www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۱۶ 1395/07/07

درخشش رومرو در چهل سالگی / سرباز خداوند همچنان می تازد

خوئل رومرو اسطوره کوبایی کشتی و مبارز حال حاضر MMA به زودی با کریس وایدمن دیدار می کند. رومرو در صورت شکست حریف آمریکایی اش شانس اصلی نبرد بر سر کمربند طلایی دسته 84 کیلوگرم سازمان UFC است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، کشتی گیر سابق تیم ملی کوبا ، بعد از حضور در هنرهای رزمی – ترکیبی عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته و در آستانه 40 سالگی توانسته 11 پیروزی و یک شکست کسب کند و اگر باخت به رافائل کالواکانته نبود ، خیلی زودتر شانس خود را بر سر کمربند امتحان می کرد.

او در آخرین مبارزه اش توانست با اکثریت آرا (2 بر یک) رونالدو سوزا معروف به جاکاره را شکست بدهد البته پیش از آن نیز توانسته بود با ضربه سنگین آرنج ، لیوتو ماچیدای صاحب نام و محبوب را ناک اوت کند.

در سوی دیگر میدان کریس وایدمن همان مبارزیست که به سلطنت هفت ساله اندرسون سیلوا پایان داد و کمربند میان وزن را به کمر بست. او در ادامه مجددا سیلوا را شکست داد و از سد ماچیدا و بلفورد عبور کرد اما نهایتا مغلوب لوک راکهلد شد.

رومرو (معروف به سرباز خداوند) و وایدمن (ملقب به آمریکایی) هر دو پیشینه کشتی دارند اما مبارز کوبایی تبحر بیشتری در استفاده از ضربات سنگین مشت (در سرپا) دارد.

نبرد این دو مبارز روز 12 نوامبر در چارچوب یو اف سی 205 به میزبانی نیویورک آغاز می شود. رقابت هایی که سوپر فایت مک گرگور و آلوارز Main Event آن است.

شاید جالب باشد که بدانید رومرو نزد کشتی دوستان و کشتی گیران ایرانی ، فرد کاملا شناخته شده ای است چرا که تا به حال 4 بار در تشک کشتی با نمایندگان کشورمان روبرو شده که از این چهار دیدار ، سه پیروزی سهم رومرواست.

نماینده پرافتخار کوبا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان (در سال 98) به ایران سفر کرد و بعد از شکست برابر علیرضا حیدری راهی جدول بازنده ها شد و نهایتا در ورزشگاه آزادی مدال برنز را به گردن آویخت.

او در سال 2002 مجددا به تهران سفر کرد و با شکست مجید خدایی عازم فینال شد و نهایتا بعد از  باخت به سایتیف مدال نقره را کسب کرد.

علاوه بر این دو مدال که در تهران بر گردن آویخت ، یک مدال طلا در جهانی ترکیه (همراه با شکست عباس مجیدی) ، نقره المپیک سیدنی (همراه با شکست امیررضا خادم) ، برنز جهانی بلغارستان ، برنز المپیک آتن و نقره جهانی مجارستان را در کارنامه دارد.

photo_2016-09-28_15-23-02

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید