www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۸ 1394/08/30

علی نژاد: تکرار موفقیت‌های ووشو در آینده سخت است/ حمایت مالی می‌خواهیم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: پیشرفت ووشو جهان سرعت زیادی گرفته و این ادعا در رقابتهای جهانی اندونزی با حضور رقیبان جدید به اثبات رسید و اگر حمایت نشویم تکرار آن در آینده سخت خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، دکتر مهدی علی نژاد با اشاره به رقابتهای قهرمانی جهان ضمن بیان مطلب فوق […]

رئیس فدراسیون ووشو گفت: پیشرفت ووشو جهان سرعت زیادی گرفته و این ادعا در رقابتهای جهانی اندونزی با حضور رقیبان جدید به اثبات رسید و اگر حمایت نشویم تکرار آن در آینده سخت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، دکتر مهدی علی نژاد با اشاره به رقابتهای قهرمانی جهان ضمن بیان مطلب فوق افزود: در این دوره از مسابقات شاهد رقابت جذاب و دیدنی نزدیک به ۱۰۰۰ ورزشکار بودیم و به طوری که برخی کشورها که تا چند سال قبل زنگ تفریح سانداکاران ما بودند در این رقابتها خود را به عنوان رقیبانی جدی معرفی کردند.

وی در مورد عملکرد تیم ملی کشورمان در این مسابقات گفت:  در بخش ساندا ما هشت ورزشکار را در این مسابقات داشتیم که حاصل تلاش آنها شش طلا و یک برنز بود و  بهترین عملکردی است که یک تیم می تواند در یک دوره مسابقه داشته باشد. علی رغم رقابت سختی هم که در این دوره وجود داشت با تکرار شش طلای دوره قبل حتی یک برنز هم بیشتر کسب کرده و نایب قهرمان شدیم. در بخش بانوان هر سه بانوی اعزامی ما موفق به کسب مدال طلا شدند، بعنی صدرصد موفق بودند که این در دنبا بی نظیر است.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به تلاش خوب تالوکاران اظهار داشت: در دوئلین سال قبل چینی ها نبودند در این دوره با حضور این تیم مدعی به مدال نقره دست پیدا کردیم. هر چند اگر دوره قبل هم چین بود در همان مسابقات هم نقره کسب می کردیم. البته واقعا نمایش خوبی از این تیم شاهد بودیم و بهتر از دوره های گذشته فرم زدند. ضمن اینکه مدالهای برنز تالو در دوره قبل ، این دوره به نقره تبدیل شد.

علی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زهرا کیانی دختر ۱۶ ساله ووشو ایران در اولین حضور جهانی خود با این شرایطی سنی موفق به کسب مدال نقره شد و ثابت کرد که ووشو ایران در این بخش با یک پدیده جدید مواجه است. کیانی هفت سال قبل را در رده های سنی مختلف در اردوهای تیم ملی حضور داشت و در این مسابقات هم حضور خوب موثری داشت.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف سرمایه گذاری خوبی در ووشو داشته اند و این رشته ورزشی به سرعت در حال پیشرفت است. بر همین اساس حفظ این موفقیت ها بسیار بسیار دشوار است. اگر در حوزه منابع مالی فکری اساسی نکنیم و حمایت های ویژه ای از سوی کمبته ملی المپیک و وزارت ورزش را نداشته باشیم بدون شک حفط این شرایط خیلی سخت خواهد بود.

رئیس فدراسیون ووشو با درخواست حمایت از سوی دولت از ورزش اظهار داشت: در طول چند سال گذشته بودجه ورزش کشور تغییر چندانی نداشته ، در حالی که در بخش هزینه ها شاهد رشد چند برابری بودیم و شرایط به اینگونه خیلی دشوار است و با توجه تغییراتی که در جغرافیایی ووشو جهان شاهد هستیم بدون شک تکرار این موفقیت ها دو چندان سخت می شود.

علی نژاد در پایان به انتخابات اخیر فدراسیون جهانی هم اشاره کرد و گفت: پس از رایزنی های متعددی که طی یک سال گذشته با مسئولان فدراسیون جهانی و حمایت های کمیته ملی المپیک و وزات ورزش بنده برای چهار سال دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی انتخاب شدم و عضویت کمیته فنی را برای اولین بار توسط آقای پور غلامی بدست بیاوریم. اوجاقی و لشگری هم در کمیته ورزشکاران و پزشکی دوباره انتخاب شدند. اعضای چند کمیته دیگر هم هنوز نهایی شده که امیدواریم چند عضو در این کمیته ها داشته باشیم.

سیزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان چهارشنبه شب گذشته در اندونزی به پایان رسید و تیم ملی ووشو کشورمان در این مسابقات با شش طلای صدیقه دريایی ، مریم هاشمی ، الهه منصوریان ، محسن محمد سیفی ، امیر فضلی و حمید رضا قلی پور ، سه نقره تیم دوئلین ، فرشاد عربی و زهرا کیان و تک برنز محسن شیرزاد به کار خود در این مسابقات پایان داد.

منبع: خبرگزاری مهر

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.