www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۲:۳۹ 1394/03/16

ساواته ایران، شگفتی ساز مسابقات جهانی شد

برای نخستین بار در تاریخ ساواته ایران و آسیا، یک ملی پوش ایرانی موفق به راه یابی به فینال رقابت های جهانی شد تا به این ترتیب ضمن رقم خوردن شگفتی نهمین دوره مسابقات جهانی، افتخاری جدید برای ساواته ایران و قاره کهن به ثبت برسد.  به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، این دوره از […]

برای نخستین بار در تاریخ ساواته ایران و آسیا، یک ملی پوش ایرانی موفق به راه یابی به فینال رقابت های جهانی شد تا به این ترتیب ضمن رقم خوردن شگفتی نهمین دوره مسابقات جهانی، افتخاری جدید برای ساواته ایران و قاره کهن به ثبت برسد.

 به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، این دوره از پیکارهای جهانی در استایل کامبت(غیر کنترلی) از روز جمعه 15 خردادماه به میزبانی شهر لاروشه فرانسه و با حضور ساواته کارانی از بیش از 30 کشور جهان آغاز شده است که تیم ملی ایران نیز با ترکیب حمزه مرادیان(65- کیلوگرم)، مسعود عسکری(75- کیلوگرم) و علیرضا جدیدی(80- کیلوگرم) به مربیگری حامد متین فر در این دوره از رقابت ها حضور یافت.

بر اساس این گزارش در ادامه مسابقات وزن 80- کیلوگرم، علیرضا جدیدی پس از آنکه در رقابتی نزدیک و با نتیجه 6 بر 7 نتیجه را به حریف شاخص فرانسوی واگذار کرد، در ادامه با انجام یک بازی حساب شده مقابل ساواته کار قدرتمند چینی و کسب امتیاز مطلق این مسابقه، پس از ساواته کار فرانسوی به عنوان دومین ورزشکار راه یافته این وزن به مسابقه فینال معرفی شد تا افتخاری جدید در عرصه مسابقات جهانی برای ورزش ایران اسلامی کسب شده باشد.

تا لحظه ارسال این گزارش و پس از برگزاری 9 دوره مسابقات جهانی ساواته، هیچ ساواته کاری در رده مردان و از قاره های آسیا و اقیانوسیه موفق به راهیابی به فینال رقابت های جهانی نشده است. کسب این افتخار که رکوردی جدید در ساواته ایران و آسیا محسوب می شود، نقطه عطفی در کارنامه تیم ملی ساواته ایران است که مطابق با زمان بندی اعلام شده و قوانین جهانی ساواته، مسابقات استایل کامبت تا مرحله رده بندی برگزار و فینال هر وزن منحصرا به فاصله زمانی دو ماه پس از رقابت های مرحله نخست، برگزار خواهد شد.

به این ترتیب علیرضا جدیدی در وزن 80- کیلوگرم مهرماه سالجاری با هدف کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، مسابقه نهایی وزن 80- کیلوگرم را به میزبانی شهر لاروشه و در مقابل حریف فرانسوی برگزار خواهد کرد.

در سایر اوزان نیز، حمزه مرادیان در 65- کیلوگرم با وجود انجام مسابقاتی منطقی ولی به دلیل اشکالات محسوس در داوری ها به ترتیب مقابل کروواسی و روسیه نتیجه را واگذار و از گردونه رقابت ها حذف شد. همچنین در وزن 75- کیلوگرم نیز مسعود عسکری پس از برد مقابل اسپانیا، به شکلی مشابه مقابل حریف سرشناس فرانسوی شکست را پذیرفت و از ادامه مسابقات بازماند.

تیم ملی ساواته ایران بامداد روز دوشنبه 18 خرداد وارد تهران خواهد شد.

انتهای پیام

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید