www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۰:۳۰ 1396/01/01

شب بی فروغ ایرانی ها در UFC Fight Night 107

مسابقات UFC Fight Night 107 شب گذشته در پایتخت انگلستان برگزار شد و دو ایرانی قدم به قفس لندن گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سالن O2 آرنا شاهد جمعیت مشتاق پانزده هزار و شصت و یک نفری بود که بی صبرانه منتظر شروع مسابقات بودند.
تیتر اصلی این رویداد یک مبارزه از دسته نیمه سنگین وزن بین جیمی مانوا در برابر کوری اندرسون بود اما برای ما ایرانی ها حضور دو فایتر ایرانی در این رویداد اهمیت بیشتری داشت.رضا مددی و مکوان امیرخانی.
رضا مددی فایتر دسته سبک وزن در آخرین مبارزه بخش مقدماتی به مصاف جو دافی ایرلندی رفت که آخرین مبارزه قراردادش را انجام می داد. دافی فایتری است که در سال ۲۰۱۰ و در مسابقات Cage Warriors 39 هموطنش کانر مک گرگور بزرگ را با سابمیشن شکست داد. بسیاری از کارشناسان پیش از مبارزه پیروزی او در برابر مددی را پیش بینی می کردند ولی ما امیدوار بودیم که رضا مددی تمام این معادلات را بر هم بزند.
با شروع مبارزه رضا یک تیک دان نشان داد ولی با ضربه زانوی زیبا به بدن دافی ضربه زد. پس از آن یک ضربه لو کیک و یک تیک دان عالی از رضا، دافی مقاومت کرد و خودش را از این وضعیت خلاص کرد. در ادامه دو فایتر به یکدیگر پیچیدند و در این بین رضا دنبال اجرای فن گیوتین بود اما دافی دو ضربه آرنج به صورت رضا زد که باعث خونریزی شد. راند نخست با نتیجه ۱۰-۹ به سود دافی به پایان رسید.
راند دوم: دافی با یک ساید کیک به استقبال رضا رفت و سپس چند جب از دافی، رضا مددی سعی در جمع و جور کردن خود داشت و به دنبال تیک دان دافی داشت ولی در خاک موفق نبود. آخرین اتفاق این راند یک هوک کیک از دافی به صورت مددی بود. این راند هم ۱۰-۹ به سود دافی.

راند سوم: در راند آخر باز هم برتری با فایتر ایرلندی بود. ضربات ترکیبی، ضربات پا، هوک کیک، آپرکات و … کلکسیونی از فنونی بود که دافی برای سورپرایز کردن رضا از خود به نمایش گذاشت. این راند هم با همان نتیجه ۱۰-۹ به سود دافی به پایان رسید تا پیروز مبارزه شود. اما تلاش مددی برای ادامه مبارزه با صورت غرق در خون و ایستادگی تا آخرین لحظه هم بسیار ستودنی بود.
پس از این مبارزه نوبت به مبارزه مکوان امیرخانی در برابر آرنولد آلن بود. امیرخانی فایتر کرمانشاهی ساکن فنلاند همانند مددی فنون کشتی پایه و ستون مبارزاتش را تشکیل می دهد. در راند اول مکوان با یک زانوی پرشی کارش را آغاز کرد. سپس به دنبال گرفتن پای حریف بود تا او را خاک کند ولی با دفاع خوب آلن مواجه شد. چند ضربه لوکیک از امیرخانی و پس از آن پاسخ آلن با چند بادی شات. در ادامه راند کار یه کلینچ کشیده شد و هر دو فایتر چند بار به یکدیگر پیچیدند و جایشان عوض شد. این راند با برتری ۱۰-۹ امیرخانی به پایان رسید.
در راند دوم برتری نسبی با آلن بود و او با کنترل روند مبارزه و دفاع خوب نتیجه این راند را از آن خود ساخت تا کار به راند سرنوشت ساز سوم برسد.
در راند آخر هر دو فایتر خسته به نظر می رسیدند اما برای کسب امتیاز لازم تلاش می کردند در این بین آلن فعاایت بیشتری داشت و در اواخر راند هم فرصت سابمیشن کردن را به دست آورد ولی موفق به انجام آن نشد.پس از پایان مبارزه هر دو فایتر در حالی که از فرط خستگی روی زمین بودند یکدیگر را در آغوش گرفتند.در نهایت این آرنولد آلن بود که با رای نامتحد داوران و با امتیاز نزدیک بر امیرخانی پیروز شد.
اما نتایج کامل دیگر مبارزات بدین شرح است:

مبارزات مقدماتی:
خروس وزن بانوان: لینا لنسبرگ با رای متحد داوران بر لوسی پودیلوا پیروز شد.
میان وزن: برد اسکات با امتیاز نزدیک بر اسکات اسکهم چیره شد.
سبک وزن: مارک دیاکیس با ناک اوت (ضربات مشت) در راند اول بر تیمو پک آلن غلبه کرد.
ولترویت: لئون ادواردز با رای متحد داوران ویسنته لوک را مغلوب کرد.
سنگین وزن: تیموتی جانسون با امتیاز نزدیک بر دانیل اومیلانزوک غلبه کرد.
نیمه سنگین وزن: فرانسیمار باروسو با امتیاز بر درن استوارت چیره شد.
سبک وزن: جو دافی با رای متحد داوران بر رضا مددی پیروز شد.

مبارزات اصلی:
پر وزن: آرنولد آلن با رای نامتحد داوران بر مکوان امیرخانی غلبه کرد.
خروس وزن: برد پیکت با ناک اوت فنی در راند سوم (هد کیک و ضربات مشت) از مارلون ورا شکست خورد.
ولترویت: گانر نلسون با سابمیشن (گیوتین چوک) در راند دوم بر آلان جوبان پیروز شد.
نیمه سنگین وزن: جیمی مانوا با ناک اوت (ضربات مشت) در همان راند نخست کوری اندرسون را شکست داد.

در پایان این رویداد جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” به: جیمی مانوا،گانر نلسون،مارلون ورا و مارک دیاکیس رسید ولی جایزه “مبارزه شب” به هیچ مبارزه ای تعلق نگرفت.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.