www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۱۵ 1396/11/14

صافی : کاراته برای افتخارآفرینی در المپیک نیاز به حمایت دارد/ باید به کادر فنی و فدراسیون خداقوت گفت

سرمربی دانشگاه آزاد گفت : کاراته برای خلق حماسه و افتخارآفرینی در المپیک نیاز به حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک دارد .

احمد صافی پیشکسوت کاراته ، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور بیان داشت: فکر می کنم ان شاالله حمایت وزارت ورزش و سازماندهی کمیته ملی المپیک و اعتماد به فدراسیونی که متشکل از مدیران موفق و افراد باتجربه است و همچنین کادر فنی ای که توانستند دو دوره بهترین موفقیت را در سطح جهانی کسب کنند ، می تواند ما را امیدوار به کسب بیشترین سهمیه در المپیک و کسب یک نتیجه بسیار خوب کند هرچند که معتقدم کار بسیار سختی است .

صافی تصریح کرد : معتقدم اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می خواهند یک نتیجه تاریخی در المپیک برای ایران کسب شود ، باید تمامی تلاش خود را برای حمایت از کاراته بکار ببندند چرا که در کنار رشته هایی مانند کشتی ، وزنه برداری و تکواندو ، کاراته با توجه به پتانسیل بالا می تواند یکی از پرافتخارترین نتایج را در المپیک ژاپن برای ایران رقم زند ، هرچند کار دشواری است اما شدنی است .

سرمربی دانشگاه آزاد تاکید کرد : کاراته باید حمایت شود باید نقد شود و باید تشویق شود و همه اینها می تواند در کنار مدیریت سالم ، پرانرژی و دیدنی ریاست فدراسیون آقای فرجی و همچنین تجربه ی دبیر فدراسیون آقای آشوری که به طور حتم پس از سالها کش و قوس و زحمت و بالا و پایین دلسوز کاراته است و مسلمآ نمیخواهد کاراته نتایج نامطلوب کسب کند ، نتیجه ای مثبت خلق کند .

وی افزود : اوج هنر کاراته کشورمان اعم از کادر فنی ، ورزشکاران و ملی پوشان و فدراسیون باید در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ثبت یک نتیجه بسیار خوب تاریخی رقم خورد تا ان شاالله کاراته ایران نتیجه ی سالها زحمت ، مشکلات ، درگیریها ، حاشیه ها و مسائلی که پشت سر گذاشت را با یک عملکرد خوب به تاریخ بسپارد و همه مشکلات و معظلات را فراموش کند.

پیشکسوت و مربی کاراته که در رقابت های کاراته وان در پاریس حضور داشت و از نزدیک شاهد این رقابت ها بود، در خصوص این مسابقات بیان داشت :خوشحالم که از ابتدای سال ۲۰۱۸ به عنوان یک مربی درگیر با برنامه های کاراته توانستم شاهد رقابت های خوب کاراته باشم .

انتظارات بیش از حد از کاراته خطرناک است

من فکر می کنم که داشتن انتظارات بیش از حد از تیم ایران می تواند خطرناک و آسیب رسان باشد و نباید توقع مان را بالا ببریم برای اینکه کشورهای پیشرفته ای هستند که هم سوابق کاراته شان بسیار عالی است و هم امکانات سخت افزاری و روابط بین المللی شان از ما بیشتر است که کمتر نیست !

وی تصریح کرد : وقتی ما در ۵ گروهی که در سطح کاراته وان پاریس مسابقه می دهیم و دو فینالیست داریم و هر دو نماینده مان موفق به کسب مدال طلا می شوند و نیز در اوزان ۶۷ و ۷۵ کیلوگرم صاحب دو مدال برنز می شویم ، معنی ش این است که از پنج وزن در چهار وزن یک حضور قوی ، خوب و موفق داشتیم .

صافی افزود : به نظر من قضاوت کلی درباره کاراته ایران درباره نتایج اولین لیگ جهانی بی انصافانه است و ما باید صبر کنیم و حداقل در ۲ یا ۳ لیگ جهانی شرکت داشته باشیم و نقاط ضعف مان را شناخته و بسنجیم .

وی ادامه داد : در وزن ۶۰ کیلوگرم نماینده کشورمان مجید حسن نیا فوق العاده خوب ظاهر شد . امیر مهدی زاده در شرایط آرمانی خوبی نبود و با این وجود دو سه مبارزه عالی داد اما اسیر تجربه و آمادگی حریف قزاقی شد که صاحب مدال جهانی ۲۰۰۸ نیز است . مهدی زاده برای کسب مدال برنز نیز با حریف دست و پا بسته ای مسابقه نداد با سایماتف ازبکستانی مبارزه کرد که حریف از فرصت ها بهتر استفاده کرد .

صافی با اشاره به عدم آمادگی مهدی زاده خاطرنشان شد : در صحبتی که با امیر مهدی زاده داشتم متوجه شدم که تمایلی به حضور در این مسابقه نداشت و با آمادگی کمتری روانه این مسابقات شده بود .

وی با تاکید بر عملکرد خوب تیم مردان اظهار داشت : به نظر من در بخش مردان ما موفق ظاهر شدیم . در بخش کاتا نیز خوشبختانه کاتای تیمی موفق به کسب مدال برنز شد که به نوبه خود تبریک مجدد می گویم . ضمن اینکه در بخش انفرادی نیز کاتاروهای ما جدول خوب و ساده ای نداشتند . امیربهادر تدین دور اول برنده شد و دور دوم به حریف نامدار ترکیه ای باخت . کاتاروی خوب دیگرمان شهجردی نیز بیشتر تمرکزش روی کاتای تیمی بود و به نظرم مبارزه دور نخست را تصادفی واگذار کرد .

وی ادامه داد : اما نمایش عالی ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده در فینال و همینطور باخت میلیمتری بهمن عسگری به رافائل آقایف از نکات بسیار قشنگ این مسابقات بود .

صافی تاکید کرد : ضمن اینکه یادمان باشد که سعید احمدی مسابقات خوبی داد و به یک کاراته کا خوب هموطنمان از کشور بلژیک مسابقه را واگذار کرد .

وی افزود : هامون درفشی با دست شکسته موفق به کسب عنوان شد و اینها زیباییهای مسابقات بود .

مهدی عشوری جوان توانست دو ،سه حریف بسیار خوب را شکست دهد به خصوص حریف عربستانی که تلاش بسیاری برای رسیدن به فینال داشت اما عشوری موفق شد با اختلاف این حریف را شکست دهد .

سرمربی دانشگاه آزاد ، با اشاره به عملکرد قابل قبول جوانان در رقابت های کاراته وان پاریس، اظهار داشت : به نظر من می توان گفت که حالا پشتوانه کاراته ما هم به واسطه حضور موفق کاراته کاهایی چون مهدی عشوری و مبارزات زیبای سامان حیدری و هادی عرب ، در خور توجه است .

ما نمایش خوبی در شروع داشتیم و اگر بتوانیم با همین حالت ادامه دهیم که البته بسیار سخت است ، میتوانیم ادعا کنیم که در بخش مردان تقریبآ بیمه هستیم .

صافی با قدردانی از عملکرد کادر فنی خاطرنشان شد : باید به کادر فنی و فدراسیون خسته نباشید بگوییم .البته روز نخست رقابت ها روز خوبی برای کاراته ما نبود و نمایندگان بانوان مان نتوانستند از پتانسیل خود استفاده کنند و من معتقدم پتانسیل کاراته بانوان بسیار بیشتر از نمایشی که در پاریس داده شد، است .

وی افزود : حمیده عباسعلی هنوز به روزهای آرمانی خودش نرسیده و بقیه نمایندگان نیز نتوانستند از موقعیت شان استفاده کنند .

صافی با اشاره به عملکرد خاکسار تصریح کرد : طراوت خاکسار یک شمع روشنی در کاراته بانوان بود که به خوبی مبارزه کرد و خوب هم توانست نتیجه کسب کند . وی با تاکید بر لزوم مدیریت قوی در بخش بانوان ادامه داد : تاکید دیگر در بخش بانوان است که احتیاج به مدیریت بهتر دارد و همچنین نیاز به سازماندهی و قاطعیت و نظم بهتر و تلاش بیشتر برای پیشرفت است. ورزشکارانمان در بخش بانوان پتانسیل پیشرفت را دارند .

صافی تصریح کرد : به نظر من در بخش بانوان مربیان خوبی داریم که باید حمایت شوند و نکته بسیار مهم و ضروری دوری از تفرقه و اختلاف نظر است تا با حمایت های لازم ، کاراته بانوان نیز پیشرفت کند و با طی کردن روند صعودی بازویی قوی در کاراته کشور باشد و در مجموع کاراته کشور در وضعیت بهتری قرار گیرد .

پورشیب و گنج زاده پرچم کارته ایران را برافراشتند

سرمربی دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت های دیدنی کاپیتان پورشیب و گنج زاده بیان داشت : ذبیح اله پورشیب نمادی از تجربه و قدرت و فداکاری است و واقعآ با مبارزات زیبایش پرچم کاراته ایران را در بالاترین سطح نگه داشت و پیروزیهای ارزشمندی مقابل ژاپن ، ترکیه داشت و در فینال نیز مقابل حریف قدرتمند مصری که همه حریفانش را تافینال ناک اوت کرده بود ، یک مبارزه جانانه داشت .

وی ادامه داد : پورشیب یک روز فراموش نشدنی را برای ورزش و کاراته ایران رقم زد . ضمن اینکه از زیباییها و تواناییهای نفر اول رنکینگ کاراته جهان سجاد گنج زاده نباید گذشت . سجاد فوق العاده عالی بود و در واقع این دو مدال طلا نمونه ای از قدرت و توانایی کاراته ایران بود .

انتهای پیام /

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید