www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۲۲ 1395/02/12

رئیس روابط بین الملل برکنار شد/روشنایی: با آبروی افراد بازی نکنید

سرپرست فدراسیون جودو که ۱۵ دیماه گذشته رئیس کمیته روابط بین الملل را منصوب کرده بود وی را برکنار و نفر جدید را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، رشید خدابخش در پنجمین ماه سرپرستی خود در فدراسیون جودو همچنان روی نوار تغییرات حرکت می کند و در تازه ترین […]

سرپرست فدراسیون جودو که ۱۵ دیماه گذشته رئیس کمیته روابط بین الملل را منصوب کرده بود وی را برکنار و نفر جدید را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، رشید خدابخش در پنجمین ماه سرپرستی خود در فدراسیون جودو همچنان روی نوار تغییرات حرکت می کند و در تازه ترین اقدام خود رئیس روابط بین المللی را برکنار کرد.

وی که ۱۵ دیماه ۹۴ حسن روشنایی را به عنوان رئیس کمیته روابط بین الملل منصوب کرده بود ، امروز با وی قطع همکاری کرده و دکتر روح الله مدبر را به عنوان سرپرست این کمیته منصوب کرد.

حسن روشنایی در مورد برکناری خود گفت: دلیل این کار را نمی دانم و علاقه هم ندارم بدانم به چه دلیل این تصمیم اتخاذ شد. ایشان شب گذشته با من تماس گرفت و خواست امروز به فدراسیون بروم. وقتی وارد جلسه با سرپرست فدراسیون شدم به من اطلاع داد که می خواهیم با شما قطع همکاری کنم.

وی افزود: در این مدت که مشغول کار بودم نه اتاقی داشتم و نه میز و تلفنی برای انجام کارها ولی کلیه برنامه ها به صورت منظم اجرایی شد و پرونده دو اعزام پیش رو به باکو و آلماتی هم کامل تحویل دادم. متاسفانه زمان برای من دوباره تکرار شد . بنده بخاطر ارتباطم با آقای درخشان در زمان رستگار هم موقع انتخابات برکنار شدم و امروز هم درست در همان زمان و در حالی که شایعه ثبت نام آقای درخشان برای ریاست فدراسیون اعلام شده این اتفاق برای من تکرار شد.

رئیس پیشین کمیته روابط بین الملل فدراسیون جودو افزود: با این تغییرات مشکلی ندارم و از این دست مسائل زیاد دیده ام ولی این نوع برخوردها بازی با آبروی افراد است. از این ناراحتم که با افراد مانند دستمال یکبار مصرف برخورد می شود. اینکه رییسی کسی را نخواهد مهم نیست چون حق قانونی و اداری اوست ولی اینکه ایشان بخواهد یکروزی بدون شناخت شخصی را بیاور د و دو روز بعد برکنار کند فقط نشانگر آن است که آقای خدابخش جامعه ما را نمیشناسد و به آن اشراف ندارد. و این معضلی برای اداره فدراسیون جودو است.

RazmNews-judo5

روشنایی ادامه داد: خدابخش انسان خوش مشرب و نازنینی است اما برای ریاست بر صندلی جودو این موضوع کافی نیست. ایشان سالها مدیر ورزشی بوده ولی بر افرادی ریاست کرده که کارمند و حقوق بگیر بوده اند اما در فدراسیون جودو این موضوع مطرح نیست و افراد دارای جایگاههای اجتماعی هستند و بازی با نام و آبروی افراد جایز نیست. اینکه افراد را بخاطر تجربه و جایگاهشان بیاوریم و بعد نام ایشان را باطل کنیم رسم جوانمردی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدابخش روزی که آمدند اعلام کردند که هدفشان ماندن در جودو نیست و بر حسب رسالتی که بر عهده ایشان گذاشته اند می خواهند اوضاع را سر و سامان دهند. اما امروز می بینیم که بخاطر همین صندلی رفتارو کردار ایشان تغییر کرده است و از افرادی که روزی به نیکی یاد می کردند و خودشان را ارادتمند ایشان می دانستند به بدی یاد می کنند. آیا واقعا این رسم جوانمردی است .

این کارشناس جودو در مورد آرامش حاکم بر اوضاع جودو گفت: ایشان اعلام می کنند که جودو امروز به آرامش رسیده و اتحادی بین اهالی جودو حکمفرما شده است من میخواهم بدانم دلیل این همه عزل و نصب چیست ؟ نایب رییس بانوان . دبیر . خزانه دار. مربیان تیم ملی . روابط عمومی و روابط بین الملل . کمیته فنی هم که نداریم و حتی اعضای هیات رییسه فدراسیون هم دیگر به فدراسیون نمی آیند. اثبات این موضوع ساده است . اگر یک جلسه هیات رییسه بگذارند بروید ببینید کدامشان حضور پیدا می کنند. از آقای امینی و درخشان و تجاری و رضوی بپرسید ببینید آیا حاضرند در این جلسه شرکت کنند.
روشنایی در پایان به کسب سهمیه های المپیک هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بحث کسب سهمیه المپیک هم شعاری شده برای رسیدن به اهداف شخصی. به عنوان یک فرد آگاه از مجامع بین المللی اعلام میکنم که ما هیچ سهمیه ای نگرفته ایم و همانطور که بارها در گذشته اعلام کرده ام اعلام نتیجه کسب سهمیه ها در جودو در ماه می ۲۰۱۶ (۱۰ خرداد ۹۵) از طریق وب سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو صورت می گیرد و هر گونه اظهار نظر پیش از این تاریخ فاقد وجاهت رسمی است. البته امیدوارم ما هر چه بیشتر سهمیه بگیریم اما باید واقع بین باشیم که جایگاه دو سهمیه ما الان در رده بیستم رنکینگ است و نفر سوم ما هم در صورت کسب نتیجه خوب در دو رویداد باقیمانده باکو و آلماتی می تواند سهمیه بگیرد و کار او بسیار مشکل است.
منبع:خبرگزاری مهر
Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.