www.khabarrazmavar.ir

از سوی فدراسیون جهانی تکواندو؛

شناسه خبر : ۱۱:۵۲ 1395/07/23

شرایط برگزاری رقابتهای گرندپری اعلام شد/۱۱ تکواندوکار در راه باکو

فدراسیون جهانی شرایط حضور تکواندوکاران کشورهای مختلف برای حضور در مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ در باکو را اعلام کرد.

به گزارش پایپاه خبری رزم آور ، بعد از تغییر سیستم کسب سهمیه المپیک، از سوی فدراسیون جهانی تکواندو رقابتهای گرندپری با امتیازات مشخص وارد سیستم جدید شد و طی آن همه ساله این رقابتها در سه مرحله مقدماتی و یک مرحله نهایی برگزار می شد. اما در سال ۲۰۱۶  به دلیل برگزاری بازیهای المپیک این مسابقات تنها در یک مرحله برگزار خواهد شد.

کشور آذربایجان میزبان برگزاری این رقابتها از سوی WTF انتخاب شده و قرار است در تاریخ ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۹ و ۲۰ آذرماه) در شهر باکو این رقابتها را برگزار کند اما شرایط حضور تکواندوکاران در این رقابتها با دو سال گذشته متفاوت است.

در سالهای قبل تنها هشت تکواندوکاری که در مکانهای اول تا هشتم جدول رده بندی بهترین های وزن خود در رنکنیگ المپیکی ها قرار داشتند، مجوز حضور در رقابتهای نهایی گرندپری را کسب می کردند ولی در این دوره در هر وزن ۳۲ نفر بر اساس آخرین رنکنیگ می توانند در این رقابتها شرکت کنند.

بر همین اساس از کشورمان هشت تکواندوکار در بخش مردان و سه تکواندوکار در بخش زنان اجازه حضور در این مسابقات را دارند. در بخش مردان فرزان عاشورزاده، آرمین هادی پور، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، مهدی خدابخش، مسعود حجی زواره، سجاد مردانی و امید عمیدی و در بخش زنان کیمیا علیزاده، شکرانه  ایزدی و اکرم خدابنده مجوز حضور در این مسابقات را دارند.

برنامه و شرایط رقابتهای گرندپری در حالی اعلام شده که فدراسیون تکواندو وضعیت تیم ملی مردان را مشخص نکرده است. اینکه بیژن مقانلو کار را به عنوان سرمربی ادامه خواهد داد یا مربی دیگری سکان هدایت تیم ملی را برعهده می گیرد، هنوز مشخص نیست و فدراسیون نشین ها نزدیک به دو ماه است در حال بررسی دلایل شکست در ریو هستند و تا کنون اظهار نظر رسمی در این خصوص نداشته اند.

از سوی دیگر شنیده می شود که برخی اعضای تیم ملی تغییر وزن داده اند که اگر چنین شرایطی صحت داشته باشد، باید منتظر تغییر جایگاه این نفرات در رنکنیگ فدراسیون جهانی نیز باشیم.

به هر حال امید می رود فدراسیون هر چه سریعتر نتایج بررسی های خود از دلایل شکست و همچنین تصمیم خود برای کادر فنی تیم ملی را برای آگاهی مردم و علاقمندان به تکواندو منتشر کرده و راه را برای ادامه کار تیم ملی جهت حضور در رقابتهای جام جهانی و مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ هموار کند.

مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۶ طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه و جام جهانی تکواندو  طی روزهای  ۲۲ و ۲۳ آذرماه به میزبانی آذربایجان در باکو برگزار خواهد شد.

منبع :خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.
علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید