www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۰۵ 1394/02/22

علی نژاد مغز متفکر ووشوی جهان و استرس کمتر قاسمی نژاد

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند: ایسنا: مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو از […]

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند:

ایسنا: مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو از قهرمانی جهان به عنوان سقف آرزوهای فدراسیون ووشو یاد و از امکان حضور ووشو در المپیک در سال های نه چندان دور صحبت کرد.

وی می گوید: ووشوی ما برای چینی ها بسیار مهم است. سیاست ما اعتلاف و همکاری است، اما در عین دوستی حرف هایمان را زده ایم. معمولا نظری که من می دهم همان اتفاق می افتد. من را به عنوان مغز متفکر می شناسند. از طرفی “یو زای جینگ” رییس فدراسیون جهانی ووشو که نایب رئیس و عضو کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک است، روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه به ایران سفر می‌کند. در ووشو تا وقتی که وارد المپیک نشود و سال ها از این جریان نگذرد که مجبور بشوند شرایط یکسان سازی را ایجاد کنند شرایط سخت است. هر چند که ما با لطایف الحیلی سعی کردیم که سهم خودمان را بگیریم.

هیچ مشکل خاصی از جمله مشکل مالی به نظرم نمی آید که بخواهم آن را مطرح کنم. حدود 35 درصد از هزینه ها از فدراسیون و 65 درصد از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تامین می‌شود. برنامه داریم که وابستگی به بودجه دولت کمتر شود اما این کار کمی مشکل است.

مهر: هادی ساعی، پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران و کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندو  اعتقاد دارد حسین رفعتی یکی از افراد تاثیرگذار در تکواندو جهان طی چند سال بوده و با حضور در سمت دبیرکلی فدراسیون جهانی، می تواند منشا خدمات بیشتری باشد. رفعتی زمانی که قرار بود مرکز جهانی تکواندو به ایران واگذار شود خیلی به تکواندو کشورمان کمک کرد. در واقع حضور رفعتی کنار رئیس فدراسیون جهانی از دلایل اصلی تاسیس این مرکز در تهران بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو پیش از آغاز رقابت های آسیایی به میزبانی کویت گفت: در سالهای گذشته تیم ملی ایران در اوزان سبک نمایندگانی همچون آرش میراسماعیلی و مسعود حاجی‌آخوندزاده را در اختیار داشت که مدال آوری می‌کردند اما اکنون ما از این اوزان دچار ضعف هستیم و نمی‌توانیم به مدال فکر کنیم. اگر شرایط مساعد باشد مدال می‌گیریم اما با تمام قوا شرکت می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: امیر قاسمی نژاد، کاپیتان تیم ملی جودو گفت: مسابقات کویت 2015 چهارمین تجربه من در تاتامی قهرمانی آسیا است ولی با دوره‌های قبل تفاوت دارد و برای اولین بار در وزن 90- کیلوگرم اعزام می‌شود که وزن اصلی من نیست بنابراین استرس کمتری دارم. من تا کنون در سه دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2011، 2012 و 2013 شرکت کردم که در هر سه میدان به مدال برنز دست یافتم و دست خالی برنگشتم.

مهر: جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: در تلاش هستیم داوران کشورمان را با صرف کمترین هزینه به کلاس‌های بین‌المللی اعزام کنیم. داوران کشورمان برای تمدید درجه داوری خود باید با صرف هزینه بالا در کلاسی که قبل از رقابتهای قهرمانی آسیا در ژاپن برگزار می شود شرکت کنند. هزینه این حضور بالای یکصد میلیون ریال می باشد. به همین منظور با “پاتریک لیم” رئیس کمیته داوران اتحادیه آسیا مذاکرات گسترده‌ای داشتیم و در نهایت موافقت شد تا داورانی که قصد تمدید درجه داوری دارند راهی امارات شوند(18 تا 25 خرداد) و با کمترین هزینه در کلاس شرکت کنند.

تسنیم: طی احکامی جداگانه و از سوی وزیر ورزش و جوانان، سید احمد موسوی بجنوردی، سید داوود افضلی و اصغر گرزین به عضو هیئت رئیسه فدراسیون ووشو در آمدند.

فدراسیون کاراته: لیگ سبک‌های آزاد کاراته با انجام ۱۰ دیدار روز پنجشنبه هفته جاری در سالن افراسیابی پیگیری خواهد شد.

فدراسیون جودو: در جریان کنگره سالیانه اتحادیه جودو آسیا که با حضور تمامی اعضا و همچنین رئیس و دبیر کل فدراسیون جهانی برگزار شد که در نهایت دو نماینده از ایران در کمیته آموزش، مربیان و کاتای آسیا انتخاب شدند. محمد درخشان که پیش از این رئیس این کمیته بود در سمت خود برای چهار سال آینده ابقا شد. به پیشنهاد درخشان و تائید اعضای کنگره، آرش میراسماعیلی هم به عنوان دبیر این کمیته انتخاب و معرفی شد.

ایلنا: یوسف کرمی، قهرمان سابق تکواندوی جهان با تاکید بر اینکه مسابقات‌جهانی از المپیک دشوارتر است، گفت: تکواندوکاری که در جهانی روی سکو قرار بگیرد، توان کسب مدال در المپیک را هم خواهد داشت. با سیستم جدیدی که برای تکواندو در نظر گرفته شده، اصلا قصد بازگشت به میادین را ندارم. تکواندو در گذشته بسیار جذاب‌تر بود و با سیستم جدید نمی‌توانم ارتباط خوبی برقرار کنم.

خبرگزاری صدا و سیما: سیزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا 13 تا 15 شهریور در یوکوهامای ژاپن برگزار می شود. تیم ملی کشورمان در دوره قبلی این رقابت ها در امارات، با کسب هفت مدال طلا قهرمان شد.

ایرنا: شانزدهمین دوره رقابت های کاراته سبک وادوکای، جام بین المللی میلو مالزی با حضور یک تیم از ایران از روز جمعه در شهر کوالالامپور پایتخت این کشور برگزار می شود. تیم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان پاس قوامین از ایران در این رقابت ها که تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد، شرکت دارد. در این جام بین المللی بیش از یکهزار کاراته کا شامل 45 تیم از جمله 15 تیم ملی به رقابت می پردازند.

ایرنا: حمیده عباسعلی، دارنده مدال طلای کاراته بازی های آسیایی اینچئون گفت: مسوولان ورزش کشور به فکر تاسیس خانه کاراته مناسب برای فدراسیون باشند تا اردوهای تیم ملی با کیفیت تر برگزار شود. انتقاد این ملی پوش درحالی عنوان می شود که رشته ورزشی کاراته بعد از فوتبال بیشترین ورزشکار را در کشور دارد.

عباسعلی، نخستین بانوی کاراته کای کشورمان است که توانسته عنوان نخست بازی های آسیایی را از آن خود کرده و طلا بگیرد. وی همچنین نخستین بانوی کاراته کای ایرانی است که مدال نقره مسابقات جهانی را کسب کرده است.

فارس: مهران بهنام فر، سرمربی تیم کاراته مناطق نفت‌ خیز در مورد به تعویق افتادن دیدار بین دو تیم دانشگاه آزاد و آذرنوین، اظهار داشت: وقتی دو تیم‌ تصمیم گرفتند با جلب رضایت مسئولان فدراسیون، دیدار فینال این رقابت‌ها در هفته پایانی مسابقات سوپر لیگ کاراته برگزار شود، پس با این حساب ما نمی‌توانستیم به این موضوع اعتراض داشته باشیم، هرچند که این اتفاق به ضرر تیم ما شد. در هیچ جای دنیا ندیده‌ایم که به خاطر مصدومیت بازیکن یک دیدار به تعویق بیفتد، اما این فقط در ایران است که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد! شاید بازیکنان ما را خیلی‌ها نمی‌شناسند، اما مقابل قهرمانان جهان خوب مبارزه کردند. چه خوب است که سرمربی تیم ملی که درسالن مسابقات حضور داشت، این بازیکنان را نیز ببیند و آنها را به عنوان یک جوان مستعد به اردوهای تیم ملی دعوت کند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید