www.khabarrazmavar.ir

ووشو قهرمانی آسیا - چین تایپه؛

شناسه خبر : ۱۹:۰۱ 1395/06/14

روز طلایی تیم ملی ایران تکمیل شد/ مدال طلا بر گردن عظیمی درخشید

تیم ملی ووشو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب یک مدال طلای دیگر شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا از روز (پنجشنبه ۱۱ شهریورماه) با حضور نمایندگان ۲۰ کشور به میزبانی شهر تایپه، پایتخت تایوان آغاز شده است. تیم ملی ووشوی ایران در دو بخش ساندا و تالوی مردان و زنان در این رقابت ها حضور یافته است.

عصر امروز یکشنبه «مرتضی عظیمی» در دیدار نهایی وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم به مصاف «زاخار رایابوف» از قزاقستان رفت و در رقابتی سخت و نفس گیر به برتری دو بر یک دست یافت تا به مدال ارزشمند طلا دست یابد. وی پیش از این برابر «کوان عبده باریموف» نایب قهرمان جهان از قرقیزستان به پیروزی رسیده بود.

همچنین، «الهه منصوریان» در دیدار پایانی وزن منهای ۵۶ کیلوگرم ساندای بانوان به مصاف «شن ژیانگ» سانداکار مطرح چینی رفت و در دو راند متوالی با نمایشی خیره کننده به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. ووشوکار شایسته کشورمان، اولین بانوی ساندای تاریخ ایران است که توانست در مسابقه رسمی بر حریفی چینی غلبه کند.

صبح امروز، تیم دوئلین مردان ایران متشکل از «محسن احمدی»، «رضا خلف زاده» و «امیرمحمدرضایی» به مصاف رقبای قدرتمند آسیایی خود رفت و با ارائه نمایشی که تحسین حاضرین در سالن ۱۲ هزار نفری شهر تایپه را همراه داشت با کسب امتیاز ۹،۶۹ به مدال طلا دست یافت.

این درحالی است که تیم دوئلین ایران نسبت به سال های گذشته که مدال های متعددی را در جهان و آسیا کسب کرده بود با دو تغییر راهی مسابقات قهرمانی آسیا  شد و خلف زاده و محمدرضایی جایگیزین نفرات باتجربه قبلی شده بودند. تیم دوئلین تایوان با امتیاز ۹،۶۸ دوم شد و نقره گرفت و سنگاپور با امتیاز ۹،۶۷ به مدال برنز رسید.

همچنین، «سعید فاضلی» که پیش از این بر حریفی از ماکائو غلبه کرده بود در مرحله نیمه نهایی به مصاف «وان تای گوین» از ویتنام رفت و توانست این دیدار سخت را در دو راند متوالی پیروز شود. فاضلی برای کسب مدال طلا به مصاف «جیه فنگ» از چین خواهد رفت.

«شهربانو منصوریان» قهرمان جهان از ایران به مصاف «هرگی باکایدان» نایب قهرمان سال ۲۰۱۵ جهان از فیلیپین رفت و در دو راند متوالی پیروز شد و به فینال رسید.

این دو سال گذشته در فینال مسابقات جهانی اندونزی هم به مصاف هم رفته بودند که منصوریان با برتری مقابل حریفش به مدال طلا رسیده بود.

شهربانو منصوریان برای کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف «ترانک آن کئوان» از ویتنام خواهد رفت.

«اشکان دلفانی» در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۰ کیلوگرم ساندای مردان به مصاف «ون ژونگ وانگ» رفت و با قبول شکست برابر این حریف از رسیدن به فینال بازماند و به مدال برنز قناعت کرد.

«مریم هاشمی» در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم ساندای بانوان به مصاف «ژینگ لیان وان» نماینده پرقدرت چین رفت و با وجود تلاش فراوان شکست را پذیرا شد و از رسیدن به فینال بازماند و به مدال برنز بسنده کرد.

«صدیقه دریایی» در مرحله نیمه نهایی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم بانوان به مصاف «ینگ کای» ووشوکار عنوان دار چین رفت و با وجود تلاش فراوان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. وی به مدال برنز مشترک این رقابت ها، اکتفاء کرد.

کاروان ووشوی ایران تا پایان روز چهارم مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان به سه مدال طلا توسط  تیم دوئلین(محسن احمدی، رضا خلف زاده و امیر محمدرضایی)، «مرتضی عظیمی» و «الهه منصوریان»، دو نقره از سوی «رضا خلف زاده» و «فرشاد عربی» و پنج برنز توسط «سهیلا منصوریان»، «صدیقه دریایی»، «مریم هاشمی»، «اشکان دلفانی» و «مهدی محمدی» کسب کرده است.

نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی آسیا، فردا دوشنبه با شناخت نفرات و تیم های برتر به اتمام می رسد که «عرفان آهنگریان» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «سعید فاضلی» در ۷۰ کیلوگرم، «یزدان میرزایی» در ۸۰ کیلوگرم و «معین تقوی» در ۸۵ کیلوگرم ساندای مردان و «شهربانو منصوریان» در ۶۵ کیلوگرم ساندای زنان در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان می روند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید