www.khabarrazmavar.ir

جودو قهرمانی آسیا - هند؛

شناسه خبر : ۱۵:۵۶ 1395/06/21

رامین صفویه طلایی شد/ تیم جودو جوانان ایران روی سکوی سوم آسیا

پرونده تیم جودو جوانان ایران در هفدهمین دوره رقابتهای آسیا با کسب ۵ مدال رنگارنگ و ایستادن روی سکوی سوم قاره کهن بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این دوره از مسابقات با حضور ۱۴۴ جودوکار از ۱۹ کشور به مدت دو روز در سالن «راجیوگاندی» شهر گوچی در هند برگزار شد که در نهایت تیم جوانان ایران  با دو طلای محمد رشنونژاد و رامین صفویه، مدال نقره علیرضا خجسته و برنز مهدی فتحی پور، سبحان رسولی و زهرا باقری در این دوره از مسابقات روی سکوی سوم ایستاد.

در روز پایانی این مسابقات امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه جودوکاران اوزان سنگین به روی تاتامی رفتند. که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان  یک طلا و دو برنز بود.

رامین صفویه جودوکار وزن ۱۰۰- کیلوگرم تیم جوانان ایران که طلای المپیک نوجوانان ، برنز نوجوانان جهان و طلای جوانان آسیا را در کارنامه دارد برای دومین سال متوالی قهرمان جوانان آسیا شد.

وی دور نخست استراحت داشت، سپس جودوکارانی از عراق و قزاقستان را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد و در این مرحله هم حریفی از ازبکستان را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

سبحان رسولی در وزن ۸۱- کیلوگرم به نشان برنز دست کرد. وی  دور نخست استراحت داشت و سپس «الطلال» عربستانی را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. رسولی در این مرحله نتیجه را به «بوبانوف» ازبکستانی واگذار و  به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف «ادریس اف» از قزاقستان رفت و با برتری در این مبارزه به نشان برنز دست
یافت.

زهرا باقری در وزن ۷۸- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت، سپس به کره جنوبی باخت ولی در گروه بازنده ها هند را شکست داد و به نشان برنز دست پیدا کرد.
همچنین نسیم محمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم دختران بعد از استراحت در مرحله نخست ، دور دوم «متالیش» از هند را شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله نتیجه را به «سالی کوا» از قزاقستان واگذار کرد و در دیدار رده بندی هم به نپال باخت و پنجم شد.

سمیه زمانی در وزن ۷۰- کیلوگرم نتیجه را به کره جنوبی و هند واگذار کرد از دست یابی به مدال بازماند. رضا رضایی هم در ۹۰- کیلوگرم دور نخست به قزاقستان باخت و از جدول خارج شد.

همچنین حمیدرضا ملک زاده در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بعد از استراحت در مرحله نخست،  به حریفی از تاجیکستان باخت. وی در گروه شانس مجدد ابتدا چین تایپه را از پیش رو برداشت ولی در ادامه به ازبکستان باخت و پنجم شد.

بنابراین پرونده تیم جودو جوانان ایران با دو طلای محمد رشنونژاد و رامین صفویه ، مدال نقره علیرضا خجسته و برنز مهدی فتحی پور ، سبحان رسولی و زهرا باقری در این دوره از مسابقات بسته شد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.