www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۱ 1394/02/22

شوک جدید به رزمی جهان ؛ انصراف تکواندو از عضویت در اسپورت اکورد و شرکت در کامبت گیمز

بعد از اتفاقات اخیر و اختلاف بین اسپورت آکورد و IOC، فدراسیون‌های جهانی مختلف حضور خود در اسپورت آکورد را به حالت تعلیق در آوردند و این بار نوبت به فدراسیونهای جهانی کشتی و تکواندو رسیده است. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، تاکنون هفت فدراسیون بین‌المللی چنین حرکتی را انجام داده‌اند. پیش از این […]

بعد از اتفاقات اخیر و اختلاف بین اسپورت آکورد و IOC، فدراسیون‌های جهانی مختلف حضور خود در اسپورت آکورد را به حالت تعلیق در آوردند و این بار نوبت به فدراسیونهای جهانی کشتی و تکواندو رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، تاکنون هفت فدراسیون بین‌المللی چنین حرکتی را انجام داده‌اند. پیش از این فدراسیون‌های جهانی بوکس، کانو، تیراندازی، تیراندازی با کمان و د‌و‌و‌مید‌ا‌نی از اسپورت آکورد خارج شده‌اند.

در این خصوص دکتر چوی چانگ وون، رییس فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) اعلام کرد این تصمیم با توافق اعضای این فدراسیون انجام شده است.

وی افزود: تکواندو بیش از یک ورزش است. این ورزش یک فلسفه است. این فلسفه بر مبنای نظم شخصی، درستی و احترام است. در WTF ما معتقدیم که باید تمامی این ارزش‌ها حفظ شوند. متاسفیم که تکواندو نمی‌تواند در بازی‌های رزمی جهان حضور داشته باشد. با این حال ما تلاش می‌کنیم تا این ورزش پیشرفت کند و ارزش‌های المپیک در سراسر دنیا گسترش یابد. ما برای گسترش ورزشمان برای ورزشکاران و هو‌اد‌ا‌ران در سراسر دنیا تلاش می‌کنیم.

خارج شدن فدراسیون‌های بین‌المللی از اسپورت آکورد بعد از انتقادات شدید ماریوس ویزر، رییس اسپورت آکورد به توماس باخ رییس IOC آغاز شد.

بعد از این اتفاق بعضی از فدراسیون‌ها تصمیم گرفتند که در بازی‌های رزمی جهانی که اسپورت آکورد آن را برگزار می‌کند نیز شرکت نکنند. هفته‌ گذشته فدراسیون بوکس چنین تصمیمی را اعلام کرد و این هفته‌ نیز شاهد تصمیم مشابه از سوی فدراسیون‌های تکواندو و کشتی بودیم. تکواندو از سال 1975 تاکنون عضو اسپورت آکورد بوده و در بازی‌های رزمی جهانی سال 2010 و 2012 حضور داشته است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید