www.khabarrazmavar.ir

سرمربی تیم ملی حذف می شود!

شناسه خبر : ۱۰:۴۴ 1395/09/23

دومین استعفای نمایشی در تکواندو/ سرمربی هم رفت تا سناریو اجرا شود

بعد از رئیس سازمان تک نفره تیم های ملی، سرمربی تیم ملی هم از سمت خود استعفا کرد تا بعداز چندماه تاخیر شاهد استعفاهایی باشیم که شوک لازم را به تکواندو وارد نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی تکواندو ایران که روند نزولی را طی می کند در جام جهانی باکو موفق نشد از دور مقدماتی صعود کند و با شکست در دو بازی مقابل کره جنوبی و ترکیه از دور رقابتها کنار رفت.

بعد از پایان این رقابتها، حسن ذوالقدر از سمت خود در همان باکو استعفا داد و سید محمدپولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در تهران با این استعفا موافقت کرد. استعفایی که به نظر می رسد ماه‌ها و بلکه سالها دیر اتفاق افتاد. 

بلافاصله بعد از ذوالقدر، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی هم از سمت خود کناره گیری کرد و منتظر موافقت رئیس با استعفای خود است تا فدراسیون ناکام تکواندو روی نوار استعفا حرکت کند. 

نکته اصلی اینجاست که در تکواندو مردان فنی یکی بعد از دیگری در حال استعفا هستند و باید منتظر ماند آیا موج استعفا از بخش فنی به بخش مدیریتی نیز خواهد رسید یا خیر؟

اینکه حسن ذوالقدر نزدیک به دو دهه در تکواندو ایران حضور داشته و در سالهایی از آن افتخاراتی به همراه تیم ملی کسب کرده غیر قابل انکار است و باید از زحماتش تقدیر شود. ولی وقتی فردی در سیستمی کارایی لازم را ندارد نباید به کار خود ادامه دهد. 

پیش از اعزام تیم ملی به باکو پیش بینی چنین نتایج و استعفاهایی شده بود. در واقع فدراسیون تکواندو به دنبال اجرایی سناریویی بود که با استعفای ذوالقدر و پس از آن مقانلو بخش های اول و دوم آن کلید خورد. هدف اصلی از چنین استعفاهایی کاهش فشار انتقادات و برون رفت از زیر بار نتایج ضعیف تکواندو مردان است که بعید است این بار نتیجه لازم را داشته باشد.

فدراسیون تکواندو که یکبار بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن به فریبرز عسگری تا جام جهانی فرصت داده بود با توجیه مربیان پروژه ای این مربی جوان را برکنار کرد. حالا همان داستان برای بیژن مقانلو در حال تکرار است. 

همان زمان که سیروس رضایی جای خود را به حافظ مهدوی در راس کمیته داوران داد برنامه های فدراسیون برای تغییر در ارکان تیم ملی کلید خورد. رضایی رئیس بعدی سازمان تیم های ملی خواهد بود. پست سرمربی تیم ملی نیز حذف شده و تیم ملی با مدیر فنی و دو مربی اداره خواهد شد.

خانلرخانی و خلیفه که تنها موفقیت تکواندو مردان در سال ۲۰۱۶ را با کسب عنوان قهرمانی آسیا رقم زدند به همراه بی باک و نصرآزادانی از گزینه های مدنظر فدراسیون هستند که باید دید کدام دو نفر قرار است زیر نظر مدیرفنی فعالیت کنند.

البته اگر خانلرخانی را به عنوان سرمربی تیم ملی پاراتکواندو برای حضور بازیهای پارالمپیک قطعی بدانیم خلیفه به عنوان مربی بدنساز به نصر و بی باک اضافه خواهد شد.

به هر حال مشکلات تکواندو آنقدر زیاد است که نمی توان با چندجابجایی و قربانی کردن چند نفر به سادگی از کنار آن گذشت. جامعه تکواندو به شدت از نوع مدیریت فدراسیون و نتایج کسب شده ناراضی و منتظر عکس العمل مسئولان وزارت ورزش می باشد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.