www.khabarrazmavar.ir

فرار رو به جلو پس از اتفاقات فدراسیون هنرهای رزمی

شناسه خبر : ۱۰:۵۱ 1395/09/15

رئیسی که خود را تبرئه کرد!

پرونده اتفاقات جام جهانی موی تای با استعفای مدیر تیم های ملی بسته شد اما آیا در این موضوع تنها باید به همین استعفا اکتفا شود و بپذیریم که رئیس فدراسیون بی تقصیر بوده است؟

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری ایسنا بعد از پایان جام جهانی موی تای تصاویری از این رقابت‌ها منتشر شد که نشان می‌داد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم بانوان ایران در حالی روی سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد که نماینده رژیم اشغالگر قدس نیز روی سکوی قهرمانی قرار گرفته بود. نمایندگان ایران همیشه با به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه حاضر به رقابت و یا روی سکو رفتن به همراه نمایندگان این رژیم نیستند و رخ دادن چنین اشتباهی قابل توجیه نیست.
بعد از انتشار اخبار این اتفاق، فدراسیون ورزش های رزمی رسما عذرخواهی کرد و این اتفاق را سهوی دانست.

اما این پایان ماجرا نبود و حسین عابدی مدیر تیم های ملی فدراسیون که در جام جهانی به عنوان سرپرست حضور داشت از سمتش استعفا کرد.

رشیدی رییس فدراسیون رزمی پیش از استعفای عابدی اعلام کرده بود که با قاطعیت با این مساله برخورد می‌کند و با کسی شوخی ندارد. او گفت که نفرات اعزامی به عنوان حراست، ورزشکار، سرپرست و مسئولین تیم باید پاسخگو باشند.

اما آیا برخورد قاطعانه تنها باید با دیگران باشد. پس خود رئیس در این جریان چه سهمی دارد، رییس فدراسیونی که شخصا عذرخواهی نکرد و با مسبب دانستن اعضای اعزامی به مسابقات، به نوعی خود را تبرئه کرد.

اگر فردی فاقد توانایی و کفایت لازم صاحب پستی در فدراسیون شده، رئیس فدراسیون به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیرنده مقصر نیست که چنین افرادی را به کار گمارده است؟ این موضوعی است که وزیر ورزش نیز به آن اشاره کرد و مسئولیت مستقیم چنین اتفاقاتی را با رئیس فدراسیون دانست.

در بسیاری از این دست اتفاقات نیز مسئولان با عدم مسئولیت پذیری، دیگران را مقصر می دانند و عموما نفرات پایین دست قربانی ماجرا هستند. استعفای سرپرست و یا تعلیق ورزشکار دردی را دوا نمی‌کند، بلکه رئیس فدراسیون که خود می‌توانست استعفا دهد (اما این کار را نکرد) باید پاسخگوی چنین قصور بزرگی بوده و باید مواخذه شود.

البته وزیر ورزش روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه نباید به جای استعفای سرپرست تیم رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی استعفا می‌کرد، خاطرنشان کرد: گزارشی در این زمینه توسط معاونت ورزش قهرمانی و شورای برون مرزی در حال تهیه است که پس از دریافت گزارش‌های لازم نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

امید است وزارت ورزش و جوانان با بررسی همه جانبه‌ی این موضوع و با داشتن نگاه ویژه به نقش رییس فداسیون در این ماجرا زمینه‌ای را فراهم آورد که در اتفاقات مشابه مقصران صوری بار بی‌مسولیتی رییس یک فدراسیون را بر دوش نکشند.

آخرین اخبار