www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۰۰ 1394/04/20

زارعیان : جودو توان کسب مدال در المپیک را دارد/ سرمایه و امکانات می خواهیم

سرمربی تیم ملی جودو گفت: رسیدن به مدال المپیک دور از دسترس نیست به شرط آنکه امکانات و سرمایه لازم در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم با تدارک مناسب برای حضور در این میدان بزرگ آماده شویم. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، مجید زارعیان با اشاره به حضور تیم دو نفره جودو ایران […]

سرمربی تیم ملی جودو گفت: رسیدن به مدال المپیک دور از دسترس نیست به شرط آنکه امکانات و سرمایه لازم در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم با تدارک مناسب برای حضور در این میدان بزرگ آماده شویم.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، مجید زارعیان با اشاره به حضور تیم دو نفره جودو ایران در رقابتهای جایزه بزرگ مغولستان و با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: سطح این مسابقات به لحاظ کیفی بالا بود. البته این موضوع در خصوص تمامی تورنمنت‌هایی که امتیاز آن در رنکنیگ جهانی ثبت می شود صادق است. در واقع تا زمان المپیک هیچ تورنمنتی پیدا نمی‌کنید که سطح پائین باشد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در همین مسابقات تعداد شرکت کننده ها زیاد نبود ولی حضور برخی جودوکاران صاحب نام و مدعی باعث بالارفتن سطح فنی مسابقات شده بود. روسیه سه جودوکاری که مدال المپیک در کارنامه داشتند را به مغولستان آورده بود ولی هر سه جودوکار از دور مسابقات کنار رفتند.

وی به برخی اخبار رسانه ها در خصوص سطح پائین مسابقات گفت: نمی دانم جه جریانی است که جودوکاران مدال کسب نمی کنند یک جور انتقاد می کنند و مدال هم که کسب می کنیم یک جور دیگر ؟ آنها که چنین ادعایی می کنند اطلاعات کافی از شرکت کنندگان این مسابقات ندارند. کافی است به سایت مسابقات مراجعه کرده و سابقه تک تک جودوکاران را بررسی کنند.

زارعیان ادامه داد: معلوم نیست چرا چنین انتقاداتی مطرح می شود. این جودوکاران سخت زحمت می کشند و به نتیجه می رسند. سعید ملایی چند ماهی  است که وزن خود را تغییر داده و در این مدت با یک روند رو به رشد در چهار تونمنت هم موفق به کسب مدال برنز شده است. آیا این آمار ضعیفی است؟ چرا باید زحمت این جودوکاران را نادیده بگیریم.  نفر دوم رنکنیگ جهانی هر چه تلاش کرد نتوانست ملایی را امتیاز شکست دهد با اخظار بود که جودوکار ما بازنده تاتامی را ترک کرد.

سرمربی تیم ملی جودو به مبارزات جواد محجوب هم اشاره کرد و گفت: محجوب در طول یک سال گذشته موفق به کسب مدال نشده بود و توانستیم با برنامه های تمرینی او را احیا کنیم. محجوب اگر با انگیزه بیشتر و تفکر حرفه ای تمرین کند بدون شک می تواند بهترین از این مبارزه کرده و به مدال های خوشرنگ تری دست پیدا کند. در همین مسابقات مسابقات خوبی به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: این جودوکاران روند خوبی در تمرینات و مسابقات مهم بین المللی دارند. در تمرینات مشترک بین المللی و اردوهایی که در تهران داریم برنامه هایی را برای رفع نقاط ضعف جودوکاران خود داریم تا در مسابقات بتوانیم مدالهای خوبی کسب کنیم.

زارعیان در مورد برنامه های آتی تیم ملی گفت: عصر امروز با حضور در فدراسیون گزارشی از مسابقات مغولستان را ارائه خواهم داد. برنامه بعدی تیم ملی حضور در مسابقات گراند اسلم روسیه است که پس از مشورت با رئیس و نایب رئیس فدراسیون اسامی نفرات اعزامی به این مسابقات را اعلام خواهیم کرد. این مسابقات امتیاز بالایی دارد و خیلی از جودوکاران مطرح دنیا برای کسب این امتیازات راهی روسیه خواهند شد. بعد از آن هم در خصوص مسابقات قهرمانی جهان تصمیم گیری خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی مورد اعزام تیم ملی به قهرمانی جهان گفت: هدف اصلی من اعزام ترکیبی از جوانی و تجربه به این مسابقات بود. از مدتها قبل از فدراسیون خواستم که تمرین تیم ملی با جوانان مشترک باشد که هنوز شرایط این امر فراهم نشده است. ما باید جوانان مستعد را کنار این با تجربه ها به مسابقات معتبر اعزام کنیم تا در امر پشتوانه سازی هم موفق باشیم.

وی در پایان گفت: با روندی که در تیم ملی داریم به جرات می توانم بگویم کسب مدال در رقابتهای المپیک دور از دسترس نیست. ولی باید امکانات و سرمایه لازم در اختیار قرار گیرد تا با تدارک مناسب جودوکاران خود را در بهترین شرایط برای مبارزه بهترینهای جهان در ریو2016 آماده کنیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید