www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۴۵ 1396/02/16

قوانین داوری تکواندو بازهم تغییر کرد/ اجرایی شدن قوانین در باکو

فدراسیون جهانی تکواندو با هدف جذابیت بیشتر این رشته و تداوم حضور در بازیهای المپیک بدنبال نزدیک کردن قضاوت ها به عدالت است بازهم تغییراتی را اجرایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابتهای بین المللی جام ریاست فدراسیون جهانی در کنار سطح فنی بالا و آزمایش جدی تکواندوکاران کشورمان در مسیر حضور در رقابتهای قهرمانی جهان، حاوی یک نکته بسیار با اهمیت و شایان توجه بود و آنهم اعمال برخی تغییر در قوانین داوری بود.

کمیته داوران فدراسیون جهانی که سال گذشته تغییرات عمده ای در قوانین داوری ایجاد کرده و با برگزاری کلاسهای هماهنگی، از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی اجرای آن را در تمامی مسابقات رسمی اجباری کرده بود، با بازنگری در همین قوانین جدید، بندهای از آن را تغییر داد.

در قسمت هایی از این تغییرات، در صورتی که تکواندوکار با اجرای تکنیک خطای حریف به روی زمین افتاده و یا از «شی هاپ چانگ» خارج شود، در صورت دریافت اخطار با اعتراض مربی و بازبینی فیلم، اخطار پاک شده و به تکواندوکار مجری داده می شود. در بند دیگر این تغییرات، در صورتی که یک یا دو دست تکواندوکار از بدن رقیب عبور کند، به منزله گرفتن تلقی شده و اخطار دریافت خواهد کرد.

ضمن اینکه در زمان اجرای تکنیک روی قسمت صورت، اگر تکنیک فوق منجر به گیج شدن یا آسیب دیدگی رقیب شود، داور وسط می بایست درخواست بازبینی فیلم کرده و امتیاز مربوطه را برای تکواندوکار مجری تکنیک روی تابلو نتایج ثبت شود.

تغییرات اعمال شده در بخش های اعمال اخطار بخصوص در راند چهارم در امتیاز طلایی نیز وجود دارد که کمیته داوران در تلاش است تا برای مسابقات قهرمانی جهان در «می جو»ی کره جنوبی آن را جرایی کند.

سئوال اصلی اینجاست که آیا این قوانین در بازیهای کشورهای اسلامی اجرا خواهد شد یا خیر؟ حافط مهدوی رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در این مورد به خبرنگار مهر گفت: هنوز در خصوص اینکه تغییرات جدید در باکو اجرا خواهد شد یا خیر نامه ازWTFF دریافت نکرده ایم. پیگیر کار هستیم و اگر قرار به اجرایی شدن باشد در این خصوص آموزشهای لازم را برای اعضای تیم ملی ارائه خواهیم داد.

کمیته داوران فدراسیون جهانی سه روز قبل از آغاز رقابتهای تکواندو در بازیهای کشورهای اسلامی، سمینار هماهنگی داوران را برگزار می کند و احتمال اینکه این قوانین را برای اجرایی شدن به داوران حاضر آموزش دهد وجود دارد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.