www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۹ 1393/10/01

طوفان پیرانی، مبارز ایرانی الاصلی که استفان لکو را ناک اوت کرد

چندی پیش سازمان WKO در اوزاکا ژاپن یک رویداد ویژه ترتیب داده بود تا در یک شب بیادماندنی دو تن از غولهای دنیای کیک بوکسینگ یعنی ارنستو هوست 48 ساله و پیتر آرتز 44 ساله پس از سالها برای کسب کمربند قهرمانی این سازمان رودروی هم قرار بگیرند! مبارزه دیدنی که ارنستو با وجود سالها […]

چندی پیش سازمان WKO در اوزاکا ژاپن یک رویداد ویژه ترتیب داده بود تا در یک شب بیادماندنی دو تن از غولهای دنیای کیک بوکسینگ یعنی ارنستو هوست 48 ساله و پیتر آرتز 44 ساله پس از سالها برای کسب کمربند قهرمانی این سازمان رودروی هم قرار بگیرند! مبارزه دیدنی که ارنستو با وجود سالها دوری از رینگ با رای داوران به نفع خودش به پایان رساند. اما این رویداد یک نکته ویژه هم برای ما داشت و آن حضور دو مبارز ایرانی الاصل در این رقابتها بود که در بخش K-1 RULES حضور داشتند.

به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از ماهنامه رزم آور ، پرینس علی که معرف حضورتان هست و البته در این شب مقابل حریف استرالیایی اش شکست خورد. و طوفان پیرانی که موفق شد استفان لکو – مبارز کهنه کار و نامدار آلمانی را در راند چهارم ناک اوت کند! همین پیروزی بهانه ای شد تا مصاحبه ای داشته باشیم با طوفان، فایتر 35 ساله ایرانی الاصل که از بچگی در سوئد بزرگ شده، قهرمان سوئد و اسکاندیناوی است، قهرمان فول کنتاکت اروپا و قهرمان کیک بوکسینگ جهان است، به نوعی نخستین ایرانی- سوئدی محسوب می شود که پا به مسابقات K-1 گذاشته و حالا با شکست دادن استفان لکو نامدار اسم و رسمی برای خودش به هم زده است!

 * آقای پیرانی از چندسالگی ورزش های رزمی رو شروع کردی و چه هدفی داشتی؟

– بنده ورزش رزمی رو از ۱۰ سالگی با رشته تکواندو شروع کردم و از ۱۵ سالگی به کیک بوکسینگ و تای بوکسینگ روی آوردم. بعد از مدتی فکر مسابقه دادن به سرم زد و با رویای حضور و مبارزه  در مسابقات بزرگی مثل K-1تمریناتم رو جدی تر از قبل پی گرفتم. سخت تمرین می کردم و آرزو داشتم یک روز با فایترهای بزرگ دنیا مبارزه کنم.

65432

 * اولین مبارزه حرفه ای که داشتی خاطرت هست؟ چه حسی داشتی؟

– در سن ۱۹ سالگی اولین مسابقه حرفه ای رو در کشور ژاپن تجربه کردم. در آن شب بزرگ و به یاد ماندنی ستارگان نامی کیک بوکسینگ دنیا از جمله  ارنستو هوست , ری سفو , پیتر آرتز و مرحوم اندی هوگ حضور داشتند . آن شب را هرگز فراموش نمی کنم؛ به خودم گفتم : حالا دیگه زمان نمایش دادن توانایی هامه!

 * در طی این سالها هیچ وقت به ایران سفر داشتی و یا دوست داری سفری داشته باشی؟ کلا رزمی ایران و کار مبارزان ایرانی رو دنبال می کنی؟

– سال ۲۰۰۵یک بار به ایران اومدم و با چند تن از دوستان تمرین کردم. این آرزوی هر شخصی است که به وطن  و سرزمین مادریش و خاکی که بهش تعلق داره برگرده  و من هم از این قاعده مستثنی نیستم . رزمی ایران در چند سال اخیر پیشرفت خوب و قابل تحسینی داشته و در مجامع بین المللی خوب درخشیده. از قهرمانان ایرانی بازی های آقایان جعفر احمدی , پرنس علی و دوست عزیزم سیاوش دستوارد  رو دنبال می کنم و از دیدن مسابقه هاشون لذت می برم .در حال حاضر هم با هم در ارتباط هستیم.

  * چه توصیه ای برای فایترهای جوونتر که دوست دارن روزی وارد دنیای رقابت های حرفه ای بشن داری؟

–  به عنوان برادر کوچکتر تنها حرفی که می تونم بزنم اینه که : اول احترام گذاشتن به مربی و پیشکسوت خودشون رو همیشه رعایت کنند و بعد اینکه بیشتر با مربیان دلسوز و کار کشته که کار گروهی رو سرمشق خودشون قرار دادند کار کنند و از مربیانی که فقط و فقط به منافع شخصی خودشون فکر می کنند دوری کنند.

 * از مبارزه اخیرت در ژاپن برامون بگو، فکرش رو می کردی بتونی استفان لکو رو اون هم با ناک اوت شکست بدی؟

– قبل از این مسابقه من ۲ ماه در تایلند سخت تمرین کردم و خودم رو برای این رویداد هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمانی آماده کرده بودم. در این مسابقه فشار روانی زیادی رو من بود. تو ژاپن کسی نیست که استفان رو نشناسه و مسابقه هاشو ندیده باشه. وقتی وارد سالن شدم به غیر از چند نفر از ایرانی های عزیز که ساکن ژاپن بودند جمعیت من رو خیلی حمایت نکردند. خوب من می دونستم واقعا کار سختی دارم و استفان اومده که جلوی هزاران طرفدار خودش منو ببره. اما نمی دونست که خون ایرانی توی رگ های من به جوش اومده بود و بی صبرانه منتظر شروع بازی بودم! بالاخره مثل همیشه بالطف خدا و دعای مادرم موفق شدم استفان لکو رو نه با امتیاز که با ناک اوت شکست بدم.

 * برنامه ات برای آینده چیه؟

–  برای آینده برنامه های زیادی در سر دارم که مهم ترین آنها پیدا کردن استعدادهای آینده دار و وارد کردن آنها به مسابقات حرفه ای بین المللی است. به امید خدا با تیم استعداد یابی که ترتیب داده ایم این امر به زودی تحقق پیدا خواهد کرد تا شاهد یکه تازی قهرمان های ایران زمین در عرصه های بین المللی و جهانی و برافراشته شدن پرچم سه رنگ ایران عزیزمون باشیم.

 * ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادی. برات آرزوی موفقیت می کنیم. اگه حرف پایانی داری خوشحال می شیم بشنویم.

– در آخر تشکر می کنم از ماهنامه خوب شما. امیدوارم مثل همیشه بتوانم نام ایران رو آنچنان که لایق آن است سربلند نگه دارم.

 طوفان پیرانی در یک نگاه

سن: 35 سال

قد: 1.90 سانتی متر

وزن: 100 کیلوگرم

نام باشگاه: WKO

تعداد مبارزات در کیک بوکسینگ/موی تای: 87 مبارزه، 71 پیروزی


image[4]

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید