www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۲۳ 1394/05/25

رقابتهای انتخابی تیم ملی ووشو برگزار شد

مرحله دوم مسابقات انتخابی تیم ملی با رقابت نزدیک مدعیان حضور در ترکیب ثابت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به پایان رسید. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، تمرینات تیم ملی درحالی به میزبانی آکادمی ووشو برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان پیگیری می‌شود که صبح امروز یکشنبه مرحله دوم رقابتهای انتخابی […]

مرحله دوم مسابقات انتخابی تیم ملی با رقابت نزدیک مدعیان حضور در ترکیب ثابت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، تمرینات تیم ملی درحالی به میزبانی آکادمی ووشو برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان پیگیری می‌شود که صبح امروز یکشنبه مرحله دوم رقابتهای انتخابی تیم ملی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

در مسابقات بخش دختران و در وزن ۴۸ كيلوگرم، «ماريه قادري نژاد» دومين پيروزي خود مقابل «صغری ابراهيمی» را كسب كرد، به ترکیب اصلی تیم ملی رسید. در وزن ۵۶ كيلوگرم، مبارزه حساسي بين «الهه منصوريان» و «هانيه قدرتی‌پور» برگزار شد. اين دو سانداكار درحالی سومين مبارزه خود را برگزار كردند كه هركدام به يك پيروزی رسيده بودند. در رقابت امروز، الهه منصوريان پيروز شد و به عنوان نفر برتر اين وزن لقب گرفت.

در وزن ۶۰ كيلوگرم، «پرتو دارابی» و «صديقه دريايی» رقابت كردند كه دريايی دومين پيروزي خود را به دست آورد و به عنوان سانداكار برتر وزن مشخص شد. پيش از اين، «سهيلا منصوريان» در وزن ۵۲ كيلوگرم، «شهربانو منصوريان» در ۶۵ كيلوگرم، «مريم هاشمی» در ۷۰ كيلوگرم و «سمانه خجسته» در ۷۵ كيلوگرم به عنوان نفرات برتر اوزان خود معرفی شده بودند.

با اين اوصاف هفت نفر برتر اوزان ساندای زنان مشخص شد تا با برگزاری اردوهای تمرينی، كادرفنی ۳ سانداكار را به مسابقات قهرمانی جهان اعرام كند. طبق قوانين جهانی، هر كشور در بخش ساندای زنان تنها ۳ سهميه در مسابقات جهانی اندونزی دارد.

اما این سهمیه در بخش مردان عدد ۵ را نشان می‌دهد که کادرفنی از میان هشت وزن باید نفرات خود را انتخاب کنند. بر همین اساس در وزن ۵۶ كيلوگرم «علی بختياری» دومين پیروزی‌اش مقابل «مرتضی خدابنده» را كسب كرد و به ترکیب اصلی رسید.

در وزن ۶۰ كيلوگرم، «فرود ظفری» برابر «افشين سليمی» به برتري دست يافت تا دو سانداكار يك بر يك مساوی شده و كار به مبارزه سوم كشيده شود. در وزن ۶۵ كيلوگرم «جعفر شيرزاد» دومين پيروزی خود مقابل “حميدرضا شهابی” را جشن گرفت و نفر برتر وزن شد.

در وزن ۷۰ كيلوگرم و مطابق انتظار‌ «محسن محمدسيفی» مقابل «سعيد فاضلی» پيروز شد تا با كسب دومين برد متوالی حضور خود در رقابتهای جهانی را تثبیت کند. همین نتیجه «سجاد عباسی» در وزن ۷۵ كيلوگرم مقابل «محمد خدابنده‌لو» کسب کرد.

«یزدان میرزایی» در وزن ۸۰ كيلوگرم در نخستين مبارزه‌اش «مجيد هاشم بيگی» را شكست داد و «امیر فضلی» در دومین دیدار خود در وزن ۸۵ كيلوگرم مقابل «معين تقوی» پیروز شد

«حمیدرضا قلی‌پور» هم در وزن ۹۰- کیلوگرم برابر حسن یوسفی صاحب برتری شد تا راه خود را برای حضور در مسابقات جهانی ار تجربه کند. پيش از اين «مسعود انصاری» در وزن ۵۲ كيلوگرم و «آرمان بازياری» در به اضافه ۹۰ كيلوگرم به عنوان نفرات برتر وزن خود انتخاب شده بودند.

رقابتهای ووشو قهرمانی جهان آبان‌ماه در اندونزی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.