www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۵۴ 1394/06/14

كاراته قهرمانى آسيا – ژاپن؛ گنج‎زاده و عباسعلی به فینال رسیدند/ رضازاده و پورشیب برنز گرفتند

در ادامه رقابتهای روز دوم از سیزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا دو کاراته کای سنگین وزن کاراته ایران راهی فینال شده و دو نماینده ایران به نشان برنز دست پیدا کردند. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، تیم ملی کاراته ایران امروز شنبه چهاردهم شهریورماه شش نماینده روی تاتامی قهرمانی آسیا دارد که بعد […]

در ادامه رقابتهای روز دوم از سیزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا دو کاراته کای سنگین وزن کاراته ایران راهی فینال شده و دو نماینده ایران به نشان برنز دست پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، تیم ملی کاراته ایران امروز شنبه چهاردهم شهریورماه شش نماینده روی تاتامی قهرمانی آسیا دارد که بعد از حذف علیپور و حسن بیگی ، حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده  با شکست رقبای خود راهی بازی نهایی شد و پورشیب به همراه رضا زاده نیز به نشان برنز دست پیدا کردند.

حميده عباسعلي دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی و نقره مسابقات جهانی در وزن ۶۸+ کیلوگرم به روی تاتامی رفت و در بازي نخست ۶ بر صفر نماينده ويتنام را شكست داد.ویدر مبازره دوم ۵ بر ۳ برابر حريف ژاپني اش پيروز شد و گام به ديدار پاياني گذاشت.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم مردان هم سجاد گنج زاده در دیدار اول مقابل نماینده تایلند با نتیجه ۹ بر ۹ بازی به تساوی رسید و با رای داوران برنده شد. درحالی نتیجه بازی ۸ بر یک بود که گنج زاده توانست با اجرای تکنیک زیبا برنده این دیدار باشد.  در ادامه وی مقابل نماینده هنگ‌کنگ قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله ۴ بر ۳ نماینده اردن را شکست داد و فینالیست شد.

در ۶۸-كيلوگرم بانوان الهه رضا زاده در مبارزه نخست برابر حريفي از ژاپن قرار گرفت و پس از تساوي در وقت قانوني مبارزه با نتيجه ۵بر۵ با راي داوران بازنده شد و به جدول شانس مجدد رفت تا به مبارزاتش ادامه دهد.وی در اين گروه مقابل كاراته كاي چيني ۴ بر ۲ به برتري رسيد و مدال برنز اين وزن را از آن خود كرد.

همچنین ذبيح اله پورشيب در وزن۸۴-كيلوگرم در دو مبارزه ابتدایی  نماينده ويتنام و هند را شکست داد در ادامه برابر قهرمان ژاپنی جهان نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. پورشيب در اين جدول مقابل كاراته كا قزاقستاني با نتيجه ۶ بر يك به برتري رسيد و برنز گرفت.

برای تیم ملی کاراته ایران تا کنون امیرمهدیزاده یک مدال طلا ، سعید احمدی و سحر کرجی دو نشان نقره ، الهه رضا زاده ، ذبیح الله پورشیب و مهران قربانعلی‌پور  سه نشان برنز کسب کرده اند. مهسا افسانه، رضا روشن ، ابراهیم حسن بیگی ، رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی نیز از دور مسابقات کنار رفتند.

سیزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا صبح امروز جمعه ۱۳ شهریورماه با شرکت ۲۸۵ کاراته از ۳۳ کشور در یوکوهامای ژاپن آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.