www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۳۱ 1397/11/01

عسکری: نور حاضر نیست به اردوی تیم ملی برگردد/ برای مسابقات جهانی آماده می شویم

ملی پوش سابق تیم ملی کشورمان گفت: بعد از حواشی پیش آمده توسط فدراسیون تکواندو ترکیه ، نورتاتار با درخواست وزیر ورزش بعد از ماه ها دوری به تمرینات بازگشت اما در اردوی تیم ملی حاضر نشد و جدا تمرین می کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، نور تاتار عضو تیم ملی تکواندو ترکیه و همسر مهران عسکری ملی پوش سابق کشورمان چندی پیش به خاطر اتفاقات پیش آمده و دلخوری از فدراسیون این کشور به یکباره تصمیم به خداحافظی از تیم ملی آن هم در ۲۵ سالگی گرفت .

این خبر شوکه کننده هر چند فدراسیون تکواندوی ترکیه را که به دلیل ناکامی در مسابقات مختلف تحت فشار یود، غافلگیر کرد اما دلخوری نور از اوضاع موجود تا حدی بود که اعلام کرد تا اینجا به اندازه کافی به محبوبیت تکواندوی ترکیه کمک کرده است و هیچ چیز باعث منصرف شدن وی از این تصمیم نمی شود ؛ از سوی دیگر بعد از خداحافظی نور تاتار ، مهران عسکری هم از سمت خود به عنوان مربی تیم ملی ترکیه استعفا داد و اعلام کرد که دیگر به بازگشت فکر نمی کند.

این کناره گیری خانوادگی باعث شد تا وزیر ورزش کشور ترکیه برای برگرداندن بانوی پرافتخارش به مسابقات به صورت مستقیم پا پیش بگذارد و همین پادرمیانی، نور ، دارنده مدال المپیک را به تمرینات برگرداند.

مهران عسکری که مسئولیت مربیگری نور تاتار را بر عهده دارد ، در این باره به خبرنگار پایگاه خبری رزم آور گفت: پس از حواشی پیش آمده با درخواست وزیر ورزش کشور ترکیه بعد از حدود ۲ ماه دوباره تمرینات را از سر گرفتیم ، اما کاملا خارج از اردوی تیم ملی برای رقابت های قهرمانی جهان آماده می شویم.

وی در ادامه افزود: وضعیت آمادگی نور تاتار خوب است و به تکرار مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان فکر می کنیم . در مدتی که از تمرینات دور بودیم در سمینارهای مختلف که از ما دعوت می کردند، نیز شرکت کردیم.

ملی پوش سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت در اردوی تیم ملی، باعث نمی شود نور تاتار از فهرست تیم ملی ترکیه، اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان خط بخورد، بیان کرد: نه این امکان اصلا وجود ندارد، نور تاتار پرافتخارترین تکواندوکار زن ترکیه محسوب می شود و نمی توانند اسمش را به این راحتی خط بزنند، از طرفی با وجود تمامی فشارهایی که روی سرمربی مردان ترکیه برای نتیجه نگرفتن است، اگر نور به مدال برسد ، سرمربی تیم ملی هم یک نفس راحت می کشد. امیدوارم این اتفاق بیفتاد و با امید به خدا نور قهرمانی اش را در جهان تکرار کند.

مبلغ ۶ میلیون تومان برای ترکیش اپن منطقی است

رقابت های بین المللی ترکیه تحت عنوان (turkish open) بهمن ماه امسال به میزبانی آنتالیا برگزار می شود . شنیده ها حاکی از آن است که برای حضور در این مسابقات از هر تکواندوکار قرار است شش میلیون تومان گرفته شود.

مهران عسکری درخصوص این رقابت ها گفت: ترکیش اپن یک تورنمنت معمولی است با توجه به شرایط دلار ، یورو و … برای اکثر کشورها جذاب است ، ضمن اینکه امسال جام ریاست جمهوری باشگاه های اروپا و ترکیش به تکواندوکاران بین ۱۰ تا ۳۰  امتیاز می دهد که قابل تامل است و در رنکینگ تاثیر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: خیلی ها از من سوال می کنند و راهنمایی می خواهند ، با اوضاع گرانی دلار فکر می کنم گرفتن مبلغ شش میلیون تومان از تکواندوکاران تقریبا منطقی باشد. من برای تماشای این مسابقات به طور قطع به سالن خواهم رفت و اگر دوستان ایرانی بازی داشته باشند حتما مبارزه آنها را می بینم .

آخرین اخبار