www.khabarrazmavar.ir

سرمربی سابق تیم ملی بوکس:

شناسه خبر : ۲۱:۴۷ 1395/04/04

یک عده نمی‌خواهند بوکس موفق باشد/ دو سال «در تیم ملی را ببندند»

سرمربی سابق تیم ملی بوکس با بیان اینکه برخی افراد به دنبال نتیجه نگرفتن بوکس هستند، گفت: بعد از نتیجه خوب بازی‌های آسیایی عده ای تمام تلاششان را کردند تا من سرمربی نباشم. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، اکبر احدی که در حال حاضر سرمربی تیم بوکس حرفه ای کشور و مربی اختصاصی […]

سرمربی سابق تیم ملی بوکس با بیان اینکه برخی افراد به دنبال نتیجه نگرفتن بوکس هستند، گفت: بعد از نتیجه خوب بازی‌های آسیایی عده ای تمام تلاششان را کردند تا من سرمربی نباشم.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، اکبر احدی که در حال حاضر سرمربی تیم بوکس حرفه ای کشور و مربی اختصاصی احسان روزبهانی است در گفتگوی از شرایط تنها بوکسور المپیکی ایران گفت. وی همچنین در خصوص عملکرد ضعیف تیم ملی در رقابتهای جهانی باکو اظهار نظر کرد و از تنها فرصت افزایش نمایندگان المپیکی ایران گفت.

احدی  که در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی به دو مدال نقره و یک برنز با تیم ملی دست پیدا کرد پس از بازگشت از این مسابقات، از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شد تا وینکوف مربی اوکراینی برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شود. تصمیمی که البته هیچگاه توجیه منطقی برای احدی نداشت چرا که وی نتیجه قابل قبولی با نمایندگان کشورمان کسب کرده بود.

* تیم ملی در رقابتهای باکو موفق نشد حتی یک سهمیه المپیک کسب کند نظر شما در این خصوص چیست؟

– احدی: نتیجه بوکسورهای ایران در باکو قابل قبول نبود و متاسفانه موفق نشدیم سهمیه ای به بوکس ایران اضافه کنیم ولی در اینکه بوکسورهای ما خوب بازی کردند شکی نیست. به نظرم از رقابتهای چین بهتر ظاهر شدیم و یکی از نمایندگانمان حتی به مرحله یک هشتم نهایی رسید. به هرحال با اضافه شدن انصاری به ترکیب تیم انگیزه و اعتماد به نفس بوکسورهای ایرانی بیشتر شد. البته نباید انتظار نتیجه داشت. «هرچه بکاری همان را درو می کنی». وقتی حقوقی به ورزشکار و مربی داده نمی شود و اردوی تدارکاتی هم نیست نباید از تیم انتظاری داشت.

* شما بعد از کسب دو نقره و یک برنز در بازیهای آسیایی از تیم ملی کنار گذاشته شدید، به نظرتان این تصمیم عادلانه بود؟

– ما در اینچئون نتیجه خیلی خوبی گرفتیم. پیش بینی ها بر این بود که دو یا نهایتا سه برنز در این مسابقات بدست آوریم ولی موفق شدیم به دو نقره و یک برنز برسیم. این نتیجه فوق تصور کارشناسهای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود. به نظرم چون نتیجه خوبی گرفتیم من را برکنار کردند چرا که احساس می کنم برخی افراد در فدراسیون بوکس هستند که دوست ندارند بوکس نتیجه بگیرد!

* بعد از برکناری شما مسئولان فدراسیون به این نتیجه رسیدند که مربی خارجی می تواند کمک بیشتری به بوکس کند.

– بله بعد از بازیهای آسیایی ۳۰ نفر در فدراسیون جمع شدند که در حال حاضر از آنها فقط دو نفر باقی مانده است. همه آنها به مربی خارجی رای دادند تا فقط اکبر احدی در تیم ملی نماند. بعد از آن روند افت تیم ملی بوکس آغاز شد. کسب سه برنز و یک دوپینگی در رقابتهای آسیایی تایلند، عدم اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، انتخابی المپیک آسیایی بدون کسب مدال و عدم سهمیه گرفتن در رقابتهای جهانی باکو!

* گفته می شود پاداش شما و احسان روزبهانی از بودجه فدراسیون بوکس کم می شود. در این خصوص توضیح دهید؟

– وقتی روزبهانی سهمیه المپیک کسب کرد کمیته ملی المپیک ۵ میلیون تومان به من پاداش داد. بعد از آن هیچ حقوق و پاداشی نه از وزارت ورزش و جوانان، نه از کمیته ملی المپیک و نه فدراسیون دریافت کرده ام. وقتی هیچ چیز حق الزحمه ای ندارم نباید هم از من انتظاری باشد که روزبهانی مدال المپیک بگیرد.

* فدراسیون اعلام آمادگی کرده است که هر اردویی برای احسان مدنظر دارید انجام شود اما ظاهرا گاهی این برنامه ها توسط خود شما کنسل می شود؟

– خیر ما اردویی را کنسل نکردیم. ما اردوی ایتالیا را خواستیم اما هیچکس دنبالش نرفت که کارهایش را درست کند. گفتیم برای حضور در آذربایجان در تاریخ ۱۳ تا ۲۶ تیرماه شرایط حضورمان را فراهم کنید که باز هم کسی برایمان کاری نکرد در حالی که شنیده ایم تعداد زیادی از المپیکی ها در این اردو هستند. مگر برای روزبهانی چه کرده اند که او توقع مدال هم داشته باشند؟ بدون شک فدراسیون هم دلش می خواهد احسان نتیجه بگیرد اما تنها خواستن کافی نیست باید قدمی هم برداشت.

* چه پیشنهادی برای مسئولان فدراسیون بوکس دارید؟

من هیچ پیشنهادی ندارم. فدراسیون خودش می داند چه کار کند. برخی از افرادی که مسئول هستند خودشان بوکس بازی کرده اند و از شرایط خبر دارند. آنها می دانند چه کسی خوب است و چه کسی بد. مربی خارجی سالها در فدراسیون بوکس بوده و جواب هم نداده است. بهتر است اگر مربی خارجی هم می آورند برای رده های پایه بیاورند. مسئولان باید دو سال «در تیم ملی را ببندند» و به استانها و باشگاه ها برسند. بزرگترین لطمه را از همین قضیه می خوریم.

* از عملکرد بوکسورهای حرفه ای(قاسمی پور و محمدپور) در مسابقات باکو رضایت دارید؟

– به نظرم بازی های محمدپور قابل قبول بود. قاسمی پور هم بازی اولش را برد و در بازی دوم حریف سرسختی داشت که باعث شکست نماینده کشورمان شد. البته من از امین توقع بیشتری داشتم. در ونزوئلا نیز کار بسیار برای کسب سهیمه المپیک سخت است.

* سوال آخر هم در مورد شرایط لازم برای سرمربی آینده تیم ملی؟

– فکر نمی کنم با این شرایط کسی موفق شود. باید وقتی تیمی به یک سرمربی داده می شود مسئولیتها مشخص باشد. در این شرایط نه کسی پاسخگوست و نه تیم نتیجه می گیرد؛ در واقع ۷ نفر مربی هستند و هیچکس سرمربی نیست. مثل اینکه ۵ رئیس فدراسیون در یک فدراسیون باشند. امیدوارم شرایط بوکس بهبود پیدا کند.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.