www.khabarrazmavar.ir

نتایج ضعیف بانوان و سکوت عجیبی که در فدراسیون حاکم است

شناسه خبر : ۱۱:۵۹ 1397/08/27

ستاره موسوی، آش نخورده و دهان سوخته!/ آشوری و رهنما پنهان در سایه بانوان

تیم ملی بانوان کاراته در حالی نتایج ضعیفی را در مسابقات جهانی اسپانیا کسب کرده که سرمربی تیم ملی، رئیس سازمان تیم‌های ملی و مشاور فنی بانوان در سکوت کامل به سر می‌برند!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته در حالی به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» پیگیری شد که در چارچوب این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کومیته تیمی مردان ایران موفق شدند با شکست حریفان خود به فینال مسابقات جهانی راه یابد. مردان کاراته ایران موفق شدند در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا با شکست تیم ملی ترکیه برای سومین بار در سکوی قهرمانی جهان بایستند. در پایان این دوره از مسابقات، کاراته ایران در مجموع پس از ۴۸ سال به سکوی نایب قهرمانی رسید و شاگردان هروی ثابت کردند که خواستن توانستن است، اما از آن سوی دیگر بانوان ایران با سرمربیگری ستاره موسوی ناکام در تاتامی مادرید بودند و تنها یک برنز حاصل تلاش تیم ملی بانوان در این دوره از رقابت‌ها بود.

پیشکسوتان و اهالی کاراته پیش از اعزام تیم ملی بانوان به مسابقات جهانی از دخالت‌های محسن آشوری، مدیرسازمان تیم‌های ملی و مسعود رهنما مشاور فنی بانوان در تمام برنامه‌های اردویی، تمرینی بانوان، انتخابی و … به شدت انتقاد کردند و مدعی بودند که آنها نباید در امور بانوان دخالت کنند، انتقادی که انصافا هم به جا بود. به هر حال وقتی سیده ستاره موسوی سرمربی تیم ملی بانوان انتخاب شده و از رئیس فدراسیون حکم دریافت کرده، قطعا او باید تصمیم گیرنده در تمام امور بانوان در اردوهای تیم ملی باشد، چرا که مسئولیت فنی امور بانوان برعهده کادرفنی و نایب رئیس بانوان فدراسیون است، اگر غیر از این است، بهتر است که دبیر فدراسیون و رئیس سازمان تیم های ملی که در تمام امور بانوان دخالت می‌کند، مسئولیت نایب رئیسی بانوان را هم برعهده بگیرد و مسعود رهنما نیز مسئولیت سرمربیگری تیم ملی بانوان را برعهده بگیرد و در صورت ناکامی تیم جوابگوی خانواده بزرگ کاراته باشند. به هر حال وقتی آنها پشت پرده تمام تصمیمات تیم ملی بانوان هستند پس چه لزومی دارد که فدراسیون کاراته هزینه تراشی کند و به کادرفنی تیم ملی بانوان حقوق پرداخت می‌کند؟ با علاقه‌ای که برخی از آقایان به امور فنی بانوان دارند، بهتر است که مسئولان فدراسیون نیز مسئولیت تیم ملی بانوان را برعهده رهنما و آشوری قرار دهد تا فدراسیون هم با کاهش هزینه روبرو شود و در صورت ناکامی جوابگوی اصحاب رسانه و خانواده بزرگ کارته نیز این نفرات باشند.

در هر صورت، تیم ملی بانوان نتایج قابل دفاعی در مسابقات جهانی اسپانیا کسب نکرده و صدای همه را در آورده است، اما تا به این لحظه در بخش بانوان کسی جوابگوی این نتایج ضعیف نبوده است. در این میان تنها محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد بانوان در این دوره از مسابقات با توجه به نتایجی که رقم خورد راضی هستید یا خیر، گفت: در بخش کومیته تیمی خواسته‌های که مدنظر ما بود برآورده شد اما انتظار ما از بانوان خیلی بیشتر است. ترکیب ما ترکیب با تجربه‌ای بود و قطعاً باید نتیجه بهتر از این می‌شد. هفته آینده باید جلسه‌ای برگزار کنیم و سرمربی تیم ملی باید در جلسه پاسخگو باشد. ضمن اینکه باید یک ترکیب جدید با یک رویکرد جدید در بانوان داشته باشیم.

البته اینکه فرجی بخواهد در مورد بانوان جوابگو باشد یک موضوع طبیعی است، به هر حال فردی که مسئولیت فدراسیون کاراته را برعهده می‌گیرد، باید جوابگوی صفرتا صد تمام اتفاقات رخ داده در فدراسیون باشد، اما اینکه وقتی آشوری و رهنما در تمام امور بانوان پیش از آغاز مسابقات و حتی در سالن مسابقات دخالت می‌کنند و پس از کسب نتایج ضعیف بانوان در رویداد‌های مختلف در سایه بانوان پنهان می‌شوند و هیچ اظهار نظری در مورد مسائل فنی نمی‌کنند، نکته‌ای است که به هبچ عنوان قابل قبول نیست! آنهایی که حتی برای تمرین دادن بانوان و انتخاب شدن نفرات در اعزامی به مسابقات مختلف به عنوان نفر اول دخالت می‌کنند حالا نیز باید به عنوان نفر اول پاسخگو باشند، اما حالا شاهدیم مثل همیشه در سکوت کامل به سرمی‌برند تا با گذر زمان همه چیز به فراموشی سپرده شود! اما بدون شک همان طور که تمام اصحاب رسانه‌ها و پیشکسوتان از عملکرد مردان در این دوره از رقابت‌ها دفاع کردند، حالا نیز منتظر هستند تا علاوه بر برکناری احتمالی کادرفنی بانوان و انتخاب گزینه‌های احتمالی روی میز، آقایانی که مثل همیشه در امور بانوان دخالت می‌کنند، پاسخگوی نتایج ضعیف بانوان در مادرید باشند!

ضمن اینکه سرمربی تیم ملی بانوان در جلسه‌ای که مسئولان فدراسیون کاراته قرار است برگزار کنند، باید به حواشی اخیر نیز پاسخگو باشد. اینکه هفته گذشته خبرهایی در یکی از روزنا‌مه‌های ورزشی منتشر شده بود، مبنی براینکه در مسابقات کومیته تیمی اعضا تیم ملی بانوان به شدت با سرمربی تیم ملی بانوان درگیری لفظی پیدا کرده بودند و در مورد نتایج رقم خورده و حتی ارنج تیم ملی بحث و جدل کرده و انتقاد شدیدی به موسوی داشته‌اند، نیز باید پاسخگو باشد. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، بهتر است که سرمربی تیم ملی پیش از برکناری، استعفا دهد، چرا که این موضوع نشان می‌دهد اعضا تیم ملی نیز همچون مسئولان فدراسیون اعتقادی به توانایی‌های فنی این مربی ندارند!

البته از حاضرین در سالن مسابقات هم خبرهایی طی همان روزها درز شد، مبنی براینکه ستاره موسوی سرمربی تیم ملی در روز مسابقات کومیته تیمی به دلیل دخالت‌های بیش از اندازه رئیس سازمان تیم‌های ملی در ارنج بازیکنان به حالت قهر با چشمانی اشک آلود تصمیم به ترک سالن مسابقات را داشته، اما تعدادی از مربیان و نفرات حاضر در سالن او را به خاطر منافع ملی از این تصمیم منصرف کردند. اینکه تا چه اندازه این حواشی مطرح شده به واقعیت نزدیک است، باید منتظر جلسه‌ای باشیم که قرار است برگزار شود و در آن جلسه سرمربی تیم ملی بانوان باید جوابگوی نتایج کسب شده در اسپانیا باشد. در هر صورت، حال روز این روزهای سرمربی تیم ملی بانوان نشان می‌دهد که آش نخورده است و دهانش سوخته! به هر حال او سرمربی تیم ملی است و باید جوابگوی نتایجی باشد که هیچ دخل و تصرفی در رقم خوردن آنها نداشته، اما برای حفظ صندلی سرمربیگری تیم ملی باید قربانی آقایان باشد.

خبرگزاری فارس برای شنیدن توضیحات موسوی و برطرف شدن ابهامات، چندین بار با او تماس گرفت اما سرمربی تیم ملی کاراته ترجیح داد تا در این زمینه پاسخی ندهد.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید