www.khabarrazmavar.ir

نبرد مجدد بعد از 5 سال

شناسه خبر : ۱۸:۳۲ 1395/06/25

سوزا ، سوسماری که خواب قهرمانی می بیند

در اولین ساعات روز چهارشنبه وب سایت های مرتبط با هنرهای رزمی – ترکیبی مدعی شدند که رونالدو سوزا مبارز کهنه کار MMA از کشور برزیل بعد از 5 سال مجددا با لوک راکهلد آمریکایی پیکار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، خبر برگزاری این مبارزه که دقایقی بعد توسط  UFC تائید شد ، خیلی زود در صفحات اجتماعی و در بین عاشقان MMA دست به دست چرخید چرا که بی شک نبرد این دو مبارز مدعی دسته 84 کیلوگرم یکی از حساس ترین مبارزات این رده در سال 2016 میلادی خواهد بود.

البته نکته ای که بیش از پیش این دیدار را حساس تر می کند این است که سوزا و راکهلد 5 سال پیش (در سال 2011) در چارچوب مبارزات سازمان استرایک فورس رو در روی هم ایستاده بودند. نبردی که بسیار زیبا و دیدنی بود و در پایان وقت قانونی مبارزه ، دست راکهلد به عنوان قهرمانی دسته 84 کیلوگرم این سازمان بالا رفته بود.

بنا بر نظر کارشناسان اکنون سطح فنی سوزا و راکهلد بسیار بالاتراز 5 سال گذشته است. در ضمن مبارز آمریکایی تا ماه جون گذشته قهرمان دسته میان وزن بود اما شکست در برابر مایکل بیسپینگ باعث شده بود کمربند را از دست بدهد. هرچند که ستاره آکادمی کیک بوکسینگ آمریکا معتقد است همچنان بهترین مبارز این دسته است و شکست او برابر بیسپینگ تنها یک اتفاق بوده است.

سوزا نیز که یک جوجیتسو کار خبره و کار کشته است انگیزه و پتانسیل بالایی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد. این مبارز که به خاطر فرم اندام ، سبک حرکات و نحوه وارد شدن به قفس،  به سوسمار (Jacare) معروف است، طرفداران زیادی در سرزمین قهوه دارد و خیلی از عاشقان مبارزات رزمی در این کشور معتقدند که او توانایی و پتانسیل خوبی برای رسیدن به جایگاه اسطوره بزرگ تاریخ MMA یعنی اندرسون سیلوا دارد.

در ضمن جاکاره در آخرین مبارزه اش از سد ویتور بلفورد فوق آماده عبور کرده بود و در صورت پیروزی برابر راکهلد ، شانس بالایی برای نبرد با بیسپینگ (قهرمان فعلی 84 کیلوگرم) دارد.

تمامی این موارد و حواشی دست در دست هم می دهند تا نبرد سوزا-راکهلد یکی از حساس ترین و بهترین مبارزات میان وزن در سال جاری باشد.

گفتنی است این مبارزه روز 26 ماه نوامبر در کشور استرالیا برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید