www.khabarrazmavar.ir

صفر تا صد مسائل فنی برعهده رئیس سبک پنچاک سیلات بود

شناسه خبر : ۱۳:۵۵ 1397/06/07

رشیدی: خرم باید در شورای فنی پاسخگو باشد/ با مسببان نتایج پنچاک سیلات قاطعانه برخورد می‌کنیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در واکنش به ناکامی پنچاک‌ سیلات در بازی‌های آسیایی اندونزی گفت: خرم باید در مورد ناکامی که این رشته در بازی‌های آسیایی پاسخگو باشد و ما هم با مسببان این نتیجه قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ،‌  فاجعه‌ای به نام پنچاک سیلات! هنوز تا پایان بازی‌های آسیایی اندونزی چند روزی باقی مانده، اما ناکامی عجیب پنچاک سیلات‌کاران کشورمان در المپیک آسیایی همچنان نقل محافل ورزشی است، حالا این روزها دانستن در مورد این رشته گمنام حتی برای افراد عام جامعه هم مهم و جالب شده است. پنچاک سیلات رشته‌ ورزشی  است که کشور میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به آن امید داشت تا به واسطه پنجاک سیلات جز ۴ تیم اصلی بازی‌ها باشد، هر چند که تا این لحظه نیز به اهداف ناصواب خود رسیده، اما اینکه چرا همایون خرم رئیس سبک پنچاک سیلات ایران با فضا سازی به مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی قول کسب مدال در این رشته گمنام را داده و آنها را مجاب کرده تا لشکری را راهی جاکارتا کنند، برای همه ما جای سوال دارد؟! این روزها پس از شکست ۹ نماینده ایران در این رقابت‌ها جامعه ورزش منتظر است تا پس از بازگشت این تیم به ایران مسئولان این سبک به صورت شفاف پاسخگو باشند که چرا در صورت نداشتن شانس کسب مدال، لشکری از ورزشکاران را به این رویداد بزرگ آسیایی اعزام کرده‌اند! ناگفته نماند تهمینه کربلایی ملی‌پوش تیم پنچاک‌سیلات بانوان ایران در مبارزه مرحله نیمه‌ نهایی بازیهای آسیایی جاکارتا، به مصاف حریفی از ویتنام رفت که با شکست در این مبارزه، به مدال برنز بازی‌های آسیایی بسنده کرد. او در قرعه اول با استراحت روبرو بود و بدون پیروزی به مدال برنز دست یافت!  درواقع این رشته به همراه رشته جوجیتسو تا به این لحظه ناکام به تمام عیار کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی هستند، چرا که تیم ملی جوجیتسو کشورمان هم دست کمی از پنچاک سیلات ندارد و آنها نیز همگی با شکستی زودهنگام میزبان همه حریفان خود را خوشحال کردند!

گفت‌و‌گوی محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی را با فارس در ادامه می‌خوانید:

آقای رشیدی بدون تعارف، پنچاک سیلات ناکام بود، چه دلیلی داشت که این اتفاق رخ داد؟

بله، متاسفانه ۹ نماینده به این مسابقات اعزام شده بود که نتیجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست!

شنیده شده رئیس سبک پنچاک سیلات برکنار شده آیا این موضوع صحت دارد؟

نه خیر تا این لحظه بنده چنین موضوعی را نشنیده‌ام، قرار است به صورت جدی به این موضوع بپردازیم. چرا که خرم باید در مورد ناکامی که این رشته در بازی‌های آسیایی کسب کرده، پاسخگو باشد.

آیا برخورد جدی و حتی برکناری در دستور کار شما قرار دارد؟

واقعیت امر این است که ما با توجه به وعده‌هایی که رئیس سبک پنچاک سیلات کشورمان داده بود، انتظار مدال را داشتیم اما … به هر حال خرم باید در شورای عالی فنی حضور پیدا کند و در مورد این ناکامی توضیح دهد. بنده اعلام کرده‌ام بلافاصله پس از بازگشت تیم به ایران در اولین جلسه کاری خرم باید در کمیته عالی شورای فنی حضور پیدا کند و در مورد این ناکامی توضیح دهد، ما قطعا برخورد قاطعی با این مجموعه خواهیم داشت.

آیا رئیس سبک این رشته قول مدال هم به فدراسیون ورزش‌های رزمی داده بود؟

بله او قول سه مدال را داده بود اما رنگش مدال را اعلام نکرده بود!

گویا شما صفر تا صد مسائل فنی را به خرم واگذار کرده بودید؟

ما هیچ شناختی از این رشته نداشته و نداریم به همین دلیل به هیچ کسی اجازه ورود به مسائل فنی پنچاک‌سیلات را ندادیم، حتی امینی نایب رئیس فدراسیون را نیز اجازه ندادیم به این موضوع ورود کند و تمام مسائل فنی بر عهده همایون خرم بود. امینی در سامبو به مسائل فنی آشنایی دارد و در این رشته ورود کرده، اما چون ما هیچ شناختی از این رشته نداشتیم ورود نکردیم و در واقع صفر تا صد مسائل فنی بر عهده همایون خرم بود و حالا او نیز باید در شورای فنی توضیح کامل به ما بدهد.

چطور شد که با توجه به عدم شناخت از این رشته شما با اعزام ۹ نماینده به بازی‌های آسیایی موافقت کردید؟

خرم رئیس این سبک است و در جلساتی که داشتیم او اعلام کرد تمام تیم‌های دنیا به غیر از اندونزی از لحاظ فنی پایین تر از ما هستند و می‌توانیم در کنار این کشور مدال کسب کنیم. متأسفانه شاهدیم که چنین اتفاقی رخ نداد و حالا خرم باید در شورای فنی پاسخگو باشد. به هر حال با توجه به اینکه ما هیچ شناختی از این رشته نداشتیم تمام مسائل فنی را بر عهده خرم واگذار کرده بودیم، انتخابی تیم ملی با نظارت ما بود، اما آنها هیأت رئیسه و کادر فنی دارند و تمام تصمیمات فنی را آنها می‌گرفتند. به هر حال ما این تیم را پشتیبانی کردیم و در طول این سال‌ها برای اولین بار است که فدراسیون ورزش‌های رزمی از یک رشته به این اندازه حمایت می‌کند ما تمام نیازهای آنها را در طول این مدت برآورده کردیم.

صحبت پایانی شما…

قطعا طی چند روزه آینده شورای فنی تشکیل می‌شود و با مسببان این نتیجه به صورت قاطعانه برخورد خواهیم کرد. به هر حال باید پاسخگوی این شکست‌ها باشند.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید