www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۱۵ 1396/01/16

دو کاراته‌کای ایرانی در صدر رنکینگ فدراسیون جهانی

طبق رنکینگ جدید فدراسیون جهانی کاراته، سجاد گنج زاده در صدر رده بندی سنگین وزن دنیا باقی ماند و امیر مهدی‌زاده با دو پله صعود عنوان بهترین سبک وزن را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پس از پایان سومین دوره لیگ جهانی «کاراته وان» در سال ۲۰۱۷ که به میزبانی امارات برگزار شد، فدراسیون جهانی کاراته با احتساب امتیاز این رقابتها، جدیدترین رنکینگ را اعلام کرد که از ۵ وزن مردان، صدر رنکینگ ۲ وزن در تصاحب ورزشکاران ایرانی است. به غیر از امیر مهدی زاده و سجاد گنج زاده، ذبیح الله پورشیب نیز با رنکینگ دوم وزن ۸۴- کیلوگرم و حمیده عباسعلی با رنکینگ چهارم وزن ۶۸+ کیلوگرم دیگر کاراته‌کاهای ایرانی هستند که بهترین جایگاه را در اختیار دارند.

اما در رنکنیگ جدید فدراسیون جهانی و در وزن ۶۰- کیلوگرم، امیر مهدی زاده که در کاراته وان دوبی صاحب نشان برنز شد، ۵۲۵ امتیاز تصاحب کرد تا در مجموع با ۳۵۰۵ امتیاز به رده اول رنکینگ وزنش نقل مکان کند.  داگلاس بروس برزیلی با ۲۷۷۸ و صدرالدین سایماتوف ازبک با ۲۶۳۵ امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

استیون داکوستا از فرانسه با ۳۸۷۲، وینیسیوس فیگورا از برزیل با ۳۷۹۶ و مارشال تادیسی مجارستان با ۳۷۶۰ نفرات اول تا سوم وزن ۶۷- کیلوگرم هستند و از ایران سعید احمدی که در دوبی توفیقی نداشت و تنها ۱۰ امتیاز از این رقابتها گرفت، در مجموع با ۹۷۰ امتیاز در جایگاه ۲۵ است و  سعید علیپور با مدال طلای پیکارهای کاراته وان و کسب ۸۷۵ امتیاز با ۸۸۳ امتیاز به رده ۲۸ رسید.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، رده های اول تا سوم در اختیار  توماس اسکات از آمریکا با ۴۳۶۸، رافائل آقایف آذربایجان با ۴۲۹۰ و المان اتیمو از ترکیه با ۲۵۳۵ امتیاز است. علی اصغر آسیابری با ۱۱۴۰ امتیاز در جایگاه ۲۲ است. ابراهیم حسن بیگی که در کاراته وان دوبی در همان مبارزه اول نتیجه را واگذار کرد و با ۲۵ امتیاز به کار خود خاتمه داد با ۸۹۵ امتیاز در رده ۲۸ است و بهمن عسگری با ۵۳۰ امتیاز از اندوخته‌های قبلی خود در جایگاه ۵۴ جدول این وزن قرار دارد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ریتارو آراگا از ژاپن با اختلافی ۳۲۰۰ امتیازی در صدر وزن ۸۴- کیلوگرم است، اما ذبیح الله پورشیب با ۱۲۵ امتیازی که در کاراته وان کسب کرد، در مجموع با ۳۶۵۲ امتیاز خودش را به رده دوم رساند. اوگور آکتاش کاراته‌کای ترکیه هم با ۳۲۴۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. احسان حیدری با ۶۲۱ امتیاز ۳۶ و مهدی خدابخشی با ۲۲۵ امتیاز در رده ۱۰۳ است.

در سنگین وزن، سجاد گنج زاده به روند موفقیتش تداوم بخشید و با ۵۰۳۲ امتیاز همچنان در صدر وزن ۸۴+ کیلوگرم است. او با مدال طلای کاراته وان دبی ۸۲۵ امتیاز به اندوخته‌هایش اضافه کرد و اختلافش با جاناتان هورنه آلمانی نفر دوم این وزن را به عدد ۱۸۴۷ رساند و انیس ارکان کاپیتان تیم ملی ترکیه با ۳۷۳۵ امتیاز در جایگاه دوم این وزن هستند. سامان حیدری دیگر کاراته‌کای ایرانی کشورمان هرچند در کاراته وان دبی مدالی نگرفت اما با دو بردی که کسب کرد، ۱۲۵ امتیاز بدست آورد و با ۹۱۵ امتیاز در جایگاه ۲۲ قرار دارد و ایمان سنچولی با ۲۲۰ امتیاز در رده ۹۳ است.

در کاتای انفرادی مردان، اسپانیا، ژاپن و ونزوئلا به ترتیب در رده های اول تا سوم هستند. ابوالفضل شهرجردی با ۵۲۵ امتیازی که از مدال برنز کاراته وان دبی کسب کرد در مجموع با ۵۸۵ امتیاز در رده ۵۶ است. فرید حقیقی با ۴۲۰ امتیاز و مهران قربانعلی‌پور با ۳۹۰ امتیاز به ترتیب در رده ها ۶۷ و ۷۵ قرار دارند.

اما در گروه زنان، فرانسه، اتریش و ترکیه در رده‌های اول تا سوم وزن ۵۰- کیلوگرم هستند. از ایران هم سحر کرجی با ۶۵۵ امتیاز بیست و هشتم است و نسرین دوستی با ۲۷۵ امتیاز در رده شصت و دوم جای دارد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار که دی ماه سال گذشته در کاراته وان پاریس به نشان طلا دست یافت با ۱۲۱۰ امتیاز دوازدهم است و فاطمه چالاکی با مدال طلای کاراته وان دبی ۸۲۵ امتیاز به اندوخته های قبلی خود اضافه کرد و با صعودی چشمگیر به رده چهاردهم (با ۱۱۳۵ امتیاز) رسید. زهره برزگر هم هرچند در یک قدمی سکو دستش از مدال لیگ جهانی دبی کوتاه ماند اما با عنوان پنجمی این رقابتها ۳۲۵ امتیاز گرفت تا در رنکینگ با ۶۰۳ امتیاز به رده ۳۲ برسد. در این وزن برزیل، چین تایپه و مالزی اول تا سوم هستند.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، اسلواکی، فرانسه و اوکراین رده های اول تا سوم را در اختیار دارند و از ایران رزیتا علیپور با ۳۰۰ امتیاز در رده ۶۶ است.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، الهه رضازاده با ۳۹۰ امتیاز در رده پنجاه و پنجم قرار دارد، مهتاب اسماعیلی با ۲۷۵ امتیاز شصت و ششم است و “مبینا کاویانی” با ۱۴۵ امتیاز در رده نود و هفتم جای دارد. نمایندگان اتریش، آذربایجان و سوییس اول تا سوم هستند.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم و پس از نمایندگان کشورهای ژاپن، اسلواکی و فرانسه، حمیده عباسعلی که به دلیل مصدومیت حضور در کاراته وان دبی را از دست داد با ۲۴۳۰ امتیاز چهارم است. محدثه آقایی که در کاراته وان عنوان نهم این وزن را کسب کرد با ۱۲۵ امتیاز این رقابتها جمع امتیازاتش به ۲۸۹ رسید و به جایگاه پنجاه و هشتم راه یافت و زهره برزگر با ۸۰ امتیاز در رده ۱۱۲ قرار دارد.

در کاتای انفرادی زنان هم اسپانیا، ژاپن و ایتالیا نفرات اول تا سوم هستند و از ایران نگین باقری با مدال برنز کاراته وان دوبی، ۴۲۵ امتیاز گرفت و در مجموع با ۹۵۷ امتیاز در رده ۲۲ جای دارد و مهسا افسانه با ۳۹۰ امتیاز نفر هفتادم است.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.