www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۰۰ 1394/08/10

علی اکبری بلاخره مسابقات MMA را با پیروزی شروع کرد + فیلم

امیر علی اکبری قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان دیشب در اولین حضور خود در قفس MMA در مسابقات سازمان “FMD” بانکوک تایلند موفق شد “چول هیونگ” حریف کره ای را در ثانیه 17 ناک اوت کند.به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، وی که چندی پیش در مصاحبه اختصاصی خود با این پایگاه گفته بود، هنوز […]

امیر علی اکبری قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان دیشب در اولین حضور خود در قفس MMA در مسابقات سازمان “FMD” بانکوک تایلند موفق شد “چول هیونگ” حریف کره ای را در ثانیه 17 ناک اوت کند.photo 2به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، وی که چندی پیش در مصاحبه اختصاصی خود با این پایگاه گفته بود، هنوز بعد از گذشت یک سال که از آغاز تمرینات برای حضور در مسابقات MMA می گذرد، حریفی برای مبارزه پیدا نکرده است اما اکنون در مسابقات سازمان “FMD” تایلند موفق به اولین پیروزی خود شد.

در زیر توجه علاقه مندان را به مصاحبه اختصاصی امیرعلی اکبری که پیش از شروع مسابقات با فاکس اسپورت انجام داده و توسط خبرگزاری ایسنا ترجمه شده است جلب می کنیم.photo 1

امیر علی‌اکبری، کشتی‌گیر سابق ایرانی این هفته‌ در ر‌قا‌بت‌های MMA حضور می‌یابد، با این امید که یک روز به یکی از غول‌های سنگین وزن UFC تبدیل شود.

علی‌اکبری در بیشتر دوران بز‌ر‌گسالی خود به عنوان کشتی‌گیر فرنگی برای کشور خود ایران کشتی گرفته است. در حال‌ حاضر او رشته خود را تغییر داده است و در یک رشته رزمی فعالیت می‌کند که به نظر می‌رسد در این رشته نیز بسیار موفق است.

علی‌اکبری 27 ساله این هفته‌ در تایلند مسابقه خواهد داد. او در چند ماه گذشته با مایک سویک، مارک هانت و سوآپاللی ر‌قا‌بت کرد تا بهتر با فوت و فن این رشته آشنا شود.

امیر علی‌اکبری اولین مبارزه او از این جهت بسیار مهم است که علی‌اکبری اولین قهرمان کشتی ایران است که رشته خود را به MMA تغییر داده است.

علی اکبری می‌گوید تغییر دادن رشته‌اش یک تصمیم بزرگ بوده زیرا او می‌خواهد ورزشکاران ایرانی را تشویق کند که آنها نیز با امیدواری روزی چنین کاری را انجام دهند.

او در این باره به Fox sport می‌گوید: یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم MMA را انجام دهم این است که من در این کار پیشقدم شدم و اولین کسی هستم که در ایران از کشتی به MMA می‌آید. اگر کسی قبل از این چنین کاری کرده بود شاید من چنین انگیزه‌ای نداشتم. زمانی که فهمیدم بار این کار روی دوش من است و من اولین نفر هستم انگیزه زیادی پیدا کردم تا به MMA بیایم.

با وجود این که MMA در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است و بسیاری از کشورها این رشته را دارند، هنوز در ایران این ورزش حتی در سطح ابتدایی نیز برگزار نمی‌شود. ایران در بسیاری از رشته‌ها‌ی ورزشی از جمله کشتی پایه‌های قوی دارد، اما با گذشت 20 سال از عمر MMA، هنوز این رشته جایی در ایران ندارد.

علی‌اکبری امیدوار است که بتواند این شرایط را تغییر دهد و اولین ایرانی باشد که به UFC راه می‌یابد.

103015-WWE-Iran-Amir-Aziz-Aliakbari-2-PI-JE.vadapt.955.high.1

امیر علی‌اکبری در این باره می‌گوید: MMA هنوز در کشور من شناخته شده نیست. من رشته خود را تغییر داده‌ام. ما کشتی‌گیر‌ان زیادی در ایران داریم، اما آنها اطلاعات زیادی درباره MMA ندارند بنا‌بر‌این من با این تغییر رشته می‌خواهم MMA را به ایران ببرم. من می‌خواهم که مردم کشورم مسابقات MMA را تماشا کنند و این ورزش محبوب شود. با وجود این که علی‌اکبری از کودکی با MMA آشنایی نداشته و حتی از وجود آن نیز مطلع نبوده است، به نظر تغییر رشته او به MMA شگفت انگیز بوده است. طبق گفته مربی او در AKA تایلند، علی‌اکبری یک نابغه است که توانسته تمام پیش زمینه خود در کشتی را با خصوصیات MMA تلفیق کند.

سویک درباره علی اکبری نیز می‌گوید: او پیشرفت زیادی داشته و زمانی که او پیش ما آمد توانایی‌های کمی در ر‌قا‌بت ایستاده و ضربه زدن داشت. او تنها یک کشتی‌گیر بود. او بر روی ضربه زدن بسیار کار کرد و جوجیتسو نیز تمرین کرد تا پیشرفت کند. من فکر می‌کنم او یکی از ورزشکاران قدرتمند در سنگین وزن شود.

سوآ پاللی یکی از ورزشکاران بازنشسته UFC نیز با علی‌اکبری کار کرده است.

پاللی معتقد است که علی‌اکبری خیلی زودتر توانسته در جوجیتسو و ضربه زدن پیشرفت کند و در آینده به یکی از قهرمانان MMA تبدیل خواهد شد.

او در این باره افزود: من فکر می‌کنم این جوان پتانسیل‌ گرفتن کمربند را دارد. او در کمپ با مارک هانت کار کرده است. اگر کسی بتواند جلوی مارک هانت خوب کار کند قطعا قوی است. مبارزه ایستاده او بسیار بهتر شده و او در کشتی گرفتن فوق‌العاده‌ است. کارایی او فراتر از سطح جهانی است. واضح است که او یک قهرمان است بنا‌بر‌این او قدرت لازم را دارد. او بسیار بسیار قوی است. خیلی خوب است که ما او را اینجا داریم. باید کار او را دنبال کنید، زیرا او در آینده‌ای نه چندان دور خبرساز خواهد شد.

نمی‌توان به سادگی علی‌اکبری را با رزمی‌کار دیگری در UFC مقایسه کرد تا پی به قدرت او برد.

علی اکبری خودش دوست دارد که از فردی همچون “کین ولاسکز” الگوبرداری کند. البته او نمی‌خواهد کاملا مانند ولاسکز باشد،‌ بلکه می‌خواهد حتی از او نیز بهتر عمل کند.

103015-WWE-Iran-Amir-Aziz-Aliakbari-PI-JE.vadapt.955.high.53علی‌اکبری در این باره می‌گوید: هنگامی که MMA را شروع کردم ویدئوی مبارزه افراد دیگر را زیاد تماشاگر کردم و بهترین رزمی کاران را برای شیوه کارم انتخاب کردم. من استایل ولاسکز را دوست دارم. من از شیوه کار آنها الگوبرداری می‌کنم تا در نهایت استایل خاص خودم را بسازم.

نمی‌توان تا زمانی که علی‌اکبری مبارزه نکرده است گفت او چقدر خوب است. باید صبر کرد تا شخصی که مهارت کافی دارد این رزمی‌کار ایرانی را امتحان کند. او بعد از دوبار محکومیت دوپینگ و محرومیت مادام العمر از کشتی در حال‌ حاضر چیزی برای اثبات کردن دارد. MMA این امکان را به علی‌اکبری داده است تا دوباره از نو شروع کند.

سویک معتقد است که علی اکبری محدودیتی ندارد. بدون شک سویک در جایگاهی است که می‌تواند راجع‌ به استعداد یک رزمی‌کار قضاوت کند، زیرا او زمانی که افرادی همچون ولاسکز، کورمیه و راک هوله به آکادمی کیک بوکسینگ آمریکا آمدند جزو اعضای اصلی این آکادمی بود.

سویک درباره علی‌اکبری می‌گوید: من فکر می‌کنم همه چیز به خود او بستگی دارد. او پتانسیل‌ لازم را دارد و حالا باید دید که چگونه از آن استفاده می‌کند. او سخت تمرین می‌کند و اگر همین طور ادامه دهد و متمرکز شود می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. او AKA را دوست دارد و شرایط خوبی را در کمپ داشته است.

علی‌اکبری بعد از مبارزه این هفته‌ و چند مبارزه دیگر بدون شک به دنبال جلب نظر UFC و شخص جو سیلوا خواهد بود. اگر او با UFC قرارداد ببندد تنها بر روی یک چیز متمرکز خواهد شد و آن هم قهرمانی است.

علی اکبری در این باره می‌گوید: هدف من تنها پیوستن به UFC نیست،‌ بلکه من کمربند می‌خواهم و می‌خواهم یک قهرمان شوم. من قبلا در سطح قهرمانی بوده‌ام و می دانم چه حسی دارد. می دانم که چقدر باید زندگی خود را وقف کنم تا به این مرحله برسم و می دانم چقدر باید سخت کار کنم. در حال‌ حاضر نظم لازم را دارم و در نهایت هدف من کمربند گرفتن است. من کمربند سنگین وزن را می‌خواهم.

Tel-razmavar1

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار