www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۱۳ 1397/10/22

قلی پور: می خواهم به عنوان ووشوکار در MMA پرچمداری کنم

دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان ووشو قبل از اولین حضور خود در رقابت حرفه ای در استایل MMA گفت: حدود دو سال است که تمریناتم را برای ورود به این رشته آغاز کرده ام و می خواهم به عنوان ووشوکار پرچمداری کنم.

حمیدرضا قلی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور بیان کرد: بعد از مسابقات ووشو جهانی روسیه ، حدود دو سالی است که فعالیتم را برای ورود به MMA آغاز کرده ام و زیر نظر مربیان حرفه ای و در کمپ های خارج از ایران تمرین کرده ام ، تمام سعیم این بوده است که ورودم به مسابقات حرفه ای از روی احساسات نباشد و منطقی جلو بروم.

وی اضافه کرد: ورزشکاران رشته های مختلف وارد این مبارزات شده اند اما ووشو نزدیکترین رشته رزمی به MMA است ، فقط باید روی فنون خاک و قفل مفصل کار می کردم که به آمادگی مطلوبی برسم. می خواهم به عنوان یک ووشوکار در MMA پرچمداری کنم.

قهرمان ووشوی جهان درخصوص اولین مبارزه اش در رشته حرفه ای در استایل MMA گفت: رقابت های گرجستان ۲۸ و ۲۹ دی ماه برگزار می شود، من در وزن ۹۳- کیلوگرم مبارزه خواهم کرد و ۲۷ دی ایران را به مقصد گرجستان ترک می کنم. حریفم، فایتری از کشور میزبان است که تاکنون ۳ بازی انجام داده و به دو پیروزی دست یافته است، بدون شک کار سختی را پیش رو دارم اما تلاشم را می کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و شروع خوبی را رقم بزنم.

قلی پور درباره اینکه چه کسی به عنوان مربی در رقابت های گرجستان همراهیش خواهد کرد، اذعان داشت: حدود سه ماهی است که زیر نظر علی استکی و امیر علی اکبری تمرین می کنم و در مسابقات گرجستان هم هر دوی آنها همراهی ام می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم برای ورود به MMA به خاطر دلسردی اش از رشته ووشو بوده است، گفت: من به عنوان ورزشکار ۱۲ سال در خدمت فدراسیون ووشو بودم و بدون اغراق می گویم فدراسیونی است که هیچ ورزشکاری از آن دلسرد نمی شود زیرا در ووشو شایسته سالاری وجود دارد.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ووشو تاکید کرد: در فدراسیون ووشو همیشه روند انتخابی وجود داشته است و کسانی فیکس تیم ملی می شوند که در مسابقات کشوری و انتخابی ها برنده شده باشند، ولی طبق قانون فدراسیون جهانی فقط ۵ وزن اجازه اعزام دارند ، این موضوع باعث می شود تا سرمربی بین ۱۰ ووشکار فیکس تیم ملی، دست به انتخاب بزند و بین کسی که چندین مدال جهانی دارد و ورزشکاری که اولین بار است به تیم ملی دعوت شده است ، ورزشکاری را انتخاب کند که پایین ترین سطح ریسک را دارد و بتواند نتیجه بگیرد.

قلی پور با اشاره به اینکه هنوز با تیم دانشگاه آزاد برای لیگ ووشو قرارداد دارد، درخصوص خداحافظی اش از این رشته ورزشی گفت: طبق قرارداد، باید یک بازی دیگر ، تیم دانشگاه آزاد را در لیگ ووشو همراهی کنم ، هنوز تصمیم قطعی برای خداحافظی نگرفته ام اما فکر می کنم ووشو را رها و فعالیتم را در MMA به صورت جدی دنبال کنم.

انتهای پیام /

آخرین اخبار