www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۵۶ 1394/02/30

رئیس IWUF در نشست خبری: مایلیم میزبانی جام جهانی 2016 به ایران داده شود / ووشو در سال 2024 یا 2028 المپیکی می شود

رئیس فدراسیون جهانی ووشو IWUF در دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون ووشوی ایران اطمینان داد این رشته به زودی وارد المپیک شود. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، در ابتدای این نشست علی نژاد، رییس فدراسیون ووشو ضمن خوشامدگویی به یوزای چینگ و اهالی رسانه، گفت: ما امروز در خدمت یکی […]

رئیس فدراسیون جهانی ووشو IWUF در دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون ووشوی ایران اطمینان داد این رشته به زودی وارد المپیک شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، در ابتدای این نشست علی نژاد، رییس فدراسیون ووشو ضمن خوشامدگویی به یوزای چینگ و اهالی رسانه، گفت: ما امروز در خدمت یکی از بزرگ‌ترین افراد جهان هستیم. وی نایب رییس IOC و رییس فدراسیون جهانی ووشو و نایب رییس شورای المپیک آسیا است. با توجه به ورود ایشان صحبت‌ها و همکاری‌هایی را نیز خواهیم داشت.

در ادامه یوزای چینگ، رییس فدراسیون جهانی ووشو، اذ‌عان‌ کرد: خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم. ووشوی ایران بعد از چین حرف اول را در آسیا می‌زند و یکی از قدرت‌های جهان نیز محسوب می‌شود. ما ووشو را برای اولین بار از 1990 وارد بازی‌های آسیایی کردیم. از همان سال تاکنون حضور ووشو در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی تداوم داشته است. از سال 1988 فدراسیون آسیایی ووشو را پایه گذاری کردیم. در اروپا سال 1985 مسابقات قهرمانی ووشو برگزار شد. فدراسیون جهانی در سال 1990 تشکیل شد و از آن زمان برنامه بازی‌های جهانی ووشو را داشتیم. بازی‌های جهانی امسال نیز در اندونزی برگزار خواهد شد.

نایب رییس IOC با توجه به این که ایران پیشنهاد میزبانی جا‌م جها‌نی 2016 را داده است و ممکن است این میزبانی به ایران داده شود، گفت: ایران درخواست میزبانی جا‌م جها‌نی 2016 را داده است. می‌خواهیم قطعا میزبانی ساندا در سال 2016 به ایران داده شود و در تالو نیز اگر ایران بتواند، میزبانی را بگیرد.

وی در ادامه خاطر‌ نشان کرد: ما سعی کردیم از سال 2001 ووشو را وارد المپیک کنیم در سال 2008 در المپیک پکن ووشو حضور داشت ما در چین قدرت داشتیم و توانستیم با اعمال قدرتمان در آن سال رشته ووشو را وارد المپیک کنیم که البته حضور ووشو به صورت آزمایشی بوده است. ما در المپیک نانجینگ نیز ووشو را برگزار کردیم. می‌خواهیم در سال 2024 یا 2028 ووشو را وارد المپیک کنیم. قرار است که دو رشته پر اهمیت از المپیک خارج شود و این دو رشته در کشورهای آمریکا و ژاپن طرفداران زیادی دارد و به خاطر این طرفداران تا به امروز در المپیک باقی‌ مانده است. تلاش داریم که از المپیک 2020 توکیو به بعد دو رشته را جایگزین کنیم. البته ژاپنی‌ها می‌خواهند یک رشته‌ای را وارد المپیک کنند که در آن قدرتشان زیاد باشد. من به همراه علی نژاد و همه همکاران تلاش می‌کنیم که ووشو در سال 2024 وارد المپیک شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از این هم ووشو به صورت نمایشی وارد المپیک خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: ما در المپیک چین چون قدرت داشتیم ووشو را وارد المپیک کردیم، اما بعد از این می‌خواهیم ووشو به صورت دائم باشد. فدراسیون جهانی ووشو 150 عضو دارد و این نشان از گسترش ووشو در جهان است. ووشو در تمامی قاره‌ها مسابقات رسمی دارد . هر دو سال یک بار مسابقات جهانی با حضور 80 کشور برگزار می‌شود. تمامی رشته‌ها‌یی که در المپیک حضور دارند به صورت پایه‌ای در 70 کشور فعالیت می‌کنند. ما سعی داریم ووشو را در قاره های دیگر هم گسترش دهیم. شاهد هستیم که هر دو سال یک بار در آفریقا و آمریکا مسابقات برگزار می‌شود. ما سعی داریم اعضای فدراسیون جهانی را از 150 به 170 نفر برسانیم.

نایب رییس IOC در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تلاشی برای المپیکی شدن ووشو کرده‌اید؟ گفت: سعی داریم که این رشته را گسترش دهیم و به جهانیان معرفی کنیم. ووشو از سال 2017 وارد مسابقات دانشجویان جهان یونیورسیاد خواهد شد. سعی داریم در مسابقات پان آمریکن ووشو وجود داشته باشد. با گسترش ووشو در جهان قول می‌دهم که ووشو را در سال‌های آینده در المپیک ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به این که ووشو احتمالا فقط در بخش تالو وارد المپیک می‌شود، ا‌دا‌مه‌ داد: من از صمیم قلب دوست دارم که ووشو در دو رشته ساندا و تالو وارد المپیک شود، اما به خاطر این که رشته رزمی مثل تکواندو و کشتی، جودو و بوکس در المپیک حضور دارند فکر نمی‌کنم بشود ساندا را فعلا وارد المپیک کرد. خود ما هم سعی می‌کنیم که فعلا تالو وارد المپیک شود. کمیته‌ بین‌المللی المپیک نمی‌خواهد رشته‌ها‌ی زیادی وارد المپیک شود. فدراسیون جهانی ووشو هم سعی می‌کند که ساده تر وارد المپیک شود. بررسی‌ها را انجام خواهیم داد و به احتمال فراوان تالو وارد المپیک می‌شود.

IMG_8305

نایب رییس IOC در پاسخ به این سوال که مشکلات داوری که در ووشو وجود دارد باید چگونه حل شود؟ بیا‌ن‌ کرد: در همه رشته‌ها‌ مشکلات داروی وجود دارد و این جزوی از ورزش است. برای مثال در فو‌تبا‌ل وقتی که توپ وارد دروازه شود همه می‌بینند، اما ممکن است که داور گل را قبول نکند و رایش هم تغییر نمی‌کند. ما در ووشو نیز سعی را بر این کرده‌ایم که مشکلات داوری حل شود و مشکلات داوری کنیم، اما نمی توانیم کاری کنیم که مشکلات کامل حل شود.

علی نژاد، رییس فدراسیون ووشو گفت: ما امروز صبح با کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک جلسه‌ای را برگزار کردیم و سعی کردیم با وزیر ورزش و جوانان نیز نشستی داشته باشیم، اما به دلیل حضور ایشان در تبریز این اتفاق رخ نمی‌دهد، ولی قطعا با یکی از معاونان وزیر نشستی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا چینی‌ها برای دادن مربی به ایران همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند؟ تصریح کرد: باید بگویم که من چنین چیزی را نشنیده‌ام. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با ایران همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

علی نژاد در این خصوص در ادامه توضیح داد: ما چندی پیش مربی ساندای بانوان را که توسط انجمن چین معرفی شده بود به ایران آوردیم. ما با چین روابط خوبی داریم و مشکل خاصی نیست. اگر هم در تالو با مربی به توافق نرسیده‌ایم به این دلیل بوده که مربیان مد نظر ما معرفی نشده اند و در آن سطحی که ما می خواستیم نبودند و یا مربیان علاقه ای به همکاری با ما نداشته‌اند وگرنه از سوی چین مشکلی نبوده است.

رییس فدراسیون ووشو و نایب رییس فدراسیون جهانی همچنین با اشاره به این که ووشو در حوزه خلیج فارس پیشرفت خوبی داشته است خاطر‌ نشان کرد: ما در کویت ووشو را راه‌اندازی کردیم. در قطر و امارات هم رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم تا رشته ووشو پیشرفت کند. فدراسیون غرب آسیا و میانه را راه‌اندازی کردیم. در این کشورها رشته‌های رزمی از طرفدار کمی برخوردار هستند و سخت است که وارد کشورهایی که علاقه ندارند، شد. کار کند پیش می‌رود، اما ما فعالیت‌هایمان را پیگیری می‌کنیم تا ووشو را در سطح خاورمیانه بالا ببریم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید