www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۵۵ 1398/02/23

سردرگمی تکواندوکاران در آستانه مسابقات جهانی/ انتقاد شدید مدیر تیم ملی از سفارت انگلیس در ترکیه

مدیر تیم‌های ملی تکواندو با انتقاد از اقدام سفارت انگلیس در ترکیه در عدم صدور ویزا برای نیمی از اعضای تیم ملی در فاصله ۲ روز مانده به آغاز رقابت‌های جهانی، گفت: امیدوارم مسئولان برخورد قاطعی با این‌گونه برخوردها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، در حالی که رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان ۲۰۱۸ از صبح چهارشنبه در منچستر انگلیس آغاز می‌شود، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، سفارت انگلیس در ترکیه هنوز نسبت به صدور ویزا برای چهار تکواندوکار تیم ملی از جمله آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی، همچنین سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون، آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی، علی محمد بسحاق مربی تیم ملی اقدام نکرده و این در حالیست که مسئولان سفارت هیچ پاسخ روشنی در این‌باره ارائه نکرده‌اند.

حضور نیمی از ترکیب تیم ملی تکواندو در ایران باعث شد فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو نیز به همراه گروه نخست عازم انگلیس نشود تا تمرینات این نفرات را در تهران زیر نظر بگیرد که همین امر باعث شد وی نتواند در جلسه قرعه کشی این رقابت‌ها که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، حضور داشته باشد.

آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی تکواندو در گفت و گو با پایگاه خبری رزم آور، درباره دلایل کارشکنی سفارت انگلیس در عدم صدور ویزا برای تعدادی از ملی‌پوشان و دیگر مسئولان فدراسیون اظهار کرد: متأسفانه علی رغم اینکه فدراسیون از مدت‌ها قبل امور مربوط به صدور به موقع ویزا از سوی سفارت انگلیس را انجام داده اما این‌بار نیز انگلیسی‌ها شیطنت کردند و هنوز ویزای نیمی از نفرات تیم ملی را صادر نکرده‌اند. ما هر کاری را که لازم بود از مدت‌ها قبل انجام دادیم اما باز هم اینگونه با تیم ایران برخورد می‌کنند.

مدیر تیم‌های ملی تکواندو با انتقاد شدید از این اقدام سفارت انگلیس، گفت: تیم ایران عنوان‌دار جهان است و شیطنت می‌کنند تا برای ایران مشکل ایجاد کنند. در سال‌های ۹۰، ۹۴ و ۹۶ نیز اینگونه اقدامات درباره تیم ایران انجام شد و باز هم این کار را تکرار کردند. متأسفانه همیشه کشورهایی که با ما به لحاظ سیاسی مشکلاتی را دارند، بر خلاف منشور المپیک این اختلافات را به صحنه ورزش نیز می‌کشند و برای ورزش ایران مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضی از سوی ایران نسبت به این اقدام انگلیسی‌ها صورت گرفته یا خیر، خاطرنشان کرد: هم از طریق کمیته ملی المپیک به IOC و هم به فدراسیون جهانی چندین بار نامه‌نگاری و اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردیم. در این نامه‌ها عنوان کردیم طبق منشور المپیک هیچ کشوری حق ندارد مسائل و مشکلات سیاسی با کشورهای دیگر را در ورزش دخیل کند. متأسفانه کشورهایی که داعیه دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را دارند خودشان بیشتر از همه حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و برای دیگر ملت‌ها احترامی قائل نیستند.

فرهادیان تصریح کرد: اگر به مسئولان ورزش ما ویزا نمی‌دادند شاید قابل فهم بود اما وقتی به ورزشکار ما که عنوان‌دار جهان است در آستانه شروع مسابقات در چنین سطحی ویزا نمی‌دهند، قطعاً اقدامی زشت و زننده است. مطمئناً این برخوردها و ایجاد مشکلات بر روحیه ورزشکار تأثیر می‌گذارد و آن‌ها باید پاسخگوی این رفتارهای خود باشند. نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد اما امیدواریم تا پایان روز کاری امروز (دوشنبه) ویزای دیگر اعضای تیم را نیز صادر کنند.

مدیر تیم‌های ملی تکواندو در پایان خواستار پیگیری جدی کارشکنی سفارت انگلیس در ترکیه از سوی مسئولان وزارت خارجه شد و گفت: به اعتقاد من وزارت خارجه باید به این موضوع ورود کند و جواب قاطعی به این اهانت و کارشکنی انگلیسی‌ها بدهند. اینگونه رفتارها در شأن تیم ایران به عنوان پرافتخارترین تیم جهان که سال‌ها بر روی سکوی قهرمانی حضور داشته و ورزشکارانش در دنیا شناخته شده هستند، نیست. امیدوارم مسئولان در قبال این اقدام انگلیس قاطعانه برخورد کنند و جواب محکمی به آن‌ها بدهند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید