www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۳۸ 1396/10/30

دست و پا زدن جودوکار اندیمشکی برای گرفتن پناهندگی هلند

محمد رشنونژاد جودوکار سبک وزن تیم ملی ایران در نخستین مصاحبه اش بعد از ناپدیدشدنش در هلند نشان داد که برای گرفتن پناهندگی آن کشور حاضر است دست به هر اقدامی بزند و به تمامی اصول کشور ایران پشت پا بزند تا به مقصودش برسد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پدیده پناهندگی ورزشکاران، بحرانی است که هرچند تنها مختص کشور ایران نیست، اما تعداد آن در کشورمان کم نبوده، تاریخ ورزش ایران نشان می دهد که تعداد ورزشکارانی که بار سفر بسته و دیگر به کشور بازنگشته اند کم نبوده است.

در میان ورزشکارانی که حاضر شده اند برای پرچمی غیر از کشورمان به میدان بروند، عده ای به ویژه در رشته های تکواندو و کشتی موفق بوده اما برخی از ورزشکاران تنها به کشورشان پشت کرده اند بدون اینکه موفقیتی دست یابند.

محمد رشنونژاد، جودوکار ۲۱ ساله تیم ملی که بعد از رقابت های گرنداسلم هلند همراه سایر ملی پوشان حاضر نشد به کشور بازگردد، مدتی را ناپدید بود اما هم اکنون در هلند (آمستردام) به سر می برد و در انتظار است تا مراحل قانونی اقامتش در این کشور انجام شود و وی به زیر پرچمی غیر از ایران قرار بگیرد.

هرچند رشنونژاد می گوید سنش به جایی رسیده که خودش برای زندگی اش تصمیم بگیرد و کسی در این انتخاب وی تاثیری نگذاشته است اما آیا این قابل باور است؟

جوان اندیمشکی که در یکی از روستاهای کوچک جنوب ایران بزرگ شده و در خانواده ای سنتی رشد کرده اکنون حاضر شده است برای اینکه پناهندگی هلند را بگیرد از هر حربه ای استفاده کند.

وی در اولین مصاحبه اش با رادیو فردا ، هر آنچه را که در توانش بود انجام داد و به هر کس که می توانست پشت کرد تا بتواند کارهای پناهندگی اش را هر چه سریعتر انجام دهد.

رشنونژاد که یکی از پاهای ثابت تیم ملی جودو ایران در اعزام های برون مرزی بود، هرچند در رده سنی نوجوانان و جوانان توانسته بود به مدال آسیایی برسد اما در بزرگسالان عملکرد قابل قبولی نداشت هر چند رشنونژاد در رده سنی بزرگسالان هم مدال نقره آسیا را در کارنامه دارد، وی در حالی در چند سفر اخیرش  به یک توریست تبدیل شده بود  که در مسابقات در همان مبارزه اول یا دوم می باخت و تنها عکس های یادگاری از کشورهای میزبان مسابقات در صفحه رسمی اینستاگرام او باقی می ماند و نه خبری از افتخار بود، نه مدال و سکو.

اکنون رشنونژاد که مشخص نیست چه کسی زیر پایش نشسته است، تمامی فدراسیون نشینان به ویژه محمدرضا رودکی، مدیر تیم های ملی و محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو را مقصر اصلی رفتنش از ایران می داند.

وی اعلام کرد که در مدت دو هفته ای که رودکی در هلند و در جستجوی او بود را به آلمان رفت تا کسی نتواند مانع تصمیم جدیدش شود.

رشنونژاد حاضر شد به تمامی ورزشکارانی که مطابق قوانین جمهوری اسلامی روبه روی نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه نداده اند، یا کسانی که مدال هایشان را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرده اند، توهین کند.

جودوکار اندیمشکی مدعی شده است که تنها جودوکارانی در فدراسیون موفق هستند که ریش بگذارند یا به نماز جمعه بروند و بله قربان گوی رئیس فدراسیون باشند! اکنون این سوال وارد است که اگر برای پوشیدن لباس تیم ملی این شرایط لازم است پس رشنونژاد هم در هیچ کدام از اعزام های برون مرزی که همراه تیم ملی رفته است، بنا به شایستگی خودش نبوده و تنها با گذاشتن ریش یا رفتن به نماز جمعه در تیم ملی راهی برای خودش باز کرده است!

رشنونژاد با تمامی تلاشی که در نخستین مصاحبه اش انجام داده به نظر می رسد کارهای پناهندگی اش هرچه سریعتر انجام شود!

او اکنون اعلام کرده است که به مدال المپیک خواهد رسید! جودوکاری که هنوز نتوانسته است در بزرگسالان به مرحله نیمه نهایی یا کسب ۳ پیروزی متوالی برسد معتقد است هوای هلند وی را به سکوی المپیک می رساند!

پدیده پناهندگی به ورزش کشور لطمه خواهد زد و باید مسئولان ورزشی هرچه سریعتر برای این معضل راهکاری جدی پیدا کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید