www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۲۸ 1395/02/19

فدراسیون جهانی به دنبال برگزاری بی نقص تکواندو در المپیک است

داور بین المللی تکواندو ایران گفت: مسئولان  فدراسیون جهانی با هدف تثبیت جایگاه تکواندو در المپیک تمام امکانات خود را برای برگزاری یک دوره رقابت سطح بالا و بی نقص بسیج کرده است. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، کمپ آموزشی فدراسیون جهانی تکواندو از سه روز قبل در شهر موجو کره جنوبی آغاز شده است. […]

داور بین المللی تکواندو ایران گفت: مسئولان  فدراسیون جهانی با هدف تثبیت جایگاه تکواندو در المپیک تمام امکانات خود را برای برگزاری یک دوره رقابت سطح بالا و بی نقص بسیج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، کمپ آموزشی فدراسیون جهانی تکواندو از سه روز قبل در شهر موجو کره جنوبی آغاز شده است. ۴۵ مربی تکواندو از کشورهایی که در المپیک نماینده دارند ، ۳۰ نفر داور قضاوت کننده در ریو به همراه دو نماینده از IOC، مدیر ورزشی ریو ، نمایندگان شرکت های حمایت کننده مالی، نماینده کمیته قضایی کمیته بین المللی المپیک، به همراه اعضای هیئت رئیسه،دبیر کل و رئیس فدراسیون جهانی، روسای کمیته های فنی،مسابقات، پزشکی و داوران WTF در این کمپ آموزشی حضور دارند.

حافظ مهدوی داور بین المللی کشورمان ،بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی به همراه مهرو کمرانی مربی علیزاده به نمایندگی از کشورمان در این کلاسها حضور دارند. این کمپ آموزشی که پنجشنبه گذشته آغاز شده عصر امروز به پایان خواهد رسید.

مهدوی در خصوص این کلاس به پایگاه خبری رزم نیوز  گفت: مسئولان فدراسیون جهانی تمام توان ، انرژی و دانش متخصصان و خبره های خود را به کار بسته تا با بهترین نوع برگزاری در تمامی بخش ها ، جذابیت های تکواندو را به رخ بینندگان و مسئولان کمیته بین المللی بکشانند. به همین دلیل هم در این کمپ آموزشی با آموزش شیوه های پیشرفته روزدنیا در راه عدالت محور کردن رقابتها و بالابردن جذابیتها گام برداشته اند.

وی افزود: تاکید رئیس فدراسیون جهانی ، دبیر کل و در نهایت  رئیس کمیته داوران این است همه داوران حتما بایستی تفکر و تمرکزشان فرا ملی باشد. دکتر چون از داوران به عنوان «سفیر شایسته» تکواندو در جهان نام برده و به صراحت تاکید کرده که تکواندو باید به عنوان یک رشته ورزشی به دنیا معرفی شود نه صرفا یک رشته رزمی.

teeeeeeeee

این داور بین المللی تکواندو کشورمان ادامه داد: در تمامی طول مسابقاتی که در دو سال گذشته قضاوت کردیم و کلاسهایی که در اینجا برگزار می شود حساسیت بالایی را شاهد بودیم. بخصوص دربخش های که خود بیانگر اهمیت بالای موضوع است و WTF ثابت کرده که در راه توسعه و ترویج تکواندو هزینه های لازم را در بخش های پژوهشی ، اقتصادی، علمی و اجتماعی را پرداخت خواهد کرد و هیچ چیزی کم نمیگذارند.

داور المپیکی تکواندو کشورمان در مورد اینکه این حساسیت ها به تغییراتی هم در نحوه برگزاری مسابقات در ریو خواهد انجامید یا خیر گفت: تمامی این برنامه برای برگزاری مسابقاتی باشکوه در ریو۲۰۱۶ است و تمامی اهرمهای برای تحقق این هدف در دسترس است. گزینش بهترین داوران دنیا ،تجهیز سیستمهای داوری و تجهیزات مربوطه ، افزایش تعداد سنسورهای روی پا و زیر پا و دیگر برنامه های که به مرور تشریح خواهد شد.

مهدوی در خصوص اینکه تغییراتی در قوانین داوری هم برای المپیک ریو خواهیم داشت گفت: زیربنای قوانین نمی تواند تغییری داشته باشد چرا که از یکسال قبل کلیه قوانین به کمیته بین المللی المپیک تحویل داده شده و به همین دلیل نمی توان تغییرات کلی داده شود اما در بخش هایی تبصره دارد و میتوانند ورود کنند.  البته باید عنوان کرد که ساق بند ،ساعد بند و دستکش های جدیدی را طراحی کردند و هر روز تست عملی میشوند. ضمن اینکه به ضربان مانکی فیش ها به سختی امتیاز داده می شود.

وی در پایان گفت: اجرای قوانین مبتنی بر اصول صحیح  آموزشهایی که درکتاب قوانین و مقررات wtf عنوان شده مورد تاکید اصلی مسئولان فدراسیون جهانی در این دوره بود عنوان داشت: بر اساس آموزه های این دوره هر مسابقه در المپیک مقدماتی یا نهایی محسوب نمیشود بلکه همه مسابقات المپیک حکم فینال را دارد و هیچ اشتباهی نباید از ۳۰ نفر داوری که انتخاب شده پذیرفته نیست.

منبع:خبرگزاری مهر

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید