www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۲۰ 1398/02/05

قهرمانی بوکس آسیا و نتیجه ای که تکرار شد/ یک برنز حاصل جوانگرایی بوکس

چهار سال بعد از تلخ ترین شکست تیم ملی بوکس در پیکارهای آسیایی، پرونده تیم ملی بوکس ایران در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ هماند دوره گذشته با یک برنزبسته شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، پایان مسابقات قهرمانی بوکس آسیا با تک برنز سید شاهین موسوی در وزن منهای ۷۵ کیلو گرم در حالی بدست آمد که نباید فراموش کرد در برخی اوزان مثل ۵۶ کیلوگرم؛ سجاد محمدپور، ۶۹ کیلوگرم سجاد کاظم زاده و ۸۱ کیلوگرم حسین دانشور  ناداوری ها تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی داشت.
با این حال برنز سید شاهین موسوی نقطه روشن این فضای تاریک بود.

نگاهی به دوره های اخیر رقابتهای قهرمانی آسیا نشان می دهد بوکس ایران از دوران طلایی دهه های گذشته فاصله گرفته است. متاسفانه یازده سال است که بوکس ایران رنگ مدال طلا در رقابتهای قهرمانی آسیا را بچشم ندیده است.

بی تردید نتیجه حاصله در تایلند ۲۰۱۹ راضی کننده نیست، اما استراتژی اتخاذ شده از سوی فدراسیون اگر با برنامه ریزی مناسب پیش برود، می تواند در آینده ثمربخش باشد. بوکس ایران برای بهتر شدن و بهتر بودن نیاز به پوست اندازی دارد که ثوری رییس جوان بوکس استارت آن را از رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ زده و باید آن را ادامه بدهد.

مطمئنا هیچ علاقمند به بوکسی دوست ندارد خاطرات بد آسیایی سال ۲۰۱۵ که ۹ بوکسور اعزامی دست خالی به ایران برگشتند، تکرار شود و یا همانند دو دوره اخیر با تک برنز به کارمان در رینگ قاره ای پایان دهیم و در این راه تنها سیاست موفق همان سیاست جوان سازی تیم و تکیه کردن به جوانانی باشد که برای پخته شدن باید بدون ترس میدان های زیادی را تجربه کنند.

در هر صورت تیم ملی بوکس ایران دوره قبل در ازبکستان تنها یک مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد که در آن مقطع خمینز کوبایی هدایت بوکس ایران را برعهده داشت و علی رغم حقوق های دلاری همین نتیجه را کسب کرد که بوکس ایران در تایلند کسب کرده است.

در زیر آماری از حضور بوکسورهای ایرانی در مسابقات و تعداد مدال‌های کسب شده منتشر می‌شود که می‌توانید بخوانید:

سال ۲۰۰۰:
این دوره از مسابقات در کشور ازبکستان برگزار شد. ۱۰ ورزشکار از ایران اعزام شدند که در پایان ۵ مدال برنز کسب شد. هدایت ایران در این دوره برعهده آسبال کوبایی بود.

سال ۲۰۰۲:

مسابقات در کشور مالزی برگزار شد که ۸ نفر اعزام شدند. کاروان ایران در این دوره از مسابقات
سه مدال نقره کسب کرد. هدایت تیم در این دوره بر عهده حسین نهرودی بود.

سال ۲۰۰۴:

مسابقات به  میزبانی فیلیپین (سهمیه المپیک) برگزار شد. ۸ بوکسور از ایران به مسابقات اعزام شدند که ورزشکاران سه مدال برنز کسب کردند. سرمربی ایران در این دوره برایوف قزاقستانی بود و غلامرضا کریمی مربی تیم ملی بود.

سال ۲۰۰۵:

در مسابقاتی که به میزبانی ویتنام برگزار شد ۱۰ ورزشکار از ایران اعزام شدند. کاروان ایران در این دوره یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد. سرمربیگری تیم را  اکبر احدی و رضا صمدی به عنوان مربی برعهده داشتند.

سال ۲۰۰۷: 

این دوره از مسابقات به میزبانی کشور مغولستان برگزار شد. ۹ بوکسور به مسابقات اعزام شدند. یک مدال طلا و ۴ مدال برنز حاصل کار ایران بود. غلامرضا کریمی به عنوان سرمربی، اکبر احدی و استکی به عنوان مربی تیم ملی را همراهی کردند.

سال ۲۰۰۹:

مسابقات به میزبانی کشور چین برگزار شد. ۴بوکسور به مسابقات اعزام شدند. یک مدال نقره و ۲ مدال برنز برای ایران به دست آمد. اصغر کاظمی سرمربی ایران در این دوره از رقابت‌ها بود.

سال ۲۰۱۱:

این دوره از مسابقات هم در کشور چین برگزار  شد. ۶ بوکسور به مسابقات اعزام شدند که در پایان یک مدال نقره و یک مدال برنز به دست آمد. اصغر اشرفی به عنوان مربی همراه تیم اعزامی بود.

سال ۲۰۱۳:

در این دوره مسابقات در کشور اردن برگزار شد. ۹ بوکسور به مسابقات اعزام شدند که در پایان ۳ مدال برنز کسب کردند. غلامرضا کریمی سرمربی و استکی مربی تیم ملی بودند.

سال۲۰۱۵:

مسابقات در کشور چین برگزار شد. ۹ بوکسور به مسابقات اعزام شدند که همه نفرات حذف شدند. در این مسابقه سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو توزیع می‌شد. سرمربی علیرضا استکی بود.

سال ۲۰۱۷:

مسابقات در کشور ازبکستان برگزار شد که ۸ نفر به مسابقات اعزام شدند. یک مدال برنز برای ایران به دست آمد که سجادکاظم زاده این مدال را گرفت. خمینز کوبایی سرمربی تیم ملی بود و علی استکی، اصغراشرفی، جاسم دلاوری و محمدعاشری تیم را همراهی کردند.

 سال ۲۰۱۹:

این مسابقات به میزبانی تایلند برگزار شد. ۹ بوکسور به مسابقات اعزام شدند که حاصل کار فقط یک برنز بود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید