www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۱ 1394/03/09

سرمربی خارجی تیم ملی بوکس: حاضرم تمام عمرم در ایران بمانم/ ایرانی‌ها باهوش و میهن‌پرست هستند

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس با تمجید از هوش، استعداد و میهن پرستی ایرانی‌ها گفت: حاضرم تا آخر عمرم در کنار بوکس ایران بمانم. به گزارش رزم نیوز ، بوکس اگرچه در بیشتر کشورهای خارجی یکی از متمول ترین رشته های ورزشی است و سهم زیادی از ثروتمندترین ورزشکاران از خانواده این رشته هستند اما در […]

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس با تمجید از هوش، استعداد و میهن پرستی ایرانی‌ها گفت: حاضرم تا آخر عمرم در کنار بوکس ایران بمانم.

به گزارش رزم نیوز ، بوکس اگرچه در بیشتر کشورهای خارجی یکی از متمول ترین رشته های ورزشی است و سهم زیادی از ثروتمندترین ورزشکاران از خانواده این رشته هستند اما در میان رشته های ورزشی ایران کمتر به آن توجه می شود.

شاید اگر در بازیهای آسیایی سه مدال توسط بوکسورهای ایرانی کسب نمی شد و احسان روزبهانی هم اولین سهمیه المپیک ریو را کسب نمی کرد همین توجه فعلی هم به بوکس نمی شد. عدم پخش تلویزیونی رقابتهای بوکس و تعطیلی لیگ هم باعث شده تا بوکسورهای ایرانی تنها به بهانه رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به روی رینگ بروند.

فدراسیون بوکس که از مدتها پیش به دنبال جذب سرمربی خارجی برای هدایت تیم ملی بوکسش بود سرانجام با مربی تیم ملی اوکراین به توافق رسید. فردی که در همین مدت کم حضورش در ایران آن قدر از استعداد و علاقه بوکسورهای ایرانی راضی است که می گوید حاضر است همیشه در بوکس ایران بماند.

وینکوف البته باید بداند همیشه همه چیز مهیا نیست. بسیاری از اعزام های تیم ملی بوکس در گذشته در پای پرواز لغو شد. بوکسورهای ایرانی حقوقی نمی گیرند و مربیان پرتعداد حاضر در تیم ملی شاید بعدترها به دنبال تشکیل تیم ملی ب و کار مستقل باشند اما با وجود همه ی این احتمالات او از همکاری فدراسیون با خودش راضی است.محل تمرین و تغذیه بوکسورهای ایرانی را ایده آل می داند و معتقد است بوکس ایران آینده درخشانی خواهد داشت.

وینکوف در مصاحبه ای که با کمک مترجمش هادی مرتضایی انجام شد پاسخگوی سوالات خبرگزاری مهر بود:

* چه شد که شما به بوکس ایران آمدید؟
– من در فدراسیون بوکس اوکراین از مربیان دارای رده بندی جهانی هستم که از فدراسیون کشورم با من تماس گرفتند و گفتند چنین پیشنهادی از طرف کشور ایران است و من هم پذیرفتم و خوشحالم که امروز در ایران هستم.

* از رزومه کاری تان بگویید؟
– من بیشتر از 25 سال مربیگری کرده ام. شاگردانی داشته ام که قهرمان اروپا و جهان بوده اند و جام های متعددی گرفته اند و حتی به مدال های المپیک نیز دست پیدا کرده اند. من دو دوره مربی تیم ملی اوکراین در المپیک های پکن و لندن بوده ام و برای آماده سازی قزاق ها و روس ها هم مدتی در کنار آنها کار کرده ام.

* در همین مدت کم حضورتان در ایران، بوکسورهای ایرانی را چطور دیدید؟
– من قدردان کسانی هستم که مرا به ایران دعوت کردند. این بوکسورها فوق العاده با استعداد و آینده دار هستند. آنها با علاقه و انگیزه فشار تمرینات را تحمل می کنند و من به این بچه ها اعتقاد و ایمان دارم. بوکسورهای ایرانی سعی در یادگیری دارند و علاقه مند به پیشرفت هستند. تمی از مربیان خوب و قوی هم در کنار من مشغول به کار هستند که برای کار از آنها هم مشورت می گیرم چرا که مربی خوب کسی است که سعی می کند یاد بگیرد و به اشتباهاتش اعتراف می کند.

* پیش از آمدن شما به ایران تیم ملی بوکس دو گروه شده بود، شما با این کار موافق هستید؟
– خیر، تیم ملی باید یکی باشد، تیمی رقابت پذیر و فوق العاده. اما معتقدم رقابت باید همیشه در داخل یک تیم به صورت زنده در جریان باشد.بوکسورها در تیم ایران در بسیاری از وزن ها به هم نزدیک هستند و من به این نتیجه رسیده ام که این بچه ها آینده ای درخشان نه تنها در آسیا بلکه در سطح جهانی خواهند داشت.

این بوکسورها افرادی هستند که نازپرورده نیستند و سختکوش و با استعدادند.آنها دوست دارند یاد بگیرند و این نشان می دهد که موفق می شوند.من از فدراسیون بوکس هم متشکرم که هر امکاناتی می خواهم در اختیارم قرار می دهند.

* خیلی به سختکوشی بوکسورهای ایرانی اشاره می کنید، می دانید که آنها حقوقی هم نمی گیرند.
– ورزش بوکس ورزش ارزانی نیست. بوکسورها باید از لحاظ غذایی و دارویی تامین شوند. همه بوکسورهایی که در تمرین هستند از نظر من میهن پرستند. من از چشم آنها میبینم که حاضرند همه چیزشان را برای کشورشان فدا کنند.من خودم الان عاشق کشور ایران هستم و خودم را جزئی از این کشور می دانم.از میهن پرستان این سرزمین زیبا می خواهم که از این بوکسورها حمایت کنند چون آینده دار هستند. بچه های ما نیز با افتخار حاضرند تبلیغ کنند. من فکر می کنم بهترین راه تبلیغ برای اسپانسرها و شرکتها روی همین تیم ملی بوکس است.

* شما کمی با تاخیر به ایران وارد شدید، علت خاصی داشت؟
– من باید یک ماه قبل از انتخابی به ایران می آمدم و حتی خودم هزینه ویزای فوری را دادم. به محض اینکه ایران به من تاییدیه داد من فردای همان روز به ایران آمدم.

* برخی از مهره های تاثیرگذار ایران در انتخابی تیم ملی بنا به دلایلی حضور نداشتند، برنامه ای برای دعوت آنها به تیم ملی دارید؟
– حضور در قهرمانی داخلی برای من ملاک نیست. من همه را به تیم ملی دعوت می کنم. غایبان را هم به تیم ملی دعوت خواهم کرد چون معلوم نیست آنها چه شرایط بدنی داشتند. ملاک دعوت من این است که بوکسور در خارج از کشور از لحاظ روحی روانی چطور بوکس می کند. برخی بوکسورها در قهرمانی کشور همیشه اولند ولی در رقابتهای جهانی در همان اولین مبارزه می بازند.

دنیس یکی از بوکسورهای اوکراینی است که در مسابقات داخلی پنجم شد ولی در المپیک و رقابتهای جهانی در وزن 64 کیلوگرم به رتبه دوم رسید.من تمرینات تمام بوکسورها را زیر نظر دارم و برایم مهم نیست چه کسی قبلا قهرمان بوده است.مطمئن باشید بهترین بوکسورها نمایندگان ایران در رقابتهای بین المللی خواهند بود.

* تصمیمی برای جذب مربی تغذیه یا بدنساز در تیم ملی ندارید؟
– به جرات می توانم بگویم غذای بوکسورهای ایرانی به مراتب بهتر از اوکراینی هاست.البته من با یک متخصص تغذیه در اوکراین آشنا هستم و قبل از مسابقات مهم حتما برای آنها یک برنامه غذایی می گیریم.

* برنامه اردوهای تیم ملی بوکس در آینده به چه صورت است؟
– برنامه اردوی مشترک با ایرلند و آذربایجان ،تورنمنت بین المللی اسلواکی از جمله برنامه های مهم مال در آینده و پیش از مسابقات آسیایی است. حتما اردوی مشترکی نیز با تیم ملی اوکراین برنامه ریزی خواهم کرد ولی با توجه به نزدیکی مسابقات آسیایی باید سعی کنیم با حریفان آسیایی مسابقه و اردو بدهیم. برای همین آخرین اردو قبل از رقابتها را با قزاقستان هماهنگ کرده ایم.

* ترکیب نهایی تیم ملی چه زمانی مشخص می شود؟
– من علاقه دارم تا همه نفرات در اردوی تیم ملی باشند. با تامین منابع مالی حتی چند نفری که از اردو خط خورده بودند به تمرینات برگشتند.من طرفدار رقابت زنده هستم چرا که هر لحظه ممکن است بوکسوری خودش را نشان بدهد.

* معروفترین بوکسور ما احسان روزبهانی است؛او را می شناسید؟
– بله،روزبهانی در تمرینات ما شرکت می کند.وی تمرینات شخصی خودش را دارد اما با ما هم تمرین می کند. وی وطایفی در APB دارد و قطعا نمی تواند از آنجا انصراف دهد چرا که سهمیه را از او می گیرند ولی هر وقت برنامه اش به ما بخورد در تمرینات تیم ملی حضور دارد.

Boxing4

* به نظر شما بوکسورهای ایرانی در کدام وزن قوی ترند؟
– الان نمی خواهم جواب این سوال را بدهم چون ممکن است باعث ناراحتی شود اما در هر وزن هر بوکسور می تواند خود را به عنوان رهبر وزن نشان دهد.شاخص تمام تلاش ها و کارها مدال آسیایی و المپیک است.

* مشکل بوکس ایران را چه می دانید؟
– من هرچه که برای آماده کردن بوکسورهای ایرانی لازم است دارم. چیزی که باعث نرانی من است بی توجهی در جامعه نسبت به این رشته است.البته اگر ما مدال بگیریم این توجه نیز بیشتر می شود و اسپانسرها ورود پیدا می کنند.

* نظر شما راجع به بوکس بانوان چیست؟
– اگر نظر شخصی مرا بخواهید می گویم بوکس ورزش زنانه ای نیست.

* چه قولی برای کسب سهمیه بوکسورهای ایرانی می دهید؟
– این سخت ترین سوال شماست. کار در این مدت کم برای من خیلی سخت است.ما به تازگی اردوی اول را تمام کرده ایم و تازه شرایط بدنی بوکسورها به دستم آمده است. مهمترین مسئله در ورزش حرفه ای داشتن مکمل های غذایی است که بچه های ما هنوز ندارند.در اوکراین برای ویتامین ها و مکمل ها هزارها دلار خرج می شود.در آنجا اسپانسرها صف کشیده اند تا برای بوکس خرج کنند اما بوکسورهای ایرانی فقط با قدرت اراده کا می کنند و البته همین من را آرام می کند.من به این تیم اعتقاد و ایمان دارم ولی ما به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم و از اسپانسرها می خواهم کمک کنند.من اگر خودم تاجر بودم حتما پول خودم را در بوکس ایران خرج می کردم.

* آخرین سوال ما هم در خصوص مدت قرارداد شما در تیم ملی بوکس است؟
– من اصلا به این چیزها فکر نمی کنم.من با این تیم حاضرم تا همیشه کار کنم و تا آخر کنارشان باشم.آرزو دارم تا با تیم ملی بوکس ایران به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید