www.khabarrazmavar.ir

سایتاما در تب MMA می سوزد

شناسه خبر : ۱۵:۳۶ 1395/10/09

درخشش علی اکبری در سرزمین آفتاب تابان

امیر علی اکبری ستاره ایرانی این روزهای MMA با پیروزی در دومین مبارزه ، موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی مبارزات رایزین ژاپن شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این مبارز خوش تکنیک در این نبرد حساس موفق شد هیث هرینگ آمریکایی (که روی نلسون معروف را به عنوان مربی در کنار خود می دید) شکست دهد. حال علی اکبری می بایست در مرحله ماقبل فینال با والنتین مولداوسکی از کشور روسیه دیدار کند.

در سایر مبارزات نیز باروتو نماینده سنگین وزن استونی موفق به شکست کوزاکا از ژاپن شد تا کشور میزبان هیچ نماینده ای در جمع چهار نفر برتر نداشته باشد.

در مهمترین نبرد این مرحله از مسابقات نیز میرکو فیلیپوویچ (معروف به کروکاپ) مبارز کروات در یک نبرد دیدنی و حساس موفق به ناک اوت محمد لاوال (معروف به کینگ مو قهرمان حال حاضر سازمان بلاتور) شد.

کروکاپ که سابقه قهرمانی در مسابقات پراید را دارد ، بعد از این پیروزی از تماشاگران ژاپنی حاضر در سالن سایتاما که از طرفداران پر شمار و پرشور او می باشند تشکر و قدردانی کرد.

در مرحله بعدی علی اکبری باید از مولداوسکی پذیرایی کند و باراتو به مصاف کروکاپ می رود تا فینالیست های رایزین مشخص شوند.

علی اکبری بعد از ۱۰ دقیقه نبرد سخت و طاقت فرسا از سد حریف آمریکایی خود گذشت اما در فاصله چند روز تا نبرد نیمه نهایی ، ذکر چند نکته مثبت و منفی خالی لطف نیست.

۱: نماینده کشورمان در این مبارزه همانند نبرد قبلی بسیار طوفانی  برق آسا آغاز کرد و به سرعت حریف را به خاک برد و با مشت های سنگین به سر و صورت او کوبید. استفاده از فاکتور غافلگیری و حملات شجاعانه در ابتدای مبارزه ، یک فاکتور خوب و کارآمد به شمار می رود که بی شک در کارنامه آتی علی اکبری پیروزی های متعددی را  درج خواهد کرد.

۲: علی اکبری به واسطه پیشینه قدرتمندش در رشته کشتی ، توانایی هایی فوق العاده و بی بدیل در این رشته و به خاک بردن حریفان دارد. قدرت کشتی گیری او به حدی بالاست که در کمتر مبارزی از دنیای ام ام ای سراغ داریم. او به درستی از این ترفند ها و شگردها استفاده می کند و دست و پای حریف را می بندد. اجرای فن زیبای سوپلکس بر روی حریفی که ۱۵ کیلوگرم از او سنگین تر است،  گواهی چشم نوازی بر این ادعاست.

۳: هرچند که فنون کشتی در خیلی از موارد به کمک علی اکبری رفته و می رود اما استفاده افراطی از این رشته می تواند در برخی موارد همانند یک شمشیر دولبه عمل کند. امروزه در دنیای حرفه ای مبارزات کمتر مبارزی تنها با تکیه بر یک رشته خاص حضور دارد و مبارز نوین مبارزیست که توانایی استفاده از ابزارها و ترفند های خاص را هم داشته باشد. علی اکبری نیز در این نبرد و نبرد قبلی اصرار زیادی بر کشتی گرفتن داشت هرچند که همه می دانند که نماینده کشورمان تمرینات بوکس خود را با استکی صاحب نام انجام می دهد و در مشت زنی نیز توانمند شده است. ام ام ای دنیای وسیعی از فنون مختلف بوکس ، کشتی ، موی تای ، جوجیتسو ، بی جی جی ، جودو ، گراپلینگ ، کاراته و … است و استفاده ترکیبی از این فنون ، از یک مبارز معمولی یک قهرمان می سازد.

۴: به قول گزارشگر مبارزه ، مبارزات علی اکبری تا قبل از این مسابقه هیچکدام اینقدر به درازا طول نکشیده بود و همین مساله باعث شده بود نماینده کشورمان در راند دوم توان خود را تحلیل رفته ببیند و شاید اگر مبارزه سه رانده بود ، با حتی اگر حریف پرنفس تر بود کمی جوان تر بود، شاید نتیجه دیگری رقم می خورد. علی اکبری اگر برای حضور در سطح اول ام ام ای دنیا برنامه دارد، به طور حتم می بایست فکری به حال ذخیره سازی انرژی و تقسیم بندی توان خود بکند.

۵: در چندین و چند صحنه از راند اول و راند دوم ، علی اکبری توانست خود را به پشت مبارز آمریکایی برساند و اگر با فنون جوجیتسو (خصوصا جوجیتسوی برزیلی) آشنا بود خیلی زود تر از این ها می توانست به برتری برسد و با انرژی بیشتری به نیمه نهایی برود. یکی دیگر از مصادیق عدم آشنایی علی اکبری با جوجیتسو زمانی آشکار می شود که نماینده کشورمان یکی دو بار دست راست خود را در اختیار هرینگ قرار داد که فریاد های مربیان باعث شد تا امیر تغییر موقعیت دهد و دستش را جمع کند.

۶: نماینده خوش آتیه کشورمان در نبرد بعدی به مصاف یک جوان قلدر روس می رود که بی شک سخت ترین حریف او تا به امروز به شمار می رود. اما امید ما به علی اکبری دوست داشتنی است و برای پیروزی و قهرمانی اش دل تو دلمان نیست.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید