانیرو قطعی شده است.

ایسنا: مسابقات بوکس حرفه ای جهان در سال 2015 از 8 خرداد شروع می شود که احسان روزبهانی در وزن 81- کیلوگرم تنها نماینده ایران است. طبق اعلام فدراسیون جهانی، نفراتی که سال قبل در این رقابتها حضور داشتند و سهمیه المپیک هم گرفتند باید در رقابتهای امسال حضور داشته باشند. احسان روزبهانی سال گذشته در وزن 81- کیلوگرم یازده بهمن 93 با پیروزی بر نماینده موریتانی توانست اولین سهمیه ورزش ایران را برای المپیک 2016 ریو کسب کند. این بوکسور ایران سال گذشته در مسابقات بوکس حرفه ای نیز حضور داشت و سه پیروزی و یک شکست به دست آورد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید