www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۲۳ 1395/02/15

سرپرست فدراسیون برخلاف وعده‌هایش عمل می‌کند/ امیدوارم رئیس آینده آرامش را به جودو بازگرداند

رئیس سابق آکادمی ملی جودو گفت: امیدوارم هرچه زودتر انتخابات فدراسیون برگزار و شخصی رئیس فدراسیون شود که بتواند آرامش را به خانواده جودو بازگرداند. امیرحسین سیاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم نیوز ، در خصوص عزل و نصب‌های فراوان در دوره سرپرست کنونی فدراسیون جودو اظهار داشت: در هر فدراسیونی سرپرست معمولا […]

رئیس سابق آکادمی ملی جودو گفت: امیدوارم هرچه زودتر انتخابات فدراسیون برگزار و شخصی رئیس فدراسیون شود که بتواند آرامش را به خانواده جودو بازگرداند.

امیرحسین سیاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم نیوز ، در خصوص عزل و نصب‌های فراوان در دوره سرپرست کنونی فدراسیون جودو اظهار داشت: در هر فدراسیونی سرپرست معمولا به دنبال ایجاد ثبات و جوی آرام در فدراسیون متبوع خود است. سرپرست فدراسیون جودو نیز از روز نخست حضور خود بارها اعلام کرد که برای همدلی و وحدت آمده است، اما عملکرد چند ماهه وی با شعارهایش مغایرت دارد.

وی افزود: اکثر کمیته های فدراسیون دستخوش تغییر شده‌اند. مسئولان کمیته‌های بین الملل ٬ روابط عمومی و آموزش تغییر کرده اند. ضمن این که نایب رئیس بانوان نیز برکنار شده و حتی کمیته مهمی به نام کمیته فنی هم منحل شده است.

مربی جودوی کشورمان ادامه داد: سرپرست فدراسیون تنها نایب رئیس آقایان را تغییر نداده چون به گفته خودش،نایب رئیس از سوی وزارت ورزش به وی تحمیل شده است. از سوی دیگر و در ادامه تغییرات سریالی سرپرست٬ دبیر فدراسیون و همچنین خزانه دار نیز برکنار شدند.

سیاحی با بیان این که اکثر اعضای هیات رئیسه فدراسیون در جلسات حاضر نمی شوند، در مورد تغییرات در تیم ملی نیز تصریح کرد: در مدت ۴ ماه ۴ مربی در تیم ملی آمده اند و رفته اند. بعد از مربیان ایرانی سراغ یک مربی ازبک رفته اند، بدون آن که بروند تحقیق کنند این مربی از چه رزومه و کارنامه ای برخوردار است که البته اهالی جودو این را به خوبی می دانند.

Judo-razmnews654

رئیس پیشین هیات جودوی استان تهران همچنین به بی‌توجهی فدراسیون کنونی به پیشکسوتان جودوی کشور اشاره کرد و یادآور شد: سرپرست فدراسیون در این چند ماه مدام از تکریم اساتید و پیشکسوتان سخن گفته، اما هیچ کدام از شعارهای وی محقق نشده اند. تازه کار به جایی رسیده که استاد « کیهان » که یکی از بزرگان جودوی ایران هستند در مصاحبه ای گفته این فدراسیون درست نخواهد شد مگر این که بمبی در آن منفجر شود!

کسب سهمیه های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل موضوع دیگری بود که سیاحی در مورد آن افزود: سرپرست فدراسیون در حالی از کسب قطعی چهارمین سهمیه المپیک توسط ملی پوشان کشورمان سخن می گوید که هنوز آن دو سهمیه ما نیز قطعی نیست و بستگی به نتایج ورزشکاران کشورمان در مسابقات باکو و قزاقستان دارد. ایشان با بزرگ نمایی و ایجاد جو کاذب در خصوص سهمیه ها به دنبال فراهم ساختن پرونده مثبت و عملکرد خوب برای دوران مدیریت خود در فدراسیون جودو است.

رئیس سابق آکادمی ملی جودو در پاسخ به این سئوال که عملکرد نمایندگان جودوی ایران در المپیک ریو را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: جودوی ما تا از این حواشی خلاص نشود و به ثبات و آرامش نرسد، کسب مدال در المپیک انتظار معقول و منطقی نیست چون رسیدن به هدف و موفقیت٬ نیاز به زیرساخت های مناسب دارد و با شعار و حواشی و به دنبال منافع شخصی بودن نمی توان به مدال المپیک رسید هرچند که امیدوارم اتفاقات خوبی در المپیک برزیل رخ دهد اما با این شرایط بعید می دانم.

رئیس پیشین هیات جودوی استان تهران همچنین درباره انتخابات فدراسیون جودو نیز گفت: امیدوارم با تصمیمی که وزارت ورزش در خصوص ثبت نام و متعاقبا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون گرفته٬ نهایتا با تدبیر وزارتخانه و درایت مدیران٬ شخصی سکان هدایت فدراسیون جودو را برعهده بگیرد که آرامش را به جامعه جودوی کشور بازگرداند و برای این ورزش المپیکی واقع بینانه تصمیم بگیرد.

سیاحی در پایان یادآور شد: سرپرست فدراسیون متاسفانه برخلاف شعارهایی که داده٬ تاکنون تعامل خوبی با وزارتخانه نداشته و حتی تقابل نیز با آنها داشته است. از سوی دیگر وی به سختی در تلاش است که ثبت نام از کاندیداها به تعویق بیفتد تا نهایتا برگزاری انتخابات به آینده موکول شود. سئوال  اینجاست که دلیل این قبیل کارهای سرپرست فدراسیون چیست و سرپرستی در فدراسیونی که اتفاقا وی از خانواده این ورزش هم نیست چه امتیازی برای وی دارد؟

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.