www.khabarrazmavar.ir

بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو؛

شناسه خبر : ۲۱:۵۸ 1395/05/13

رقابتهای جودو فردا قرعه کشی می شود/ نام خجسته از لیست خارج شد

مراسم قرعه کشی رقابتهای جودو در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی عصر پنجشنبه در محل برگزاری این رقابتها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رزم آور ، این دوره از مسابقات با حضور ۳۸۸ جودوکار از ۱۵۱ کشور جهان از روز ۱۶ مردادماه رقابتهای خود را روی تاتامی ریو آغاز خواهند کرد. بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مراسم قرعه کشی این مسابقات فردا پنجشنبه ۱۴ مردادماه  ساعت ۱۶ به وقت محلی برگزار خواهد شد.

بعد از پایان مراسم قرعه کشی ، کنفرانس خبری رئیس فدراسیون جهانی برگزار خواد شد و فدراسیون جهانی اعلام کرد خبرنگارانی که قصد حضور در این نشست خبری را دارند باید ID کارت مخصوص دریافت کنند.

اما طبق آخرین خبرهایی که از رقابتهای جودو منشتر شده پرافتخارترین جودوکار جهان به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی فرانسه در مراسم افتتاحیه رژه خواهد رفت. «تدی رنر» با داشتن هشت مدال طلای جهان ، طلا و برنز المپیک یکی از پرامیدترین جودوکاران در راه کسب مدال در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم است.

در میان ۳۸۸ جودوکاری که در این دوره به رقابت خواهند پرداخت ۴ جودوکار در بخش زنان و سه جودوکار در بخش مردان برای دفاع از مدال طلای خود به میدان می روند. « سارا منزس»  جودکار مسلمان ۴۸- کیلوگرم برزیل ، «ماتسوموتو کائوری» جودوکار ژاپن در وزن ۵۷- کیلوگرم، «کایالا» در وزن ۷۸- کیلوگرم آمریکا،«اورتیز» جودوکار ۷۸+ کیلوگرم کوبا ، «شاداتا شویلی» گرجستانی که در ۲۰۱۲ در وزن ۶۶- کیلوگرم مدال طلا کسب کرد و در ریو به وزن ۷۳- کیلوگرم آمده ، «تایگر خابلوف» روسی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و «تدی رنر»م فرانسوی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم هفت جودوکاری هستند که برای دفاع از عنوا قهرمانی خود رقابت خواهند کرد.

تیم ملی جودو کشورمان برای حضور در این مسابقات موفق به کسب سه سهمیه شد که علیرضا خجسته موفق به حضور در این رقابتها نشد و نام خود نیز از لیست جودوکاران حاضر در این رقابتها برای وزن ۶۶- کیلوگرم خارج شد.

اما دو نماینده دیگر کشورمان هفته آینده به روی تاتامی می روند.  دوشنبه ۱۸ مردادماه سعید ملایی به دیدار رقبای خود می رود. جواد محجوب دومین جودوکار کشورمان در این رقابتها در وزن ۱۰۰- کیلوگرم ۲۱ مردادماه به روی تاتامی می رود.

تیم دو نفره جودو کشورمان بامداد روز سه شنبه راهی ریو شد و از فردا تمرینات خود را در محل برگزاری این رقابتها آغاز می کند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.