www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۵۷ 1394/11/24

فدراسیونی که خوب لالایی بلد است اما خوابش نمی برد!

جناب آقای محمود رشیدی ریاست محترم فدراسیون ورزشهای رزمی ظاهرا امروز گفتگویی با شبکه ورزش داشته اند که بخشهایی از آن در خبرگزاری فارس بازنشر شده است. ایشان در این گفتگو نکاتی را مطرح فرموده اند که بسیاری از آنها جای نقد دارند و در مورد برخی، این خود فدراسیون تحت امر ایشان است که […]

جناب آقای محمود رشیدی ریاست محترم فدراسیون ورزشهای رزمی ظاهرا امروز گفتگویی با شبکه ورزش داشته اند که بخشهایی از آن در خبرگزاری فارس بازنشر شده است. ایشان در این گفتگو نکاتی را مطرح فرموده اند که بسیاری از آنها جای نقد دارند و در مورد برخی، این خود فدراسیون تحت امر ایشان است که باید مورد خطاب قرار بگیرد. مثلا آنجا که در مورد توقع ورزشکاران پس از کسب مدال و لزوم توجه به اعتبار مسابقاتی که سبک ها در آن شرکت می کنند فرموده اند:  “وقتی در یک مسابقات ورزشکاران ما عنوان قهرمانی کسب می‌کنند از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون انتظاراتی را دارند که ما نمی‌توانیم پاسخگوی انتظارات آنها باشیم. دوستان باید مراقب باشند که در چه مسابقاتی شرکت می‌کنند“.

عجب! آنوقت باید گفت آقای رئیس! این خواجه حافظ شیرازی بود که تیمی با عنوان تیم ملی کیک بوکسینگ ایران تشکیل و آن را به مسابقات سازمان گمنام WKU اعزام و نتایجش را به عنوان قهرمانی جهان به خورد مردم داد؟ جناب رشیدی با عرض معذرت آن مثل معروف “شما که لالایی بلدید چرا خوابتان نمی برد” ظاهرا در اینجا خیلی مصداق پیدا می کند. درضمن ممکن است بفرمایید اگر فدراسیون با سوء مدیریتش و همین “این را قبول داریم” و “آن را قبول نداریم” هایش که در گفتگوهای شما هم فراوان است، باعث شد تا ورزشکاران شانس شرکت در مسابقات رسمی رشته شان را از دست بدهند تکلیف چیست؟

ممکن است بفرمایید همین تیم ملی کیک بوکسینگی که این روزها اخبارش را منتشر می کنید دقیقا قرار است در کدام مسابقات معتبر شرکت کند؟ حتما می دانید که برخورد آماتور مجموعه شما در بحث انجمنها و بطور خاص انجمن “واکو” نتیجه اش چه بود؟ شما که می گویید “ما تعلیق‌های جهانی را قبول نداریم چرا که اصلا چنین چیزی نداریم” ممکن است جهت تنویر افکار عمومی بفرمایید الان تیم ملی کیک بوکسینگ شما آیا می تواند در مسابقات سازمان بین المللی رسمی اش یعنی “واکو” شرکت کند یا نه؟ شما که می فرمایید “همه انجمن‌های ما ملی هستند” و “رؤسای انجمن‌های بین‌المللی نمی‌توانند برای ما خط مشی تعیین کنند”، ممکن است بفرمایید این انجمنهای ملی شما اگر مورد تایید انجمنهای بین المللی شان نباشند اصلا به چه دردی می خورند؟ الان این “واکو” زیر مجموعه شما یا کیک بوکسینگ ملی شما دقیقا به چه دردی خواهد خورد وقتی “واکو” جهانی آن را به رسمیت نمی شناسد و می گوید هیچ همکاری با فدراسیون شما ندارد؟ جز آنکه فدراسیونی که باید مرجع قابل اعتماد رزمی کاران باشد با این انجمن به نوعی جعلی (به این خاطر که فدراسیون جهانی آن را تایید نمی کند) عملا باعث گمراه شدن عده ای از رزمی کاران شود و چه بسا حتی درصورت شکایت “واکو” جهانی مشکلات حقوقی را هم به ورزش کشور تحمیل کند، چه کارایی دیگری دارد؟ شما خیلی در بحث انجمن “واکو” به عنوان یک نمونه در بحث انجمنها موفق بوده اید که حالا با اعتماد به نفس برای دیگر انجمن ها هم خط و نشان می کشید؟

آقای رئیس، بجای دلخوش بودن به آمار و ارقامی مثل رشد 136 درصدی که معلوم نیست با کدام متر و معیار به دست آمده و مصاحبه و رپورتاژ آگهی هایی که به لطف مسئول محترم روابط عمومی تان اینطرف و آن طرف منتشر می شود، بد نیست کمی هم وقت بگذارید و در این زمینه ها روشنگری بفرمایید. اشتباهات شما در بحث انجمنها موضوع پنهانی نیست. البته بالاخره هیچ مدیری از اشتباه مبری نیست و به قول معروف “دیکته نانوشته غلط هم ندارد”، اما تکرار در اشتباه و یا به زبان ساده تر لجاجت در حرکت در مسیر اشتباه دیگر چیزی نیست که بتوان آن را توجیه کرد.

مازیار عبداللهی نیا

Tel-razmavar1

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید