www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۷ 1394/03/31

رکوردشکنی مهماندوست در اروپا و تعریف تایسون از میهمان نوازی چینی ها

خبرگزاری فارس: هجدهمین دوره جشنوراه فیلم‌های رزمی در حالی به میزبانی چین و در شهر شانگ‌های در حال برگزاری است که مسئولان برگزاری این جشنوراه مایک تایسون قهرمانی بی منازع جهان را به این مراسم دعوت کرده‌اند. وی پس از حضور در این مراسم در صفحه شخصی اجتماعی خود از میزبانی و مهمان نوازی چینی‌ها […]

خبرگزاری فارس: هجدهمین دوره جشنوراه فیلم‌های رزمی در حالی به میزبانی چین و در شهر شانگ‌های در حال برگزاری است که مسئولان برگزاری این جشنوراه مایک تایسون قهرمانی بی منازع جهان را به این مراسم دعوت کرده‌اند. وی پس از حضور در این مراسم در صفحه شخصی اجتماعی خود از میزبانی و مهمان نوازی چینی‌ها تعریف و تمجید کرده است. رسانه‌های چینی نیز از او به عنوان یکی از اسطوره‌های بوکس نام برده‌اند.

تایسون از سال 1985 وارد دنیای بوکس حرفه‌ای شده و در 1986 قهرمان دسته فوق سنگین شورای جهانی مشت‌زنی شد. وی سال بعد قهرمانی اتحادیه جهانی مشت‌زنی و فدراسیون بین‌المللی مشت‌زنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شد. وی در سال 1988 در یک مبارزه به‌ یادماندنی در 91 ثانیه مایکل اسپینکس را ناک‌اوت کرده و اولین شکست او را رقم زد و 20 میلیون دلار جایزه مسابقه را برد. تایسون برای مدتی شکست‌ ناپذیر به‌ نظر می رسید تا اینکه در 1990 مقابل جیمز داگلاس مغلوب شد. وی در سال 2006 پس از دو باخت پیاپی به دنی ویلیامز و کوین مک‌براید از ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری کرد.

Mike_Tayson

فدراسیون کاراته: پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته بانوان رده سنی بزرگسال شب گذشته پس از افطار در 4 وزن برگزار شد. در این رقابت‌ها کاراته‌کاها به صورت دوره‌ای(رفت وبرگشت) با هم مبارزه کردند. در پایان این مسابقات، سحر کرجی (50- کیلوگرم)، فاطمه چالاکی(55-کیلوگرم)، رزیتا علیپور(61- کیلوگرم) و حمیده عباسعلی(68+ کیلوگرم) به عنوان نفرات برتر اوزان مختلف انتخاب شدند، ضمن اینکه طبق صلاحدید کادر فنی انتخابی وزن 68-کیلوگرم به اردوی بعدی موکول شد. تیم ملی کاراته بانوان خود را برای حضور در سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند.

خبرگزاری فارس: رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان پس از کسب عنوان قهرمانی با این تیم در بازی های اروپایی گفت: مسئولان عالی رتبه کشور آذربایجان از قهرمانی ما در نخستین دوره بازی‌های اروپایی تعریف و تمجید کردند. نخستین دوره بازی‌های اروپا به میزبانی کشور آذربایجان برگزار شد و از این رقابت‌ها استقبال بسیار خوبی نیز به عمل آمد. با حضور 50 کشور اروپایی این رقابت‌ها برگزار شد و در واقع مثل یک المپیک کوچک بود. در رشته تکواندو اکثر قهرمانان جهان و المپیک حضور داشتند. سه نفر از قهرمانان روسیه نفر اول و دوم رنکینگ دنیا هستند که در این رقابت‌ها حضور داشتند. ناگفته نماند که تکواندوکاران تیم ملی آذربایجان مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشتند که از عملکرد همه آنها راضی هستم.

وی افزود: نماینده وزن 80 کیلوگرم تیم ملی آذربایجان مدال طلا کسب کرد که واقعا مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشت. نماینده صربستان را 12 بر صفر، “محمد لوتا” نماینده انگلیس که در المپیک لندن مقابل یوسف کرمی به برتری رسیده بود را 12 بر صفر شکست داد،‌نماینده پرتغال را با 7 امتیاز اختلاف شکست داد. من روز اول هم به فدراسیون آذربایجان گفته‌ام از هر جا بازیکن بیاورند برای من مهم نیست. من پس از اینکه از آنها تست گرفتم کارم را انجام می‌دهم. از هر کشوری ورزشکار بیاورند مهماندوست موظف است تمرین بدهد. آنها 14 سال پیش در مسابقات قهرمانی جهان تنها یک طلا کسب کردند و پس از آن به هیچ عنوان نتوانستند آن اتفاق را تکرار کنند. این برای اولین بار بود که آنها در یک رویداد بزرگ 5 مدال رنگارنگ کسب می‌کردند. به همین دلیل خوشحالی زیادی داشتند.

MartialArts

فدراسیون بوکس: در دومین شب از رقابتهای جام بوکس تریبل به میزبانی اسلواکی هفت نماینده ایران به روی رینگ رفتند که در پایان ۴ برد و ۳ شکست حاصل کار آنها بود. با این حساب چهار بوکسور پیروز فردا در دیدار فینال به مصاف حریفان خود می‌روند.

در دومین روز از رقابتها و در گروه A، رضا کرزبری  در وزن ۵۶ کیلوگرم در مصاف با بوکسور آلمانی شکست خورد. اسماعیل ارمشی در ۶۰ کیلوگرم بر حریف ایرلندی غلبه کرد و فینالیست شد. در همین وزن فروتن گل آرا درحالیکه باید با نماینده آلمان بازی می‌کرد، به دلیل انصراف حریفش به صورت مستقیم به فینال راه پیدا کرد تا فردا شب با ارمشی هم تیمی خود برای رسیدن به مدال طلا روی رینگ برود.

سجاد محرابی در وزن ۷۵ کیلوگرم در مصاف با بوکسوری از چک در همان راند اول با ناک اوت حریفش به پیروزی رسید و در وزن ۹۱ کیلوگرم سالار غلامی نیز با ناک اوت نماینده اسلواکی در راند نخست پیروز شد. این دو بوکسور نیز فردا در فینال به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.

در گروه B مسابقات نیز دانا اسماعیل‌زاده درحالیکه از حریف اسلواکی خود جلوتر بود، با “مشت شانس” حریف ناک‌دان شد و با تشخیص کادرفنی به رقابت خود ادامه نداد تا بازنده دیدار اعلام شود. مهدی روحی‌‎زاده هم در وزن ۶۹ کیلوگرم مقابل بوکسور آلمانی شکست خورد.  با این حساب گل آرا، ارمشی، محرابی و سالار غلامی به فینال جام بوکس تریب اسلواکی راه پیدا کردند.

جام بوکس تریبل اسلواکی با حضور ۲۹۰ بوکسور در سه رده سنی طی از دیروز و به مدت سه شب به میزبانی اسلواکی برگزار می‌شود.

تسنیم: مهسا افسانه کاتاروی تیم ملی بانوان می گوید: تمام تلاشم این است که در مهد کاراته برای ژاپنی‌ها خطرساز باشم و بعد از آن نیز به کسب مدال در رقابت‌های جهانی فکر می‌کنم. برنامه اصلی‌ام برای مسابقات جهانی اتریش است که دوست دارم با موفقیت در این مسابقات رکورددار کسب اولین مدال جهانی در کاتای انفرادی بانوان نیز باشم.  در دور قبلی رقابت‌های جهانی که به میزبانی آلمان برگزار شد عنوان پنجمی را از آن خود کردم اما دوست دارم در این دوره حتماً به مدال برسم. هیچ چیزی دور از دسترس نیست و امیدوارم با انجام تمرینات و حمایت مسئولان به بهترین نتیجه برسم.

تسنیم: فریبرز شمس رئیس کمیته لیگ فدراسیون بوکس گفت: نامه‌نگاری‌های لازم جهت حضور تیم‌های مختلف در لیگ بوکس صورت گرفته و تاکنون تیم‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، نفت امیدیه و صنعت نفت آبادان برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند. تمام تلاش‌مان این است که هر چه سریع‌تر جلسه‌ای با سرپرستان این تیم‌ برگزار کنیم و در تابستان این مسابقات را استارت بزنیم.

فدراسیون ووشو: اردوی آماده‌سازی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان از فردا دوشنبه به مدت دو هفته آغاز خواهد شد. رضا خلف زاده، امیرمحمد رضایی، طاهر قاسمی، مصطفی حسن زاده، فرشید اسدیان، سامان احمدی، علی وطن خواه، مهدی مختارپور، فرشاد عربی، محسن احمدی، نوید مکوندی و ابراهم فتحی ارگانی، اردونشینان تیم ملی تالوی مردان هستند.هو جین چائو به عنوان سرمربی به همراه توحید اسدیان، هادی غمخوار و احسان پیغمبری هدایت این نفرات را برعهده دارند.

در بخش زنان نیز، حمیده برخور، فاطمه حیدری، محبوبه کریمی، مهسا دهقان، هانیه رجبی و زهار کیانی حضور خواهند داشت که زیر نظر الهام صادقی و راضیه حاجی زاده تمرین خواهند کرد.

اردوهای تیم ملی ووشو در بخش ساندا نیز از اول مردادماه آغاز خواهد شد. تیم ملی ووشوی ایران خود را به منظور حضور در رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان که آبان ماه به میزبانی جاکارتای اندونزی برگزار می شود، آماده خواهد کرد.

فدراسیون تکواندو:  بیست و هشتمین دوره مسابقات دانشجویان جهان در بخش تکواندو طی روزهای 16 تا 22 تیرماه در 2 بخش پومسه و کیوروگی(مبارزه) به میزبانی گوانگجو کره جنوبی برگزار خواهد شد. آغاز این رقابتها از روز سه شنبه (16 تیرماه) است که در این روز پومسه رو‌های بخش انفرادی بر روی شیاپ چانگ می روند. در بخش زنان مرجان سلحشوری و بخش مردان مهدی جمالی نمایندگان ایران هستند. چهارشنبه (17 تیرماه) رقابت‌های پومسه تیمی و آزاد انجام می‌شود که در بخش زنان، مرجان سلحشوری، فاطمه قاسمی و بهاره قادریان در رقابت‌های تیمی و نگین گیل سمایی در بخش آزاد و در بخش مردان حسین بهشتی، حمید نظری و محمدجواد خیری در بخش تیمی و مهدی جمالی در بخش آزاد رو در روی حریفانش قرار خواهند گرفت.

سومین روز این مسابقات (پنجشنبه 18 تیرماه) با پیکارهای بخش کیوروگی آغاز می شود که تکواندوکاران اوزان 54- و 68- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ خواهند رفت که آرمین هادی پور و وحید عیسی بیگلو نمایندگان ایران هستند. در ادامه و در چهارمین روز (جمعه – 19 تیرماه) ایران 3 نماینده خواهد داشت که در وزن 67- کیلوگرم زنان هانیه اخلاقی و در وزن دوم و ششم مردان (58- و 80- کیلوگرم) جواد امیری و سعید رجبی آماده رقابت با حریفانشان می‌شوند.

شنبه، 20 تیرماه و در روز شلوغ تیم ایران، در بخش زنان تکواندوکاران اوزان 62- و 73+ کیلوگرم و در بخش مردان تکواندوکاران اوزان 74- و 87+ کیلوگرم به مصاف حریفانشان می روند که به ترتیب فرزانه صاحبی، اکرم خدابنده، احمد خسروفر و مهران عسکری هوگوپوشان کشورمان هستند.

21 تیرماه و در ششمین روز این رقابت‌ها، سروش احمدی و امید عمیدی در اوزان 63- و 87- کیلوگرم مبارزاتشان را پیگیری می کنند و در آخرین روز این رقابت‌ها (دوشنبه 22 تیرماه) پرونده این مسابقات با مبارزات تیمی در دو بخش زنان و مردان بسته خواهد شد. رقابت های مرحله فینال نیز از ساعت 18 تا 19 انجام خواهد شد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت سیدنعمت خلیفه (سرمربی) و رضا ایمان زاده (مربی) با ترکیب کامل و در هر هشت وزن اعزام خواهد شد و در بخش زنان با هدایت مینو مداح (سرمربی) با سه هوگوپوش راهی این دوره از مسابقات می شود. هوگوپوشان دانشجو، جمعه (12 تیرماه) راهی محل مسابقات خواهند شد.

کمیته ملی المپیک: روز گذشته جلسه کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد که این جلسه با محور توجه مالی بیشتر به سه رشته وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو پیش رفت. در این جلسه مسئولان کمیته اجرایی در کنار بررسی مسائل مالی و اعتباری که باید به فدراسیون‌ها تخصیص داده شود، برای توجه بیشتر به رشته‌های مدال‌آور در المپیک بحث و گفت‌وگو انجام دادند.

مهر: بیژن مغانلو سرمربی تیم ملی تکواندو هفته گذشته برای حضور در یک کلاس آموزشی راهی برزیل شد. در این کلاس مربیان تکواندو برزیلی و همچنین قهرمانان تیم ملی این کشور حضور داشتند که به مدت هفت روز در این کلاس به دو صورت تئوری و عملی حضوری فعال داشتند.

مغانلو در خصوص این کلاس گفت: روزانه دو جلسه کلاس تئوری و عملی داشتیم که مربیان تکواندو در بخش های مختلف به همراه برخی اعضای تیم ملی این کشور در این دوره حضور داشتند که در پایان هر جلسه هم برنامه پرسش و پاسخ در دستور کار بود. سرمربی تیم ملی تکواندو بعد از پایان این دوره بامداد فردا به تهران بازمی گردد.

انتهای پیام

Lvaco22

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.