www.khabarrazmavar.ir

سرمربی چینی تیم ملی بانوان ووشو:

شناسه خبر : ۱۶:۰۸ 1396/06/05

فقط به مدال طلا فکر می کنم/ غیر از چین حریف دیگری نمی بینم

سرمربی تیم ملی بانوان ووشو که خود نیز اهل کشور چین است تنها حریف سرسخت بانوان ایران در رقابت های قهرمانی جهان را چین می داند و معتقد است سهم بانوان ایران از این دوره هم ۳ مدال طلا است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، فدراسیون ووشو یکی از فدراسیون های ورزشی موفق است با یک دید به تیم های ملی مردان و زنان نگاه می‌کند و همین دور بودن از نگاه تبعیض این فرصت را به بانوان ووشوکار داده است که در مجامع بین المللی قدرت خود را به نمایش بگذارند و ثابت کنند چیزی از مردان کم ندارند.

تا برگزاری چهاردهمین دوره رقابت های ووشو قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که اوایل مهرماه سالجاری به میزبانی شهر کازان روسیه برگزار می شود، زمان زیادی باقی نمانده است و تیم ملی بانوان زیر نظر سرمربی چینی خود هم پای تیم مردان تمرینات سخت و پرفشاری را برای آمادگی هرچه بیشتر در این رقابت ها پشت سر می گذارند.

تیم ملی ووشوی ایران در دوره گذشته رقابت های قهرمانی جهان ۶ مدال طلا کسب کرد که سهم بانوان از این تعداد ۳ مدال بود. صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان و  مریم هاشمی مدال های طلا را در بخش بانوان درو کردند.

با توجه به اینکه طبق قانون فدراسیون جهانی، کشورهای شرکت کننده در بخش بانوان فقط سه سهمیه دارند، می توان عملکرد زنان ایران را موفق تر از عملکرد مردان در دوره قبل دانست.

هنوز تکلیف ۳ نفر اعزامی به رقابت های جهانی امسال مشخص نشده است و همین موضوع بهانه ای شد تا گپ و گفتی با ژانگ یو جیه ، سرمربی بانوان ووشو داشته باشیم و از وضعیت تمرینات بانوان قبل از اعزام به روسیه باخبر شویم.

سرمربی چینی بانوان ملی پوش ووشو درباره مدت زمان تمرینات شاگردانش برای آمادگی در رقابت های قهرمانی جهان می گوید: “در حال حاضر مدت دو ماه و نیم است که در اردو هستیم و تمریناتمان را در چند مرحله پشت سر گذاشته ایم. نسبت به زمانی که بچه ها تازه وارد اردو شده بودند از لحاظ جسمانی و روحی بسیار تغییر کرده اند و اکنون وضعیت بسیار مناسبی دارند، من هم از شرایط آنها راضی هستم.”

وی تصریح کرد: “نسبت به شرایط حریفانمان تکنیکهای مختلف را تمرین کرده ایم که با آمادگی کامل در میدان مبارزه آماده شویم.”

ژانگ یو جیه در پاسخ به این سوال که آیا تصور می کند بانوان ایران امسال هم ۳ مدال طلا در بخش ساندا کسب کنند، گفت: “من فقط به مدال طلا فکر می کنم و همه تمرکزم را برای این قضیه گذاشته ام، از طرفی کاملا به توانایی بازیکنانم اعتماد دارم پس چرا نباید این اتفاق بیفتد و ما ۳ مدال طلا بگیریم؟”

سرمربی چینی تیم ملی بانوان ووشو تنها چینی ها را حریف نمایندگان ایران می داند، وی در این باره توضیح داد: “ووشوکاران ایران حریفان سرسختی برای کشورهای دیگر هستند و آنها باید از ما بترسند، من غیر از تیم چین رقیب دیگری برای ووشوی ایران نمی بینم.”

ژانگ یو جیه درخصوص اینکه آیا اعزام تنها ۳ نفر در بخش بانوان به رقابت های قهرمانی جهان، کم نیست ، گفت: “به هر حال این تصمیمی است که فدراسیون جهانی ووشو گرفته و ما هم به آن احترام می گذاریم، هر چند م توانست این تعداد سهمیه ها بیشتر هم باشد و به عدد ۴ یا ۵ برسد.”

سرمربی تیم ملی ووشو در بخش پایانی صحبت هایش تاکید کرد: “فهرست نفرات اعزامی به رقابت های جهانی روسیه به زودی اعلام می شوند، نظر فدراسیون و کادر فنی این بود که اگر زودتر اسامی ۳ نفر را اعلام کنیم تاثیر زیادی در روحیه آنها می گذارد و نمی خواستیم این اتفاق بیفتد.”

‌کوثر میرزاحسینی و زینب خان بابا در وزن ۴۸ کیلوگرم، زهرا بساطی در ۵۲ کیلوگرم، الهه منصوریان و زهرا سلحشور در ۵۶ کیلوگرم، صدیقه دریایی و زهره شهپری در ۶۰ کیلو، شهربانو منصوریان و پرتوآ دارابی در ۶۵ کیلوگرم، زینب مجدی و مریم هاشمی در ۷۰ کیلوگرم ، سمانه خجسته و فریناز نذیری در ۷۵ کیلوگرم نفراتی هستند که در اردوی تیم ملی بانوان ووشو حضور دارند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید