www.khabarrazmavar.ir

تکواندو نوجوانان جهان - کانادا

شناسه خبر : ۰۹:۳۸ 1395/08/27

مبینا نژاد به نشان طلا دست یافت/حذف سه نماینده ایران

روز نخست از یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب یک نشان طلا و حذف سه نماینده کشورمان در کانادا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این دوره از مسابقات شامگاه چهارشنبه ۲۶ آبان ماه به وقت تهران با حضور نزدیک به ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۱۰ کشور جهان در شهر «بورنابی» کانادا آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم اعزامی کشورمان چهار نماینده داشت که طی آن نماینده وزن ۴۲- کیلوگرم تیم دختران با کسب با ۵ پیروزی متوالی عنوان نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.
مبینا نژاد کار خود را با برتری ۲۰ بر صفر مقابل «آندرا گارسیا» از مکزیک آغاز کرد و سپس «اذرا بالینگیت» از فیلیپین را ۱۵ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه مقابل «یان هان‌نا» از کره‌جنوبی به برتری ۱۴ بر صفر دست یافت به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
این نوجوان با آتیه کشورمان در این مرحله «کارینا آشیکایوا» روسی را ۱۶ بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد و در دیدار پایانی و در جدال برای کسب مدال طلا  «آیرین لاگونا پرز» از اسپانیا را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت تا در یک روز فراموش نشدنی در ۵ مبارزه خود ۷۳ امتیاز کسب کرده و بدون از دست داد امتیاز با شایستگی روی سکوی نخست جهان بایستد. نمایندگان ایتالیا و روسیه هم به نشان برنز دست پیدا کردند.
دور افتخار قهرمان طلایی ایران
سیده کوثر حسینی در وزن ۴۴- کیلوگرم با دو پیروزی و یک شکست از دور مسابقات خارج شد. وی دور نخست «پاناگیوتا» از قبرس زا ۴ بر صفر شکست داد و در مبارزه دوم ۱۴ بر ۱۰ برابر «کمجانگ هان» از تایلند به پیروزی دست یافت. وی در مبارزه سوم ۷ بر ۶ نتیجه را به «والدز» از فیلیپین واگذار کرد و حذف شد. در این وزن «تای کیم» از کره جنوبی به نشان طلا دست پیدا کرد. «ماریا کالدرون» از کرواسی نقره گرفت و نشان برنز مشترک هم به فیلیپین و ترکیه تعلق گرفت.
اما در گروه پسران نمایندگان دو وزن نخست ۴۵- و ۴۸- کیلوگرم بر روی شیاپ چانگ رفتند. امیر ولی پور نماینده وزن اول تیم ملی کشورمان درنخستین دیدار خود نتیجه را در راند طلایی به تکواندوکاری از اردن واگذار کرد. «جات سئو بائه» از کره جنوبی به نشان طلای این وزن دست پیدا کرد. «چنگ چون» از چین تایپه نقره گرفت و تایلند و آذربایجان هم برنز گرفتند.
حمیدرضا هادیان در وزن ۴۸- کیلوگرم پس از یک دور استراحت در دومین دیدار خود حریف آرژانتینی را با نتیجه ۱۸ بر ۵ از پیش رو برداشت ولی در سومین مبارزه خود با شکست برابر حریف تایلندی با نتیجه ۱۷ بر ۵ از گردونه رقابت ها کنار رفت. در این وزن «هیو موک» از کره جنوبی به نشان طلا دست پیدا کرد. «تگچاتکائو» از تایلند نقره گرفت و تکواندوکاران آلمان و چین تایپه هم به نشان برنز دست پیدا کردند.
 این دوره از مسابقات ۵ روز به طول خواهد انجامید و هر روز دو نماینده در بخش پسران و دو نماینده در بخش دختران از تیم اعزامی کشورمان به دیدار رقبای خود می روند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید