www.khabarrazmavar.ir

مبالغی رابه حساب کسی واریز کردندکه صلاحیت ندارد

شناسه خبر : ۱۱:۳۹ 1395/04/28

عبادتی: برخی مصالح ملی را فدای اهداف شخصی می‌کنند/ با آقایان حاضرم مناظره کنم

رئیس انجمن موی‌تای گفت: کسانی که گرفتاری را برای واکو و ساواته ایجاد کرده‌اند؛ حالا مصالح ملی را فدای اهداف شخصی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری فارس، نشست مطبوعاتی رئیس aims “استفان فوکس” دبیرکل فدراسیون جهانی موی تای روز گذشته با حضور محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی برگزار شد و فوکس از تصمیم کمیته انضباطی در مورد حمدالله عبادتی مسئول موی تای ایران خبر داد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود مدعی شد که عبادتی نامه‌های مختلفی را به مراکز عمده ورزش جهان و اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی ارسال و اتهاماتی را متوجه ما کرده که هیچ کدام ثابت نشده است. وی عنوان کرد که این مشکلی شخصی نیست و به هیچ عنوان باعث ضرر به ورزشکاران ایرانی نخواهد شد و کمیته انضباطی تصمیم لازم در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

حمدالله عبادتی در واکنش به صحبت‌های استفان فوکس، اظهار داشت: سال گذشته به علت سودجویی‌هایی که (استفان فوکس) رئیس فدراسیون جهانی موی‌تای می‌خواست انجام دهد( تخلفاتی علیه ایران؛ تحت فشار گذاشتن تیم ملی برای گرفتن پول اضافی، استفاده از توریست‌های ایران با پرچم ایران) ما پیگیری‌های جدی انجام دادیم که گویا فدراسیون جهانی خیلی از این پیگیری‌های ما خوشش نیامده است. در یکی از این مسابقات، استفان فوکس می‌خواست نشان دهد که کشورهای حاضر در مسابقات جهانی خیلی زیاد هستند و در اقدامی عجیب تمام موی‌تای کارانی ‌ایرانی که در تایلند هستند را به مسابقات دعوت کرد. وی آنها را به عنوان ملی پوشان ایرانی در مسابقات معرفی کرد و به خاطر این تخلفات من و علیپور به رئیس فدراسیون جهانی معترض شدیم و بلافاصله دو سه روز بعد نفراتی که به عنوان ملی پوش( به صورت جعلی) در مسابقات شرکت کردنه بودند، اخراج شدند.

وی در ادامه افزود: آقایان احکامی را برای قهرمانان جهان صادر می‌کردند که هیچ وقت آن قهرمانان از ایران خارج نشده بودند. ( البته در مقابل این احکام پول دریافت می‌کردند) اسناد تمام این صحبت‌هایی که مطرح می‌کنم قابل ارائه است. زمانی که در مورد این موضوع از استفان فوکس استعلام گرفتیم، او نامه‌ای را به صورت تایید شده و با امضا  به ما ارسال کرد. ایشان یکسری نتایج مسابقات را به ما ارسال کرد که نشان می‌داد نام فردی که در آن گواهینامه صادر شده در مسابقات حضور داشته اما مسئولان مربوطه پس از برسی متوجه می‌شدند که یا آن ورزشکار در آن تاریخ خارج از ایران نبوده یا اینکه در آن مقطع او پاسپورت نداشته است!

وی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه با دیدن نامه‌ها و پیگیری های ما دبیر کل فدراسیون جهانی موی تای ناراحت شد و واکنش تندی نشان داد که این موضوع منجر به یک اختلاف فی مابین شد. زمانی که من این مدارک را به دبیرکل فدراسیون جهانی ارسال کردم یک نسخه آن را نیز به رئیس فعلی فدراسیون‌های رزمی ارائه کردم. رشیدی مدعی شد که در این قضیه نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. در صورتی که وی باید برای منافع ملی اقدام می‌کرد و دلایل تعرضات به این بخش از ایران دفاع می‌کرد.

MuayT234

رئیس انجمن موی‌تای در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه زمانی که اختلافات بین ما مشخص شد دوستان از داخل با تلفن‌هایی که به فوکس زدند سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما با مذاکراتی که انجام شد به مرور این اختلافات کمرنگ شد در نتیجه 22 اردیبهشت ماه سال جاری طی درخواستی از سوی استفان فوکس بنده در لیست کاندیداهای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی قرار گرفتم و طی نامه‌ای این موضوع را به رئیس فدراسیون ورزش های رزمی و وزارت ورزش و جوانان اطلاع دادم، اما ناگهان مشاور رئیس فدراسیون رزمی بدون مجوز شورای برون مرزی عازم مسابقات جهانی سوئد شد که تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشت. او با ارتباط گرفتن با استفان فوکس تمام تلاش‌های انجمن موی‌تای را تخریب کرد و حضور استفان فوکس به ایران را فراهم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوستان برای خوش خدمتی به استفان فوکس بدون اطلاع دادن به مسئولان انجمن موی‌تای اقدام به برگزاری یک دوره کلاس فنی کردند. طی بخشنامه‌ای هر کسی که در این کلاس استاژ فنی شرکت کرده باید مبلغ 550 هزار تومان به حساب فوکس پرداخت کند. حالا حساب کنید توسط آقایان چه مبلغ هنگفتی به حساب کسی که از لحاظ فنی به هیچ عنوان مورد تأیید نیست پرداخت شده است. استعفان اصلا در این حد نیست که بخواهد کلاس استاژ فنی برگزار کند.

عبادتی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع تعلیق شما صحت دارد یا خیر، گفت: از نظر قانونی و قوانین بین‌ الملل آنها نمی‌توانند من را تعلیق کنند چون ماه قبل بنده به عنوان کاندیدای هیأت رئیسه جهانی به دستور فوکس عمل کردم. این تعلیق به سفارش دوستان داخلی است. کسانی که گرفتاری را برای واکو و ساواته ایجاد کرده‌اند؛ حالا مصالح ملی را فدای اهداف شخصی می‌کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: دوستان برای تخریب چهره من نشست خبری برگزار کردند و بدون اینکه من را دعوت کنند بر علیه من صحبت‌هایی را به صورت ناجوانمردانه مطرح کردند. شب قبل از برگزاری نشست خبری با عابدی مشاور رئیس فدراسیون تماس گرفتم و او جوابگو نبود. حالا اعلام می‌کنم بنده حاضرم در مقابل تمام اصحاب رسانه با مدارک و اسنادی که در اختیار دارم با این آقایان مناظره کنم و پس از‌ آن اسناد را نیز در اختیار رسانه‌ها می‌توانم قرار دهم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.