www.khabarrazmavar.ir

لیگ جهانی کاراته - اتریش

شناسه خبر : ۲۳:۰۴ 1397/12/12

شش مدال طلا، نقره و برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایران

پرونده کاراته کاهای ایران در رقابتهای لیگ جهانی اتریش با دو طلا، دو نقره و برنز در سالزبورگ اتریش بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، این دوره از مسابقات که از روز جمعه ۱۱۰ اسفندماه با حضور ۲۰۵۷ کاراته کا از ۹۹ کشور به میزبانی اتریش در شهر سالزبورگ آغاز شده بود، امشب با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر پایان یافت و کاراته کاهای ایران موفق به کسب دو مدال طلا توسط مهدی خدابخشی و طراوت خاکسار، دو نقره توسط صالح اباذری و سارا بهمن یار و دو برنز توسط بهمن عسگری و ذبیح الله پورشیب شدند.

مهدی خدابخشی نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم کشورمان در مبارزه پایانی به مصاف «اوگور آکتاش» از ترکیه دارنده عنوان سومی جهان در سال ۲۰۱۶ و طلا لیگ جهانی امارات در سال ۲۰۱۹ رفت و موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ این کاراته کا را شکست دهد و به مدال طلا برسد. وی با برتری مقابل «ایلیا لتیک» از سوئیس، «سرگی ایگناتف» از روسیه، «آنتونایساکائو» از بلاروس، «فاروک عبدسلام» از فرانسه، «والری توماکوف» و «آیخان مامایف» از آذربایجان به دیدار نهایی راه یافته بود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در مبارزه فینال «والنتینا تورو منس» از شیلی را یک بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.او روز گذشته ابتدا ۸ بر صفر «والنتینا چکاریور» از اسپانیا را برد، سپس موفق شد ۶ بر ۴ از سد «آلبولناگروالا» از کوزوو عبور کند. در سومین مبارزه «خاولا اوحمد» از مراکش را ۹ بر صفر شکست داد. در ادامه ۶ بر یک مقابل «جانا بیتس» آلمانی به پیروزی رسید. سپس ۳ بر صفر «سابینا زاخاروآ» از قزاقستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. خاکسار در نیمه نهایی «آنجلیکا ترولوگا» اوکراینی نفر اول رنکینگ جهان را ۲ بر صفر برد و به فینال راه پیدا کرد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری در بازی فینال مقابل «آسیمان قربانلی» آذربایجانی پس از تساوی ۴ -۴ با قانونسنشو نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. وی با پیروزی بر «فیلیپه ریس» از پرتغال، «سلیم بندیاب» فرانسوی، «آندره گرنویچ» کاراته کایی از بلاروس، «واسیلی آنتوخی» از روسیه، «دارنل لاردی» هلندی به دیدار نهایی راه یافت.

سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم در فینال مقابل آیاکا تادانو از ژاپن قرار گرفت و ۲ بر صفر نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره این وزن دست یافت.

بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم نیز به نشان برنز دست پیدا کردند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.