www.khabarrazmavar.ir

با کسب 18 مدال رنگارنگ؛

شناسه خبر : ۱۰:۱۵ 1396/05/23

درخشش بی سابقه جوجیتسو ایران در آسیا رقم خورد

رقابت های قهرمانی جوجیتسو ۲۰۱۷ آسیا با درخشش بی سابقه جوجیتسوکاران ایران به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، دومین دوره رقابت های قهرمانی جوجیتسو آسیا در سال ٢٠١٧، طی روزهای ۲۱ و ۲۲ مرداد به میزبانی شهر هانوی کشور ویتنام برگزار شد.

در این پیکارها ۳۰۰ ورزشکار از ۲۴ کشور جهان، در چهار بخش فایت ، کاتا ، نوازا و کامبت جوجیتسو به میدان رفتند و تیم ملی جوجیتسو ایران نیز با ترکیب ۱۷ ورزشکار در بخش مردان و دو نماینده در بخش بانوان موفق شد با کسب ۹ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۶ برنز از نظر تعداد مدال، عملکردی بهتر از دوره گذشته که با ۱۲ مدال رنگارنگ به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود، داشته باشد.

امیر خوشبین نایب رییس انجمن جوجیتسو که مسئولیت سرمربیگری تیم اعزامی ایران به رقابتهای قهرمانی آسیا را برعهده داشت از عملکرد شاگردانش رضایت دارد و می گوید:” خدا را شکر امسال جوجیتسوکاران ایران توانستند بسیار قوی تر از دوره قبل این مسابقات باشند، در اولین دوره مسابقات آسیایی ما فقط یک مدال طلا داشتیم و بقیه مدال های ما نقره یا برنز بودند اما امسال ما ۸ طلا به دست آوردیم، که افتخار بزرگی برای جوجیتسو کشور است، فکر می کنم عملکردمان بد نبود و راضی هستم.

عملکرد بهتر بانوان در مقایسه با مردان

تیم ملی جوجیتسو ایران امسال در ترکیب خود دو بانوی ورزشکار داشت که حاصل تلاش آنها مدال طلای نسیم محمدی در وزن ۶۲- و مدال طلای سوده کمندانی در وزن -۹۵ کیلوگرم کیلوگرم در استایل فایت بود، بانوان ایران همچنین در استایل نوازا به مدال رسیدند، کمندانی نقره گرفت و محمدی هم به برنز رضایت داد. می توان گفت که بانوان با این مدال ها باوجود تعداد کم عملکرد بهتری نسبت به مردان داشتند.

در بخش مردان، محمد افسری جدیدی در وزن -۵۶ کیلو گرم به مدال برنز رسید.

در وزن -۶٢ کیلو گرم، احمدرضا عیدی صاحب گردن آویز طلا شد، مهران ستار هم به برنز رضایت داد.

در وزن -۶٩ کیلو گرم؛ امیرحسین خادمیان صاحب مدال طلا شد، حمید عمرائی هم مدال نقره گرفت.

محمد منصوری داور در ۷۷- کیلوکرم به مدال برنز دست یافت.

در وزن ٨۵- کیلوگرم، حبیب رنجبر به مدال طلا رسید، صابر فقیه جویباری مدال نقره را برگردن آویخت.

در وزن ٩۴- کیلو گرم، محسن حمیدی مدال طلا را از آن خود کرد، محمد احمدی به برنز رسید.

در وزن ١١٠- کیلو گرم ، مسعود جلیلوند ایران را بار دیگر به مدال طلا رساند.

بیژن شیرانی و محمد کاظم زاده در قسمت کاتا کلاسیک موفق به کسب مدال برنز شدند.

درخشش جوجیتسو کاران ایران در استایل جدید رقابتها

رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ با دور قبل یک تفاوت بزرگ داشت و آن هم اضافه شدن استایل جدید کامبت جوجیتسو بود و به تعداد مدال های ایران اضافه کرد، تیم ملی جوجیتسو کشورمان در این بخش دو نماینده داشت که هر دوی آنها به مدال رسیدند. پیکارهای این استایل در روز دوم و پایانی برگزار شد و آخرین مبارزه رقابت های ویتنام بود.

محمد منصوری داور در ۷۷- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و رضا موسوی خصال هم در ۸۵- به مدال برنز قناعت کرد.

نایب رئیس انجمن جوجیتسو درباره یکی دیگر از تفاوت رقابت های امسال با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا می گوید:” در دور قبل مسابقات فقط در یک رده سنی برگزار شد اما امسال ما هم رقابت های نوجوانان، داشتیم هم جوانان و هم بزرگسالان از این جهت است که رنکینگ کلی اعلام نمی شود.”

کمندانی: فقط ۲۰ روز اردو داشتیم

سوده کمندانی، دارنده مدال طلا و نقره که در دوره قبل رقابت های قهرمانی آسیا هم یک مدال نقره گرفته بود، درباره میزان تمرینات آماده سازی ملی پوشان جوجیتسو قبل از رقابت های ویتنام گفت: “ما قبل از مسابقات فقط ۲۰ روز در اردو بودیم که بخواهیم شب در خوابگاه بمانیم ، قبل از آن با برنامه ای که مربیان به ما داده بودند مدت ۶ ماه در آکادمی، سالن قوی دلان یا کیانپور به صورت منظم تمرین می کردیم .”
وی معتقد است ویتنام میزبان، جدی ترین رقیبش دررقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ بود: ” از نظر من ورزشکار ویتنامی بسیار قدرتمند ظاهر شد و کار را تا حد زیادی برایم سخت کرد، البته من از ابتدا هدفم کسب مدال طلا بود و برای گرفتن آن تمرین می کردم و خوشحالم که به آن رسیدم.
نکته قابل توجه طبق صحبت های کمندانی اینجاست که میزبانی در رقابتهای قهرمانی آسیا ارتباط مستقیمی با قدرتمند ظاهر شدن شرکت کنندگان دارد در اولین دوره ترکمنستان میزبان بود و از نظر تعداد مدال هم اول شد در این دوره که ویتنام میزبان بود، جوجیتسوکاران این کشور بهتر ازسایر کشورها بودند.
امیر خوشبین هم به مدت زمان محدود اردوها قبل از اعزام به ویتنام اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه بچه های ما زمان بسیار کمی را در اردو بودند اما نتایجشان قابل قبول بود.

قضاوت داوران ایرانی در رقابت های قهرمانی آسیا

امیر خوشبین، یوسف جولانی، روح الله یزدانی و هداوند خانی داوران ایرانی بودند که در دومین دوره پیکارهای جوجیتسو قهرمانی آسیا به قضاوت پرداختند.

سرپرستی تیم اعزامی کشورمان را رستمیان، رییس انجمن جوجیتسو ایران بر عهده داشت و امیر خوشبین، امیر حسام حسینی، داوود خاکی و علی آئینه درخشان در بخش مردان وهداوند خانی در بخش بانوان هدایت ملی پوشان را بر عهده داشتند.

مدال آوری جودوکاران در رقابت های جوجیتسو

انجمن جوجیتسو مدتی است که از فدراسیون ورزش های رزمی به فدراسیون جودو منتقل شده است، پیش از این هم شاهد این بودیم که جودوکاران سراغ این رشته رزمی بروند و در میادین برون مرزی به مدال برسند، در رقابت های قهرمانی آسیا هم امیرحسین خادمیان، حبیب رنجبرو نسیم محمدی پیش از این عضو تیم ملی جودو بودند و کمتر فرصت اعزام به رقابت های بین المللی پیدا می کردند. سوده کمندانی هم سابقه مربیگری در تیم لیگ برتری جودو را در کارنامه خود دارد.
پرونده رقابت های قهرمانی آسیا جوجیتسو ۲۰۱۷ با ۱۸ مدال به پایان رسید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید