www.khabarrazmavar.ir

تکواندو بین المللی جام فجر- ساری؛

شناسه خبر : ۲۲:۱۶ 1396/01/27

سه طلا روز نخست به تکواندوکاران شهرداری ساری رسید

روز نخست از بیست و هشتمین دوره رقابتهای تکواندو بین المللی جام فجر با قهرمانی سه تکواندوکار از تیم شهرداری ساری به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این دوره از مسابقات با حضور  ۲۰ تیم از کشورهای ایران (۲ تیم)، افغانستان (۳ تیم)، پاکستان (۳ تیم)، روسیه (۲ تیم) عراق (۲ تیم)، لوکزامبورگ، سوریه، سیشل، عمان، یونان، آذربایجان، هند و ارمنستان صبح امروز به میزبانی هیات تکواندو استان مازندران و در سالن «سیدرسول حسینی» شهر ساری آغاز شد.

در نخستین روز از این دوره مسابقات، تکواندوکاران سه وزن رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت این تکواندوکاران شهرداری ساری بودند که موفق به کسب هر سه مدال طلا شدند. در وزن ۵۴- کیلوگرم  آرش تبریزی از تیم شهرداری ساری قهرمان با برتری ۶ بر ۵ مقابل محسن رضایی از افغانستان موفق به کسب مدال طلا شد. نماینده افغانستان نقره گرفت و «علی سینا افضلی» دیگر تکواندوکار افغانستان به همراه «ایلهام علیو» از آذربایجان به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند. در این وزن ۱۵ تکواندوکار در جدول حضور داشتند.

عرفان حیدری دیگر تکواندوکار تیم شهرداری ساری در میان ۱۴ تکواندوکار حاضر وزن ۷۴- کیلوگرم به دیدار نهایی راه یافت و در نهایت با برتری ۲۳بر ۱۰ مقابل «محمد فهیم» ازپاکستان به نشان طلا دست یافت. تکواندوکار پاکستان نقره گرفت و «محمدجبار رشید» و «مصطفی ناصر حسین» از تیم پلیس عراق مشترکا سوم شدند.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم نیز سیاوش فخرایی از تیم شهرداری ساری مدال طلا را بر گردن آویخت، محمدرضا اینالو از تیم لوازم خانگی کن مدال نقره را کسب کرد و ویسام ستار (عراق – پلیس) و محمدکریم حسین (عراق – پلیس) عنوان سوم را کسب کردند. در این وزن ۱۰ تکواندوکار حضور داشتند. این رقابتها فردا دوشنبه با برگزاری مبارزات تکواندوکاران اوزان ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- کیلوگرم به پایان می رسد.

برگزاری مراسم افتتاحیه

مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها پیش از برگزاری دیدارهای نهایی روز نخست با حضور میلان کوی(نماینده فدراسیون جهانی و رییس فدراسیون تکواندو سنگاپور)، محمد زاد محمد (رییس فدراسیون تکواندو اتریش)، کیم سونگ هو (سفیر کره‌جنوبی)، استاد کانگ، سیدمحمد پولادگر (رییس فدراسیون تکواندو ایران)، محمد احسنی فروز (دبیر فدراسیون تکواندو)، مهدی عبوری (شهردار ساری)، فیض‌اله نفجم (رییس هیات تکواندو استان ماندران) برگزار شد.

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: از تمامی مسئولان و ستاد اجرایی برگزاری این رقابت ها تشکر ویژه دارم چراکه در چند روز گذشته بدون لحظه ای استراحت بی وقفه کار کردند و سالن مسابقات را برای برپایی دو رویداد بین المللی جام باشگاه های آسیا و جام فجر آماده کردند. از شهردار شهر ساری و حمایت های مسئولان این شهر بابت تمامی زحماتی که برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات کشیده اند تشکر می‌کنم. امیدوارم حاضرین دراین رقابت ها خاطرات خوبی را با خود به کشورشان ببرند.

در ادامه میلان کوی ناظرفنی مسابقات و رییس فدراسیون تکواندو گفت: بسیار خوشحالم که به عنوان ناظر فنی جام فجر انتخاب شدم. در این مدت که در ایران حضور داشتم چیزهای زیادی را یاد گرفتم و خاطرات خوبی را ثبت کردم. مردم ایران بسیار خونگرم هستند و در کشور زیبایشان مهمان نوازی خوبی از تیم های میهمان داشتند.

یکی از میهمانان دعوت شده در این مراسم کیم سونگ هو سفیر کره‌جنوبی بود که خطاب به حاضرین در سالن گفت: تشکر می کنم از مسئولین و برگزار کنندگان این رقابت‌ها به ویژه از سید محمد پولادگر بابت تمام زحمت‌هایی که برای برپایی این رقابت‌ها کشیده است. به عنوان سفیر کره‌جنوبی که کشورش مهد تکواندو است از شما تکواندوکاران تشکر می‌کنم که تکواندو را در سطح جهان گسترش دادید. امیدوارم در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر رقابت‌های جذابی را شاهد باشیم.

بهترین و جذابترین بخش این مراسم اجرای نمایش تکنیک «شین چال کانگ» سرمربی سابق تیم ملی کشورمان بود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید